خطیب نماز جمعه هرات با اشاره به فرمان اجرایی رئیس جمهور جدید آمریکا برای تعلیق روادید ایران گفت: این فرمان به نوعی نشان دهنده شدت دشمنی آنها با ملت ایران و انقلاب اسلامی و ترس آنان از اسلام است.
کد خبر: ۸۸۱۸۸۶۹
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم؛ خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های این هفته،نمازگزاران را به رعایت تقوا الهی سفارش و توصیه کرد.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به سوره آل عمران، شرط یاری پروردگار به وسیله فرشتگان را تقوا و پرهیزگاری دانست.

جعفری یکی از مهم‌ترین علل پیروزی انقلاب اسلامی را معنویت، تقوا،صبر و استادگی و ارتباط با خدا برشمرد و خاطر نشان کرد: هیچ آرزوى بزرگى جز در سایه‌‌ی صبر، استقامت، جدیت، توجه و توکل به خدا ، قابل دسترسى نیست.

وی حضور مردم در صحنه و بصیرت را یکی از دلایل تداوم انقلاب خواند و گفت: در طول این 38 سال بعد از عنایت خدا و رهنمودهای مقام معظم رهبری حضور مردم در صحنه، انقلاب ما را حفظ کرده است و امروز صیانت از ارزش‌ها و دستاوردهای والای این انقلاب از وظایف شرعی ما است.

خطیب نماز جمعه هرات در ادامه به سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اشاره کرد و گفت: دهه فجر انقلاب فرصت مناسبی است برای معرفی انقلاب و مؤلفه های اساسی نهضت امام خمینی (ره) و زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) است.

وی با اشاره به فرمان اجرایی رئیس جمهور جدید آمریکا برای تعلیق روادید ایران گفت: این فرمان به نوعی نشان دهنده شدت دشمنی آنها با ملت ایران و انقلاب اسلامی و ترس آنان از اسلام است.

امام جمعه هرات به خروج نخبگان ایرانی از آمریکا اشاره و خاطر نشان کرد: از آنجایی که بسیاری از نخبگان ایرانی در خاک آمریکا تحصیل میکنند و در آنجا مشغول به کار هستند میتوانیم با خروج آنان از لحاظ علمی این کشور را فلج کنیم.

جعفری ضمن گرامیداشت روز پرستار، گفت: باید جامعه وزنان ما نسبت به جنبه‌های مختلفی از زندگی حضرت زینب(س) بزرگ بانوی اسلام توجه جدی‌تری کنند مخصوصاً که ایشان در عفاف و حجاب خود دقتی بسیار داشت وبهترین الگوها برای زنان و دختران ما محسوب می‌شود.

خطیب نماز جمعه هرات در بخش بخش پایانی سخنان خود با اشاره به روز ۱۹ بهمن نیز گفت: در ۱۹ بهمن سال ۵۷، همافران نیروی هوایی با اینکه همچنان رژیم شاه بر سرکار بود با امام(ره) بیعت کردند که این حرکت بزرگ آنها در تاریخ ماندگار است.

ارسال نظرات