خبرهای داغ:
پیشکسوت دفاع مقدس:

انقلاب، جنگ داخلی بین رهروان حق و باطل است

پیشکسوت دفاع مقدس گفت: از دیدگاه اسلام، انقلاب نوعی جهاد داخلی است که در آن گروهی برای خدا می‌جنگند و گروه دیگر مانع راه خدایند.
کد خبر: ۸۸۱۸۷۳۴
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، یادواره شهدا با حضور مسئولین و مردم در محل حسینه سه قلعه با همکاری حوزه مقاومت بسیج مالک اشتر سه قلعه برگزار گردید.

حجه السلام محمد صادقی سرایانی در این مراسم اظهارداشت: در اوایل انقلاب که امام(ره) به ایران برگشتند برای مردم لحظه ای حساس بود که یا امام فدای انقلاب شود یا حکومت شاهنشاهی از بین برود و انقلاب به وجود آید.

وی عنوان کرد: حضور يكپارچه و متحد مردم در تمامي صحنه‌ها قبل و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ، آن چنان توان و قوتي ايجاد نمود كه هيچ‌گونه امكاني براي مقابله با آن در اختيار رژيم شاه و اربابانش نبود.

وی ادامه داد: اعتقاد به اسلام، موازين و ارزشهاي آن و همچنين عشق به خاندان پيامبر و اسوه بودن آنان براي مردم و الهام از زندگي و شهادت آنان در راه خدا خصوصاً درس گرفتن از عاشورا، آن چنان تحولي به وجود آورد كه نه تنها براي خارجي ها بلكه براي سران و كارگزاران سياسي ـ امنيتي رژيم شاه هم بخوبي شناخته شده نبود.


صادقی سرایانی افزود: به همين دليل در كليه تجزيه و تحليل هاي سياسي، اقتصادي و امنيتي اعتقادات مردم، نقش و نفوذ علما مورد توجه نبود واتفاقاً‌ مهمترين انگيزه انقلاب هم بي‌اعتنايي و تضعيف اسلام در امور مختلف كشور توسط رژيم شاه بود.

وی خاطرنشان کرد: بعضي تلاش كرده‌اند تا مدرنيسم و صنعتي شدن، توسعه ارتباطات و مبادلات با غرب را علت اصلي بروز انقلاب اسلامي تحليل و تبليغ نمايند اما چنین نیست.

وی متذکر شد: واقعيت اين است كه مقابله با مظاهر فاسد فرهنگ غرب و تهاجم همه جانبه سلطه استعماري براي از بين بردن هويت اعتقادي و فرهنگي يكي از عوامل اصلي انقلاب مردم مسلمان بود.

این جانباز دوران جنگ تحمیلی ادامه داد: اسلام با روابط مناسب، سازنده و مبادلات منطقي مخالف نيست بلكه تاييد كننده و مشوق است.

وی اظهار کرد: 22 بهمن 1357 نه تنها سرآغاز دوران جديدي در تاريخ تحولات ايران بود، بلكه تغييرات زيادي را در سطح منطقه و در سطح بين‌المللي به دنبال داشته است .

حجه السلام صادقی سرایانی مفهوم انقلاب را از دیگاه اسلام بیان و عنوان کرد: دیدگاه اسلام در مورد انقلاب، با تفسیر و تحلیل غربی و مارکسیستی آن کاملاً تفاوت دارد.

وی ادامه داد: در تحلیل اسلامی، مهم‌ترین عامل انقلاب، آرمان‌خواهی و عقیده به مکتبی است که نخست گروه پیشرو و مجاهدان را وارد میدان مبارزه انقلابی می‌کند و سپس با بسیج توده‌های گسترده مردم، انقلاب را به درون جامعه کشانده، از طریق توده‌های مردم به پیروزی می‌رساند.

وی ابراز داشت: از دیدگاه اسلام، انقلاب نوعی جهاد داخلی است که در آن گروهی برای خدا می‌جنگند و گروه دیگر مانع راه خدایند.

حجه السلام کفشی امام جمعه سرایان نیز در ابتدای این مراسم ضمن تبریک دهه مبارک فجر یادآور شد: در روز قیامت ودر پیشگاه شهدا، خوش به حال آن مسئولانی که سربالا داشته باشند ومدیون شهدا نباشند نه اینکه بگویند که ما می توانستیم خیلی از کار ها را انجام دهیم و نداند.

گفتنی است، در این مراسم گروه سرود رهروان ولایت از پایگاه مقاومت بسیج شهدا ، سرودی را اجرا کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار