دولت خلیلوند؛

دختری که شبانه برای تایپ اعلامیه امام(ره) به مدرسه‌اش رفت

عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: به این فکر بودیم که چگونه اعلامیه‌های امام را تکثیر کنیم و به جوانان برسانیم که به ذهنم رسید که دستگاه تایپ را پنهانی از مدرسه برداریم.
کد خبر: ۸۸۱۸۶۶۷
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، دولت خلیلوند، عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی کشور است که در دوران انقلاب اسلامی با وجود دانش آموز بودن، به عنوان یکی از مبارزان در راه پیروزی و تحقق جمهوری اسلامی تلاش کرده است؛ با وی به گفت‌وگو نشستیم تا بخشی از خاطرات آن دوران خود را بیان کند.

خلیلوند، با بیان اینکه حرکتهایی که در انقلاب توسط مردم شروع شد بدون اغراق نقش امام در آن تاثیر گذار بود، گفت: در آن دوران وقتی اعلامیه‌ای از امام برای حرکتهای مردمی منتشر می‌شد همگان بدون ترس از توپ و تانک وارد خیابان می‌شدند و تظاهرات می‌کردند.

وی در ادامه راجع اولین حضور خود به عنوان تظاهر کننده بیان کرد: اولین روزی که تظاهرات کردیم با عده‌ای از دانش آموزان راهنمایی وارد خیابانی با نام خیام شدیم که بعدا نام آن شهدا شد و پس از آن بدون واهمه علیه شاه شروع به شعار دادن کردیم.

عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی کشور ادامه داد: پلیس با شکلیک گاز اشک آور همه را متفرق کرد و جالب اینکه این بانوان الفبای سیاسی و انقلاب را نمی‌دانستند اما با یک ندای رهبری وارد تظاهرات می‌شدند.

خلیلوند، درباره شیوه انتشار اعلامیه امام خمینی(ره) گفت: در آن زمان ماشین تایپ نداشتیم و اعلامیه حضرت امام به سختی به دست ما می‌رسید؛ با خود می‌گفتیم که چگونه این اعلامیه‌ها را تکثیر کنیم و به جوانان برسانیم که به فکرم رسید دستگاه تایپ را از مدرسه برداریم و شبانه از مدرسه خارج و اعلامیه‌ها را تایپ کنیم.

وی در ادامه افزود: من با یک نفر دیگر شبانه به مدرسه راهنمایی ماندانا رفتیم که بعدا نام این مدرسه سیزده آبان شد و چون در آن مدرسه درس می‌خواندم موقعیت مدرسه را می‌شناختم؛ دستگاه را برداشتیم و به خانه بردیم و با این روش اعلامیه‌ها را بدون اینکه کسی متوجه شود چاپ کردیم.

عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی کشور درباره مواجه شدن با مدیر مدرسه راهنمایی خود خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مدیر مدرسه راهنمایی که جزء زنان انقلابی نبود را دیدم و بعدها که دستگاه را برایش بردم بسیار متعجب شد و گفتیم که این دستگاه متعلق به بیت‌المال است و ما فقط برای چاپ اعلامیه برده بودیم و باید برمی‌گرداندیم.

 


ارسال نظرات
آخرین اخبار