خبرهای داغ:
درخشش کارمند دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در جشنواره بین المللی تئاتر فجر؛

تندیس بهترین طراحی صحنه به مرتضی نجفی رسید

نمایش صحنه ای "قاقمان" نوشته ی حامد مکملی و به کارگردانی مرتضی نجفی که در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به روی صحنه رفته بود، تندیس بهترین طراحی صحنه را از آن خود کرد.
کد خبر: ۸۸۱۸۶۰۴
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، این نمایش در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، مورد توجه هیات داوران قرار گرفت و جواز راه یابی به بخش مسابقه مرور تئاتر ایران را کسب کرد.

طراحی صحنه ی این تئاتر نیز برعهده ی مرتضی نجفی، کارگردان آن بود که موفق شد تندیس بهترین طراحی صحنه جشنواره بین المللی تئاتر فجر را از آن خود کند.

مرتضی نجفی از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و دارای مدرک کارشناسی تئاتر کاربردی است که فعالیت هنری خود را از سال 70 با بازیگری آغاز کرد و تاکنون نمایش های زیادی را به عنوان بازیگر، کارگردان و طراح صحنه در کارنامه دارد.

نجفی سابقه حضور در پنج دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر را دارد، اما این برای نخستین بار است که نماینده ای از استان قزوین در این جشنواره صاحب مقام برتر و تندیس می شود.

نمایش "قاقمان" می کوشد، ضمن پاسداشت اخلاق، سنت های غنی و اصیل بومی با رویکردی انتقادی، سبک زندگی به ظاهر مدرن را به چالش  بکشد. در این نمایش حامدمکملی، آزاده کرم بخش، نسرین عجمی، پیام نوروزی، لیلاشاقلانی، امیرامیدی راد و نکیسا ناپلئونی به ایفای نقش پرداختند.

9001/پ30.ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها