خبرهای داغ:

امام جمعه بخش صیدون :حضور باشکوه در راهپیمایی22بهمن نماد اقتدار ملت ایران است

حجت السلام و المسلمین شیخ مهدی بهمنی در خطبه اول به یکی دیگر از عوامل رفع فشار قبر پرداختند و گفتند:یکی از این عوامل اموری است که هر کدام به نوعی باعث تحکیم،صمیمیت،محبت و صفا میگردد، چرا که بنا بفرموده پیامبر اکرم ص سه گروه از زنان عذاب قبر ندارند و در قیامت با حضرت فاطمه زهرا س محشور می شوند:1-:زنی که با فقر و تنگدستی شوهرش بسازد و براو سخت نگیرد. 2-زنی که مهریه خود را به شوهرش ببخشد. 3-: زنی که بداخلاقی شوهرش را تحمل کند.
کد خبر: ۸۸۱۸۶۰۰
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱

حجت السلام و المسلمین شیخ مهدی بهمنی در خطبه اول به یکی دیگر از عوامل رفع فشار قبر پرداختند و گفتند:یکی از این عوامل اموری است که هر کدام به نوعی باعث تحکیم،صمیمیت،محبت و صفا میگردد، چرا که بنا بفرموده پیامبر اکرم ص سه گروه از زنان عذاب قبر ندارند و در قیامت با حضرت فاطمه زهرا س محشور می شوند:1-:زنی که با فقر و تنگدستی شوهرش بسازد و براو سخت نگیرد. 2-زنی که مهریه خود را به شوهرش ببخشد. 3-: زنی که بداخلاقی شوهرش را تحمل کند.

امام جمعه صیدون در ادامه گفتند؛

  آموزه های دین اسلام به صورت زیبا بر حفظ تعادل و رعایت تفاهم تاکید میکند؛ از یک طرف به مرد دستور میدهد که نفقه زوجه رابپرداز و ما یحتاج زندگی را برای همسرت فراهم کن، از طرف دیگر به زن دستور میدهد اگر چنانچه شوهرت فقیر بود، و فقر وی را تحمل کردی، با حضرت زهرا س محشور میشوی.

از یک طرف به مرد دستور میدهد که رعایت اخلاق را بنماید از طرف دیگر اجر بیشماری در نظر دارد برای خانمی که بداخلاقی شوهرش را تحمل کند.

از یک طرف مردی را که مهریه ای برای همسرش مشخص میکند ولی بنا ندارد آنرا پرداخت کند، *غاصب* و سارق میداند و از طرف دیگر به زن را نصیحت میکند که مهریه کم و سبک در نظر بگیر، چون مهریه زیاد کینه و دشمنی می آورد و اگر زن همین مهر را ببخشد، با فرزندم زهرا س محشور می شود.

استاد حوزه علمیه گفتند؛ البته مدارا با همسر، حد و مرزی ندارد که مومن باید رعایت کند؛ پیامبر اکرم در این رابطه فرمود؛ هر مردی که از همسرش اطاعت کند، خداوند متعال او را با صورت به آتش می افکند، علی ع پرسید؛ منظور چگونه اطاعتی است؟ فرمود؛ مردی که به خواسته همسرش مبنی بر  شرکت در مجالس عزا و عروسی با پوشش نامناسب آن دهد و باعث شود زنش در مجالس مختلط حضور باید.

وی در پایان از بدعت بد واگذاری کارهای کشاورزی به بانوان خصوصا جاهایی که در معرض دید نامحرمان قرار میگیرد انتقاد کرد و گفت؛ امیرالمومنین علی ع میفرماید؛ زن ریحانه(شاخه گلی) است و نه یک قهرمان برای انجام کارهای سخت.

 

خطبه دوم

ایشان در خطبه دوم ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا به دهه مبارک فجر سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کردند و اظهار داشتند:این انقلاب معادلات ابر قدرت ها را به هم ریخت.

در روز های منتهی به 22 بهمن 57 یکی از نشریات کاریکاتوری را منتشر ساخت که نقشه کره زمین را در  دو غول قدرتمند یعنی شوروی و آمریکا نشان می داد؛اگرچه واقعیت آن روزگار همین بود تا جایی که فکر نمی کردند انقلابی بیاید و همه معادلات شرق و غرب را بهم بریزد اما طبق وعده الهی در آیه لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا و با همت بلند بزرگ معمار انقلاب و مبارزات ملت شریف ایران این اتفاق افتاد.

ایشان در ادامه حضور باشکوه و گسترده در راهپیمایی 22 بهمن را نماد اقتدار ملت ایران دانستند و خاطر نشان کردند:این عزت را باید حفظ کنیم و رمز بقا و حفظ انقلاب اسلامی حفظ انقلاب درونی و روحی ملت است.

ایشان به ضمن بیان مشکلات داخلی و خارجی فرموند:امثال که 39 سال بهار انقلاب است کشور دچار مشکلات خارجی و داخلی است از تحریم های ناجوانمردانه تا مشکلات داخلی مثل حقوق های نجومی و اختلاس ها ،البته مردم عزیز ما مخصوصا آنهایی که سختی های قبل را دیده اند خدمات نظام از جمله پیشرفت های نظامی،تحصیلات،پیشرفت های پزشکی، هسته ای،فضایی و ... را نیز می بینند.

 

وی در ادامه ضمن تبریک ولادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها و روز پرستار اظهار کردند:پیامبر ص وصیت کردند که حضرت زینب س را به خاطر من احترام کنید چرا که متانت و وقارش مانند خدیجه کبری،عصمت و حیائش،مانند مادرش زهرا ست،فصاحت و سخنرانی اش مانند علی مرتضی ع است،صبرش مانند امام حسن مجتبی ع و شجاعتش مانند سیدالشهداست.

ایشان در ادامه یکی از فاکتور های پیروزی انقلاب اسلامی را حمایت شیرزنانی  دانستند که در تمام حوادث فرزندان خود را بسیج می کردند و بسوی جبهه ها می فرستادند زیرا اسلام بر خلاف جوامع امروزی و جاهلی که زنان را حقیر و ضعیف می شمارند و آنان را در خدمت ابتذال و فساد گرفته اند به زنان شخصیتی با کرامت و مقامی والا بخشید؛این مقام توام با فداکاری در انقلاب اسلامی تجلی یافت.

 

بهمنی در پایان به دستور رئیس جمهور جدید آمریکا در مورد منع ورود شهروندان هفت کشور مسلمان به آمریکا اشاره کردند و گفتند: اگه فکر کنیم ترامپ دیوانه است سخت در اشتباه هستیم چرا که اساسا سیاست های ترامپ با اوباما، بوش پدر و پسر، ریگان و کارتر فرقی ندارد وهمه سرشان در یک آخور است ،فقط یک تفاوت دارد که آنها حفظ ظاهر می کردند، اما ترامپ چهره واقعی آمریکا که اسلام ستیزی و ماهیت اصلی آمریکا است را نمایش می گزارد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها