مدیر خانه کاریکاتور ایران در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
سید مسعود شجاعی گفت: کاریکاتور با توجه به قابل فهم بودن برای عموم که به نوعی زبان بین المللی است، موجب انتقال سریع مفهوم به مخاطب می شود.
کد خبر: ۸۸۱۸۳۷۳
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱
سید مسعود شجاعی طباطبایی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با بیان اینکه کاریکاتور از چاشنی طنز برخوردار است، افزود: این زبان هرچند تلخ است ولی ملاحت آن مخاطب را جذب و وادار به فکر و اندیشه می کند.

وی با بیان اینکه این ویژگی های کاریکاتور را فرصت خوبی برای بیان آسیب های فضای مجازی است، خاطر نشان کرد: این شکل از هنر در عرصه کنونی که دشمن با جنگ نرم بر فرهنگ می تازد و فضای مجازی یکی از بسترهای مهم آن است، می تواند موثر و گره گشا باشد.

شجاعی با انتقاد از برخی از مسئولان رده اول کشور در بی توجهی به هنرهای ارزشی، تصریح کرد: وقتی موضوع هولوکاست از زبان کاریکاتور در قالب نمایشگاهی با حضور هنرمندان 50کشور بیان شد برخی از آن ها نسبت به آن موضع گرفتند که نژادپرستی است.

مدیرخانه کاریکاتور ایران به استقبال کارتونیست ها از جشنواره مقاومت اشاره کرد و اظهار داشت: هنرمندان در این جشنواره به صورت جدی ورود یافتند و این نقطه قوتی است در برهه ای که دشمن سیطره اش را بر روی ارزش های ما گسترده است.

وی مشکل عمده برخی از مسئولان و هنرمندان را غفلت از منویات رهبرفرزانه انقلاب دانست و یادآور شد: منویات راهبردی ایشان برای ما نقشه راه است ولی متاسفانه در عمل به آن چندان که باید عامل نیستیم و این بزرگترین اشکال ماست.
ارسال نظرات