شهردار خامنه با اعلام این خبر گفت: بر این اساس شهرداری تلاش داشته با حسن تدبیر و با درک مناسب از فرصت های پیش رو و با حضور فعال تر در عرصه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، عمرانی و استفاده بهینه از منابع محدود و تقویت انضباط مالی مناسب تری بودجه را تدوین کند.
کد خبر: ۸۸۱۸۳۳۷
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری خامنه، بابک شریفی افزود: باید به این نکته توجه داشت که اهم راهبردهای بودجه 96 شهرداری اصلاح نظام مالی و افزایش بهره وری، اهتمام به انضباط مالی و بودجه ای، استقرار مدیریت هزینه با رعایت اصل صرفه جویی، پرهیز از اسراف و جهت دهی مخارج در راستای الگوی درست مصرف و نیز کاهش وابستگی به درآمدهای ناپایدار، تمرکز زدایی در واگذاری وظایف و تمرکز در فناوری اطلاعات و پژوهش از دیگر راهبردهای اساسی مورد توجه در بودجه سال 96 شهرداری است.

وی با اشاره به سیاست ها و راهبردهای بودجه سال 96 شهرداری، اظهار داشت: تدوین بودجه سال 96 براساس سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری، اجرای تکالیف مندرج در قانون برنامه پنجم توسعه در حوزه شهرداری ها، ممنوعیت پرداخت هرگونه اعتبار از اعتبارات شهرداری به دستگاه های اجرایی و ... و همچنین براساس سیاست های اجرایی مدنظر در بخشنامه بودجه 96 شهرداری ها تنظیم شده است.

شریفی در ادامه به اهداف بودجه سال 96 اشاره و بیان کرد: با در نظر داشتن شرایط موجود، بهبود سطح علمی و آموزشی کارکنان و افزایش سطح کیفی سخت افزاری و نرم افزاری محیط اداری و ساختمان اداری شهرداری پایان طرح های نیمه تمام سال های گذشته از جمله؛ تالار شهر، ساختمان اداری شهرداری، ساختمان شورای اسلامی شهر، خیابان شهدای مدافع حرم، بهبود عبور و مرور و سازماندهی معابر و خیابان های شهری، نگهداری و حفاظت و ساماندهی پارک های شهری است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت های تاریخی و فرهنگی شهر در راستای گردشگری شامل؛ ساخت و نوسازی پارک چنار، مرمت خانه شیخ محمد خیابانی، شناسایی فرصت های سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در اجرای طرح های سرمایه گذاری، استفاده از ظرفیت های مردمی در جلب مشارکت های همگانی برای اجرای طرح های عمرانی و فرهنگی و همچنین تجهیز و تکمیل نیازهای ایمنی مبنی بر احداث ایستگاه آتش نشانی استاندارد و اجرای سیستم مانیتورینگ شهری از اصلی ترین اهداف تهیه آن است.

شریفی در پایان اظهار امیدواری کرد که با تکیه بر پیشینه شهری و جلب بیش از پیش مشارکت های مردمی و استفاده از توانمندی های بخش خصوصی در اجرای طرح های سال آینده بتوانیم خدماتی شایسته شأن مردم ولایتمدار و فرهنگی خامنه ارائه کنیم.

ارسال نظرات