برگزاری یادواره شهید نورالدینی در دهدشت

یادواره شهید سید علی نورالدینی نخستین شهید انقلاب استان در گلزار شهدای دهدشت برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۱۸۲۹۵
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶
امام جمعه چرام در این آئین گفت:در 50 سال اخیر هیچ حرکت و انقلابی به اندازه انقلاب ایران نتوانسته آمریکا را تحقیر کند.

حجت الاسلام سید نورالله افشار نظام اسلامی را زمینه‌ساز تشکیل حکومت جهانی امام عصر(عج) دانست و افزود: در زمانی که دین را افیون توده‌ها معرفی می‌کردند و برای اداره جامعه نگاه به دین وجود نداشت امام آمد و به دینداری معنا بخشید.

وی ادامه داد: آمریکایی که روزی ایران را حیاط خلوت خود می دانست به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام، تحقیر شد و این بت در جهان شکست.

امام جمعه چرام به رشادت های شهید حجت الاسلام نورالدینی در دوران قبل از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: روحانی شهید سید علی نورالدینی در مبازرات اوایل انقلاب به تاسی از امام راحل علیه رژیم ستم شاهی قیام کرد و با سفر به شهرها و روستاها علیه این رژیم روشنگری می کرد.

افشار افزود: سرانجام این روحانی مبارز جان خود را برای پیروزی انقلاب و تحقق اهداف امام راحل و در راه مبارزه با طاغوت فدا کرد و امروز جامعه روحانیت به این شهید والامقام افتخار می‌کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کهگیلویه هم در این مراسم گفت: هر ساله یادواره شهید نورالدینی در زادگاه و محل گلزار شهید واقع در روستای دم عباس برگزار می شد که امسال به علت شرایط نامساعد جوی و با تصمیم خانواده شهید این مراسم در گلزار شهدای دهدشت برگزار شد.

بهنام صمدی‌فرد افزود: با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مستندی از زندگی شهید نورالدینی نخستین شهید شهرستان و تنها شهید انقلاب در استان تهیه خواهد شد.

در پایان این مراسم از خانواده شهید سید علی نورالدینی تنها شهید انقلاب که در مبازرات انقلاب در هشتم دی ماه سال 57 در بهبهان به شهادت رسید تجلیل شد.

 
ارسال نظرات