جمهوری اسلامی 90 درصد روستاهای استان را برق دار کرد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از دارابودن بیش از ۹۰ درصد روستاهای این استان از نعمت روشنایی کامل معابر خبرداد.
کد خبر: ۸۸۱۸۲۸۶
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از دارابودن بیش از ۹۰ درصد روستاهای این استان از نعمت روشنایی کامل معابر خبرداد.

به گزارش کبنانیوز از یاسوج، داود راهزادی در برنامه زنده رادیویی «مسوولان، روستا و دهه فجر» گفت: بیش از یک هزار و ۷۰۰ روستا در کهگیلویه و بویراحمد از نعمت برق برخوردار بوده که از این تعداد نیز بیش از ۹۰ درصد آنها معادل یک هزار و ۵۳۰ روستا از نعمت روشنایی کامل معابر برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کهگیلویه و بویراحمد از نعمت روشنایی کامل معابر برخوردار هستند، اظهارداشت: هم اکنون روشنایی کامل معابر حدود ۵۰ روستا دراین استان در حال تکمیل شدن است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: تعداد کمی از روستاها در این استان روشنایی معابر ندارند که جمعیت روستایی آنها کمتر از ۱۵ خانوار و یا زیر ۱۰ خانوار است.

راهزادی گفت: متاسفانه برخی از روستاها که اغلب کمتر از ۱۰ خانواری هستند نیز خالی از سکنه شده که در شرایط کنونی، احداث روشنایی معابر در این روستاها در اولویت کار نیست.

وی اعتبار احداث روشنایی کامل معابر در روستاهای در دست اجرا کهگیلویه و بویراحمد را حدود ۵۰۰ میلیون تومان عنوان و خاطرنشان کرد: در تلاشیم که تمامی روستاهای این استان در سال آینده، روشنایی معابر آنها بنحو شایسته ای تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: بنظر می رسد با ارائه خدمات مطلوب در حوزه های مختلف به روستاها می توان شاهد بازگشت روستانشینان و مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها در این استان بود.

راهزادی با اشاره به تلاش های صورت گرفته دولت تدبیر و امید در حوزه برقرسانی روستایی برای بازگشت روستانشینان به شهرها، تصریح کرد: باتکمیل برخی پروژه های برقرسانی به روستاها در کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها هستیم.

وی گفت: در برخی از روستاهای کهگیلویه و بویراحمد با تکمیل پروژه های برقرسانی در دولت یازدهم، برخی سرمایه گذاری ها نیز شکل گرفته و می توان اکنون این سرمایه گذاری ها را بخوبی مشاهده کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد در بخشی از سخنان خود به بخشودگی ها و دادن پاداش به مشترکین دارای تعرفه های کشاورزی در این استان نیز خبرداد.

راهزادی افزود: در سالجاری ۵۳۲ کشاورز در کهگیلویه و بویراحمد، پاداش ریالی معادل شش میلیارد و ۲۴۷ میلیون ریال بدلیل صرفه جویی در مصرف برق دریافت کردند.

وی میزان صرفه جویی کشاورزان همکار با وزارت نیرو در کهگیلویه و بویراحمد را یک هزار و ۴۵۱ مگاوات ساعت انرژی عنوان و خاطرنشان کرد: بیشترین مشارکت کشاورزان در این استان مربوط به شهرستان های گچساران و باشت بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در این استان از نعمت برق برخوردار هستند، یادآورشد: در دولت تدبیر و امید حدود ۵۰ روستای این استان که جمعیت خانواری آنها کمتر از ۲۰ روستا بوده از نعمت برق برخوردار شده اند.

راهزادی گفت: در ۲ ساله اخیر حدود ۳۰ روستا بااعتباری بیش از ۵۰ میلیارد ریال از نعمت شبکه های برق برخودار شدند که زمان برق دار شدن این روستاها نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست.

وی افزود: متاسفانه روستاهایی که در کهگیلویه و بویراحمد از نعمت برق برخوردار نشده اند در مناطق کوهستانی ، سخت گذر و دور از شبکه های برقرسانی قرار داشته که برقرسانی به آنها بسیار سخت و پرهزینه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد، کمی جمعیت در این روستاها و پراکندگی آنها را از دیگر مشکلات روستاهای فاقد شبکه های برق در این استان برشمرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار