سيد محمدرضا هاشمي در جمع نمازگزاران جمعه شاهرود گفت: از مجموع ۴۸۵پروژه استاني، ۱۱۰پروژه در شاهرود طي دهه فجر افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۱۸۲۶۹
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از  شاهرود،  سيد محمدرضا هاشمي در سخناني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه شاهرود که به ميزباني حسينيه مدرسه قلعه اين شهر برگزار شد با بيان اينكه اينكه دستاوردهاي دولت بايد براي مردم بازگو شود، اظهار کرد: انقلاب اسلامي بي‌نظيرترين پديده قرن حاضر است چراكه با كنار زدن بلوك‌هاي شرق و غرب به دنيا استقلال و آزادي را نشان داد كه كمتر در ساير انقلاب‌ها مي‌توان آن را مشاهده كرد.

وي تصريح كرد: در استان سمنان ۶۴پروژه كلنگ زني خواهد شد كه ازاين‌بين ۱۲پروژه با اختصاص ۴۸ميليارد ريال به شاهرود اختصاص دارد.

معاون استاندار سمنان خاطرنشان كرد: از مجموع ۴۸۵پروژه استاني، ۱۱۰پروژه در شاهرود طي دهه فجر افتتاح خواهد شد، كه از مجموع اعتبارات ۷۲۷ ميليارد تومان پروژه‌هاي استاني قابل‌افتتاح، ۱۲۴ميليارد تومان متعلق به شهرستان شاهرود است.

فرماندار شاهرود با اشاره به اينكه ۹۴۸ميليارد تومان از محل مصوبات هيئت دولت منظور شده است، ابراز کرد: از اين مبلغ ۶۴۲ميليارد تومان سهم شهرستان‌هاي استان است كه درنهايت ۱۴۳ميليارد تومان آن به شاهرود اختصاص يافت كه تاكنون ۶۴ميليارد تومان تخصيص پيداكرده است.

هاشمي گفت: با توجه به اينكه شرق استان سمنان قطب كشاورزي منطقه محسوب مي‌شود در شش هزار هكتار اراضي كشاورزي حدود يك هزار و ۶۰۰ هكتار سيستم آبياري قطره‌اي صورت گرفته است كه با در نظر گرفتن اينكه در بحران آب و خشك‌سالي به سر مي‌بريم در حال پيگيري براي گسترش سطح زير كشت با آبياري قطره‌اي هستيم.

وي بهترين مصوبه هيئت دولت را انتقال آب از سدكالپوش به شاهرود دانست و گفت: اعتبارات خوبي براي اين امر منظور شده است.

معاون استاندار سمنان همچنين اشاره‌اي نيز به انتخابات سال آينده داشت و بابيان اينكه پرشورترين انتخابات را به همت مردم در سال گذشته تجربه كرديم، بيان کرد: با عنايت و لطف خدا توانستيم انتخابات سالم و پر شوري با حضور آحاد مردم برگزار كنيم كه درواقع مي‌توان گفت بي‌نظيرترين انتخابات طي سال‌هاي اخير ازنظر كيفي و كمي محسوب مي‌شود و وظيفه ما صيانت از آراي مردم به‌عنوان حق‌الناس است.

هاشمي تصريح كرد: به بركت انقلاب اسلامي نه‌ تنها در حوزه مواد غذايي بلكه در حوزه نظامي نيز صادركننده توليدات خود به كشورهاي مختلف دنيا هستيم و در زمينه پزشكي به‌عنوان برترين ها در خاورميانه شناخته شده‌ايم كه نشان مي‌دهد اين خودكفایي از عزت و اقتدار و روحيه شهادت و رشادت مردمي نشات مي‌گيرد كه همواره در همه عرصه ها حضوري پرشور داشته‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها