مسئول معاونت علمی پژوهشی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر :

زنان باید به بعد علمی زندگی حضرت زینب(س)بیشتر توجه کنند

مراسم گرامیداشت دهه فجر در مسجد امام حسن عسکری (ع) شهر کاکی توسط پایگاه مرضیه حوزه خدیجه کبری(س)با حضور مسئول معاونت علمی پژوهشی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهربرگزار شد.
کد خبر: ۸۸۱۸۲۵۵
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
به گزارش خبرگزاری از دشتی: مسئول معاونت علمی پژوهشی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در جمع خواهران بسیجی پایگاه مرضیه حوزه خدیجه کبری(س) شهر کاکی ضمن گرامیداشت دهه فجر و میلاد با سعادت حضرت زینب(س) افزود:  حضرت زینب (سلام الله علیها) درتاریخ چهره واقعی زن مؤمن و کارآمدی را نشان دادند که در مدیریت نهضت‌ها کمتر از مردان نیست.

حمزه شیخیانی تاکید کرد: زنان ما باید از مقامعلمی حضرت زینب (س) الگو گرفته زیرا که زن در رشد علوم و ترقی جامعه می‌تواند اساسی‌ترین نقش‌ها را عهده‌دار باشد لذا با داشتن چنین اسوه‌ها و الگوهایی از شیرزنان شیعه جامعه اسلامی باید در برنامه‌ریزی و مهندسی فرهنگی خود به بانوان توجه بیشتری داشته باشد .

وی افزود: حضرت قبل از ازدواج نیازهای خودش را برای همسرش شرط می گذارد و مهمترین شرط او نیز ملاقات روزانه اش با امام حسین (ع) است و این درحالی است که هر دختر دیگری در شروط ازدواج خودش مسایل مالی و مادی را محور قرار می دهد .

شیخیانی با بیان نقش حضرت زینب (س) در پیروی از ولایت تصریح کرد: حضرت زینب(س) به دلیل نگرش متفاوت نسبت به زندگی دنیوی  برای دفاع از ولایت با اجازه همسر خودش با برادرش امام حسین(ع) همراه می شود و به دنیا و مادیات پشت می کند و به همین دلیل حضرت الگویی کامل برای دختران جوان است .

وی با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در تمامی ابعاد زندگی افزود: اگر زنان ما زندگانی حضرت زینب(س) را مطالعه کنند می توانند الگوی رفتاری یک انسان مومن را در منش و روش آن اسطوره صبر و وفاداری به روشنی مشاهده نمایند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار