رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان گفت: با توجه به عملکرد برخی از مسؤولان، عملکرد خبرنگاران گیلان در بحران برف قابل قدردانی است.
کد خبر: ۸۸۱۸۲۴۹
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، محسن جعفری ظهر امروز در حاشیه بازدید گروه خبری مدیریت بحران از خدمت‌رسانی در حوزه بحران برف این شهرستان اظهار کرد: با توجه به عملکرد برخی از مسؤولان، عملکرد خبرنگاران گیلان در بحران برف قابل قدردانی است.

وی به نبود کمیته اطلاع‌رسانی مدیریت بحران در گیلان اشاره کرد و افزود: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان هستند و اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان باید در این حوزه اقدام‌های جدی را انجام دهد زیرا ناآگاهی مردم در بحران‌ها احتمال بروز خسارت‌ها را افزایش می‌دهد.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به مصوبه شورای عالی بسیج رسانه این استان در تیرماه سال جاری، خاطرنشان کرد: شهریورماه امسال طبق مصوبه مذکور کارگاه تخصصی خبرنگاری مدیریت بحران برای نخستین مرتبه در گیلان تشکیل شد، 61 نفر خبرنگار در این کارگاه تخصصی شرکت کردند و در آزمون پایانی موفق به اخذ نمره قبولی شدند.

جعفری به رصد فعالیت‌های رسانه‌ای در بارش برف سنگین در گیلان اشاره کرد و گفت: بیش از 97 رسانه در استان اخبار بحران برف استان را به‌موقع  و به صورت زنده پوشش دادند و مسؤولان اجرایی باید قدردان اقدام تکلیف‌مدارانه این قشر زحمتکش باشند.

وی در ادامه کشاورزی را مهم‌ترین حوزه معیشت و درآمدزایی گیلانی‌ها دانست و تصریح کرد: 36 نفر خبرنگار گیلانی در کارگاه مدیریت بحران در حوزه کشاورزی شرکت می‌کنند تا راهکارهای انتقال سریع اخبار و گزارش‌های خبری با هدف فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب و کاهش مصرف آب کشاورزی در استان را به کشاورزان منتقل کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه اعتقاد داریم هر جا بسیج هست نباید شاهد مشکلات باشیم، اظهار کرد: با اعتقاد مذکور و بدون اینکه سازمان‌های دولتی به ما کمک کنند در حوزه آموزش خبرنگار مدیریت بحران ورود کردیم.

جعفری، عملکرد برخی از دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در بارش برف گیلان را ضیعف برشمرد و یادآور شد: آمادگی همکاری با دستگاه‌های اجرایی در حوزه آموزش خبرنگار تخصصی را داریم.

وی با تأکید براینکه بسیج رسانه فراگیرترین سازمان رسانه‌ای کشور است، متذکر شد: 32 سازمان بسیج رسانه در استان‌های مختلف و بیش از 300 کانون بسیج رسانه شهرستان‌ها در کشور فعال است.

ارسال نظرات