خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

اسلام دین جامع و کاملی است/ کمک به بازسازی عتبات عالیات وظیفه همگانی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: آبادنی مرقد مطهر اهل بیت عصمت و طهارت در هدایت انسانها به سمت خداوند متعال موثر است چرا که اهل بیت وسیله ارتباط خلق با خالق هستند و بر همه ما وظیفه است در بحث بازسازی عتبات عالیات نقش خود را به نحو احسن انجام دهیم.
کد خبر: ۸۸۱۸۱۹۰
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید مهدی قریشی در همایش زینبیون که در سالن اجتماعات کانون بسیج جوانان ارومیه برگزار شد، با تبریک ایام مبارک دهه فجر و ایام ولادت حضرت زینب کبری (س)، گفت: امیدواریم همه شاهد روزی باشیم که مرقد مطهر حضرت زینب(س) ‌از محاصره تروریستها آزاد شود.

وی افزود: حضرت زینب (س)‌ بانویی است که به نحو اکمل و اتم می تواند برای همه ما مردان و زنان الگو قرار گیرد مخصوصا ایشان برای زنان مسلمان بهترین الگو است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار کرد: حضرت زینب (س) با استقامت و صبری که از خود نشان دادند نام زنها را در هاله ای از تقدس و آزادگی قرار دادند که تا قیامت خواهد درخشید.

وی با اشاره به رشادتها این بانوی بزرگوار در حادثه کربلا تصریح کرد: حضرت زینب(س) پرچم حضرت اباعبداله الحسین را به دست گرفتند و هنوز هم این پرچم را در دست دارند و شهدای مدافع حرم نیز در دفاع از کیان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)‌به شهادت می رسند.

امام جمعه ارومیه گفت: امیدواریم از دلبستگی هایمان در راه دین، اسلام و احکام بگذریم

وی با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) تمام زندگی خود را برای هدایت بشریت و انجام این ماموریت خطیر فدا کردند،‌افزود: بعد از ممات نیز اهل بیت جزء شعائر الهی هستند و در حقیقت هر کدام چراغ بسیار فروزنده ای برای هدایت انسان محسوب می شوند.

حجت الاسلام قریشی خاطر اظهار کرد: آبادنی مرقد مطهر اهل بیت عصمت و طهارت به همان اندازه در هدایت انسانها به سمت خداوند متعال موثر است چرا که آنها وسیله ارتباط خلق با خالق هستند و بر همه ما وظیفه است در بحث بازسازی عتبات عالیات نقش خود را به نحو احسن انجام دهیم.

وی خداترسی، دین، تدین و معنویت را از آثار زیارت قبور ائمه عنوان کرد و گفت: در راستای خدمت به اهل بیت ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان غربی جان تازه ای گرفته و در صدد هستیم نام استان مان را در بحث بازسازی و اۤبادانی عتبات عالیات به نحو احسن مطرح کنیم.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه مطرح کردن نام استان با هدف نشان دادن ولایتمداری مردم استان است،‌ ‌افزود: همیشه برخی افراد در مقابل مقابل کار خیر سنگ اندازی می کنند و تعبیر این مسئله همان تعبیری است که خداوند متعال در قرآن به کار برده است.

وی با اظهار امیدواری از اینکه همه بتوانیم از دلبستگی هایمان در راه دین، اسلام و احکام بگذریم،‌ گفت: خداوند متعال می فرماید عده ای حزب الله و عده ای حزب الشیطان هستند و متأسفانه در حال حاضر در جامعه حزب الشیطان نیز داریم.

حجت الاسلام قریشی با بین اینکه متأسفانه همه دچار فقر معنوی هستیم،‌ ادامه داد: حزب الله افرادی هستند که در مسیر خدا و اهل بیت عصمت و طهارت گام بر می دارند و حزب الشیطان هم افرادی هستند که مقابل این افراد می ایستند و همکار شیطان هستند.

وی با بیان اینکه در بحث بازسازی عتبات عالیات عده ای با طرح مسائلی مانند وجود فقر و بیکاری در کشور سعی دارند مقابل این کار را بگیرند،‌ ‌گفت: این تفکر، تفکر کاملا غلط و باطل است و علت آن اینست که اسلام دین جامع و کاملی است چرا که اسلام کمک به فقرا، حج زیارت اهل بیت عصمت و طهارت (ع)‌ را دستور داده و در کنار آنها دخالت در مسئله آموزش و پرورش،‌ تعلیم و تربیت و مسئله سلامت را مورد تأکید قرار داده است.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی زیارت با اشاره به اینکه زیارت اهل بیت در فرد معنویت ایجاد می کند، ‌گفت: معنویت باعث می شود تا به تبعیت از اهل بیت و روش و منش آنها به فقرا کمک کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار