عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم اولین سالگرد شهید مدافع حرم "شهید شجاعی " در بوکان عنوان کرد:شهید شجاعی ها و مدافعان حرم رفتند که پرچم کفر را از بلاد اسلامی پایین بیاورند و عزت اسلام را نگه دارند.
کد خبر: ۸۸۱۸۱۸۷
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مراسم اولین سالگرد شهید مدافع حرم (شهید اسماعیل شجاعی) با حضور علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ سردار رنجبر زاده، سردار آب روشن، امام جمعه، فرمانده سپاه بوکان، اعضاء شورای تامین و اداری، شورای شهر و شهردار و همچنین جمع کثیری از مردم در فرهنگ سرای سیمرغ این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم علی آقا محمدی در سخنانی گفت: شهدای مدافع حرم جوانان رشید و پاک سرشتی بودند که با آگاهی ودرک والای خود موقعیت حساس کشور ومنطقه را درک کرده و وظیفه بزرگ جهاد در راه خدا را مشتاقانه پذیرا شدند.

وی ادامه داد: شهید شجاعی ها و مدافعان حرم رفتند که پرچم کفر را از بلاد اسلامی پایین بیاورند و عزت اسلام را نگه دارند.

آقا محمدی افزود: شهداي مدافع حرم باعث عزت و سربلندي جهان اسلام شدند چراكه اين عزيزان از تمام دنيا و زندگي خود گذشتند تا آرمانهاي انقلاب زنده بماند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به روحیه شهادت طلبی مدافعان حرم اظهار کرد: روحیه شهادت طلبی باعث پیشرفت و ترقی اسلام می شود و این گونه شهادت ها خدمت در راه خدا وخلق خدا خواهد شد.

وی گفت: راه شهید راه فداکاری و خدمت به دیگران است و این شهدا خود را خرج خلق خدا کردند تا در نزد پروردگار خود زنده باشند.

عضو دفتر مقام معظم رهبری( مدظله العالی) بیان کرد: شهید اسماعیل شجاعی اولین شهید مدافع حرم اهل سنت و از اکراد در آذربایجان غربی بود که خود را برای اسلام و ارزش های اسلام ناب محمدی(ص) خود را فدا کرد.

وی به نقش اکراد ایران در جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: در جنگ تحمیلی اولین شهید خلبان اهل سنت در سنندج بود که به همراه برادر شهید شیعه خود از استان بوشهر به شهادت رسیدند.

آقا محمدی ضمن تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به خصوصیات امام راحل(ره) اضافه کرد: ویژگی بارز امام راحل تکیه بر قدرت مردم بود وبا تکیه بر این قدرت مردم و مشارکت آنها انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

وی به گروه های تکفیری اشاره کرد و گفت: عده ای با حمایت جدی آمریکا و انگلیس و به نام اسلام دست به هر جنایتی می زنند.

عضو تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: این گروه های تکفیری با نام اسلام از هیچ جنایاتی دریغ نمی کنند و دین دروغین را برای مردم تبلیغ می کنند.

در ابتدای این برنامه نیز فرمانده سپاه بوکان ضمن خیر مقدم به حضور مهمانان حاضر در مراسم اولین سالگرد شهادت، شهید مدافع حرم اسماعیل شجاعی عنوان کرد: فداکاری، ایثار و خلوص مدافعان حرم در دفاع از حریم آل‌الله جوهره و ماهیت عاشورایی دارد که به نحوی در دفاع مقدس ظهور یافته است.

سرهنگ پاسدار علیرضا مظاهری شهدای مدافع حرم را بزرگانی توصیف کرد که به اذن خدا و مطالبه مردم مسلمان مستضعف، قدم در این راه نهاده و به اجری عظیم دست یافته اند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس همچنین باگرامیداشت یاد شهید اسماعیل شجاعی افزود: وی اولین شهید اهل تسنن مدافع حرم در استان بود که برای حفظ اسلام و پاسداری از خاندان رسول الله در سوریه به شهادت رسید.

در پایان این مراسم با شکوه نیز با اهدای لوح تقدیر از خانواده شهید شجاعی تجلیل شد.

ارسال نظرات