امام جمعه ایلام گفت: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با مدیریت جهادی و با انگیزه خود اتکائی و خودباوری امکان‌پذیر است.
کد خبر: ۸۸۱۸۱۶۱
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدنقی لطفی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ایلام اظهار داشت: عدم موضع‌گیری انقلابی و پاسخ به گستاخی روباه پیر انگلیس سؤال برانگیز و هاکی از انفعالی عمل کردن دستگاه دیپلماسی کشور است.

وی افزود: پروژه ایران هراسی از سوی نخست وزیر انگلیس در آمریکا بعد از برقرای روابط سیاسی و تبادل سفیر هیچ تناسبی با سطح روابط در کشور ندارد و مقامات رژیم انگلیس از هیچ فرصتی برای حمله و گستاخی علیه ملت ایران غفلت نمی­کنند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان ارشد کشور و مهمانان کنفراس وحدت اسلامی در پاسخ اظهارات خصمانه نخست وزیر در جمع مسئولان ارشد کشور و حاضران در کنفرانس وحدت اسلامی فرمودند سیاست قدیمی دولت بریتانیا در کشورهای منطقه مبنی بر (تفرقه بینداز و آقایی کن) در دستور کار جدی دشمن اسلام قرار دارد.

وی ادامه داد: این یک واقعیت انکارناپذیر است که دولت انگلیس و رژیم آمریکا در کینه ورزی و دشمنی با نظام و ملت ایران در همه عرصه ها هماهنگ و از سیاست‌های راهبردی آنهاست لذا اعتمادی که کدخدا و روباه پیر توسط دولت تدبیر و امید اوج بی‌تدبیری و عقب‌نشینی از مواضع انقلابی ملت ایران است.

لطفی با اشاره به فرمان اجرایی رئیس جمهور جدید آمریکا برای تعلیق روادید ایران گفت: این فرمان به نوعی نشان دهنده شدت دشمنی آنها با ملت ایران و انقلاب اسلامی است و اقدام ترامپ در راستای تحقیر ملت ایران است.

خطیب جمعه ایلام عنوان کرد: امیدواریم وزارت خارجه با موضع‌گیری قاطع و انقلابی هر چه سریع‌تر نسب به گستاخی نخست وزیر هتاک انگلیس در سیاست‌های خصمانه دولت آمریکا عزت و اقتدار ملت ایران را به رخ آنها بکشاند البته ملت انقلابی و با بصیرت ایران در روز 22 بهمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شعار کوبنده مرگ بر آمریکا و انگلیس پاسخ اقدامات رژیم‌های آمریکا و انگلیس را خواهند داد.

نماینده ولی فقیه در ایلام به مساله نقض برجام توسط آمریکا پرداخت و تاکید کرد: برجام باز هم توسط رئیس جمهور آمریکا نقض شد حالا دولت چه توجیهی برای عدم واکنش جدی دارد؟ رژیم آمریکا عملاً تحریم‌های مهم جدیدی را پیش پای ایران قرار می دهد و به ویژه در حوزه اقتصادی مانع مهمی پیش روی تجار و بازرگانان خواهد بود و با این جهت نقض روشن برجام محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کارنامه افتخارات دستگاه دیپلماسی با خنده رئیس جمهور آمریکا و پروژه بُرد بُرد با فرمان اجرایی ممنوع الورود شدن ایرانیان به کشور آمریکا درخشان تر شد.

امام جمعه ایلام افزود: این اقدام نقض کامل برجام بلکه تیر خلاص به مذاکرات هسته‌ایی و اجرای برجام است که اولاً در اجرای برجام تعهدات یک جانیه است و نمی توان نام توافق و قرار داد مشترک را بر آن نهاد ثانیاً اقدام متقابل ایران محلی از توجه ندارد وزرات امورخارجه بر چه اساسی می تواند اقدام متقابل داشته باشد و می خواهد جلوی ورود چند آمریکایی را بگیرد.

لطفی در ادامه به سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اشاره کرد و گفت: دهه فجر انقلاب فرصت مناسبی برای معرفی انقلاب و مؤلفه های اساسی نهضت امام خمینی (ره) است.

وی تصریح کرد: نخستین ویژگی انقلاب اسلامی تلفیق دین با سیاست و تبیین شعار مهم سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست است.

امام جمعه ایلام ادامه داد: اصولاً دشمنان اسلام در طول تاریخ تلاش فراوان داشتند تا شعار جدایی دین از سیاست را در اذهان جوامع اسلامی به‌ویژه نخبگان و دانشجویان القاء کند و متاسفانه تا حدودی هم موفق شد و در حوزه های علمیه ایده تفکر عدم دخالت اسلام در حکومت و سیاست نیز دیده می شد.

وی تاکید کرد: اما امام راحل در مقابل حوزویان و روشن فکران طرفدار تز جدایی دین از سیاست ایستادگی کردند و شعار مهم و راهبردی دیانت ما عین سیاست ماست سر لوحه قیام خود قرار دادند دو ویژگی جمهوری اسلامی یعنی مردم سالاری دینی و تقوی سیاسی را از اصول و مبانی انقلاب اسلامی معرفی کردند.

این مدرس حوزه اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب تحقق اسلام ناب محمدی در متن زندگی مردم با حاکمیت ولایت فقیه، آرمان بزرگ امام و امت بود قاعدتاً این طرز تفکر دشمنان زیادی در جهان و در منطقه و در داخل کشور علیه نظام اسلامی شوراند.

وی به اقتدار نظامی و بالا بردن توان موشکی ایران اشاره کرد و گفت: تنها راه مقابله با زیاده خواهی های رژیم آمریکا همین بالا بردن توان موشکی است. رزمایش موشکی و توانمندی دفاع موشکی ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی انجام گرفته و ربطی به دیگر کشورها ندارد.

خطیب جمعه ایلام ادامه داد: اساساً موشک‌های ایران از نوع موشک‌های متعارف هستند آزمایش آنها منوط به اجازه و دخالت دیگران نیست. رهبری عزیز انقلاب و ملت شجاع ایران و مسئوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی به هیچ وجه اجازه نمی دهند از کشورهایی همچون آمریکای جهانخوار و نهادهای خارجی در مسائل دفاعی تصمیمی گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی به مساله اقتصاد مقاوتی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از موانع تحقق اقتصاد مقاومتی اعتقاد نداشتن برخی از عناصر در تیم اقتصادی دولت است اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با مدیریت جهادی و با انگیزه خود اتکائی و خودباوری امکان پذیر است.

وی افزود: انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن تنها راه نجات اقتصاد بیمار و ناکارآمد کشور عزیز ماست. بر اساس آموزه‌های انقلابی باید تقویت بنگاه‌های تولید داخلی و در نتیجه اشتغال جوانان و خروج از رکود در اولویت تیم اقتصادی دولت قرار بگیرد.

این مسئول ادامه داد: بیکاری در کشور امروز آن هم از سطوح دیپلم و لیسانس به سمت فوق لیسانس و دکترا حرکت کرده و آمارهای غیر رسمی حکایت از این موضوع دارد تا چند سال آینده بیش از یک میلیون فوق لیسانس و دکترای بیکار خواهیم داشت.

لطفی در ادامه به پنجم جمادی الأولی ولادت با سعادت عقیله بنی هاشم زینب کبری(س) و روز پرستار پرداخت و گفت: ولادت این عمه فداکار اهل بیت(ع) را تبریک عرض می‌کنیم. عقیله بنی‌هاشم اسوه عفاف و الگوی صبر و استقامت و پرچمدار عدالت خواهی و ظلم ستیزی است.

وی ابراز کرد: حضرت زینب در خاندانی که کانون عصمت و طهارت بود پا به عرصه وجود گذاشت. آن حضرت در سایه مهر و تربیت پدر و مادری هم چون علی(ع) و صدیقه کبری(س) پرورش یافت و از نور دانش و معنویت بهره برد و خود را برای مسئولیت‌های بزرگ اجتماعی و تاریخی آماده ساخت.

امام جمعه ایلام عنوان کرد: زندگی حضرت زینب سرشار از کرامت و فضایل انسانی و صفات پسندیده است نام بانوی بزرگ اسلام تداوم بخش حماسه حسینی با صبر و فداکاری هم چنین شورانگیزترین حماسه تاریخ بشریت عاشورا عجین شده و الهام بخش عدالت طلبی، صبوری در راه حق و آرمانهای امام و مقتدای خویش حسین بن علی (ع) است.

وی ابراز کرد: روز پرستار روز تجلیل از فرشتگان رحمت و مهرورزی است. پرستاران عزیز کشور ما با دستان نوازشگر و قلب مهربان خود درد بیمار را تسکین می بخشند و به او نوید حیاتی دوباره می دهد باید قدر این عزیزان را دانست و به او و حرفه مقدسش احترام گذاشت.

نماینده ولی‌فقیه در ایلام گفت: چنان که رهبر معظم انقلاب می‌فرماید همه مردم ما و همه کسانی که به سرنوشت بیماران و به سلامت کشور اهمیت می دهند باید به قشر پرستار توجه و اهمیت نشان بدهند مسئولان بهداشت و درمان، در رفع مشکلات معیشتی و تأمین آسایش و رفاه پرستاران اقدام لازم را اعمال کنند.

ارسال نظرات