امام جمعه موقت رشت با اشاره به سکوتِ آمریکا در برابر حملاتِ وحشیانه عربستان به یمن گفت: دشمنی هایِ امریکا، هرگز نمی تواند در اراده مردم ما خللی وارد کند.
کد خبر: ۸۸۱۸۱۴۷
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج ازگیلان؛ حجت الاسلام والمسلمین یوسف صدیق عربانی در خطبه نمازجمعه رشت ضمن تبریک دهه مبارک فجر و میلاد حضرت زینب با اشاره به مشکلات مردم درحادثه برف اظهارکرد: استاندارگیلان و شهرداررشت دراین زمینه زحماتی کشیده اند اما انتظار مردم بیشتراز این هاست.

وی با بیان اینکه گزارش دادند که برخی از بخش هایِ شهرستان رشت هنوز برق ندارند، اعلام کرد: با همه زحمت هایی که مسئولان کشیده اند، اما مردم بازهم با مشکلات مواجه هستند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به درپیش بودن 17 بهمن سالروز تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام و 19 بهمن، روز میثاق تاریخی همافران با امام(ره)، افزود: همافران با امام امت(ره) میثاقی بستند که هرگز ازیاد ملت نخواهد رفت.

حجت الاسلام صدیق عربانی به شکسته شدن حکومت نظامی در21 بهمن 57 اشاره کرد وگفت: شکسته شدن حکومت نظامی نشان دهنده شجاعت مردم است واین نترسیدن را جوانان از امام(ره) آموختند و در8 سال دفاع مقدس نیز نترسیدند و در راه اسلام جان باختند.

وی با اشاره به دستور ترامپ برای عدم  ورود شهروندان 7 کشور اسلامی به امریکا تصریح کرد: مردم ایران اسلامی طی 38 سال هرگز دربرابر زیاده خواهی هایِ آمریکا پشت خم نکردند ونترسیدند و با دلاوری های مردم و پشتیبانی ارتش و سپاه این رویه ادامه دارد.

امام جمعه موقت رشت، با بیان اینکه آمریکا، همیشه ازاسرائیل و منافعش دفاع می کند، خاطرنشان کرد: آمریکا که می گوید کشوری آزاد و مدافع حقوق انسان هاست، چطور از ورود شهروندان هفت کشور اسلامی ممانعت می کند!

حجت الاسلام صدیق عربانی با تاکید بر دروغ گویی و ادعای دروغین مسئولان آمریکا درباره حقوق بشر افزود: آمریکا عربستان را از این هفت کشورجدا کرده است، چرا که امریکا با پول های شاهزاده های عربستان، تامین می شود.

وی با اشاره به سکوتِ آمریکا در برابر حملاتِ وحشیانه عربستان به یمن گفت: دشمنی هایِ امریکا، هرگز نمی تواند در مردم ما خللی وارد کند.

امام جمعه موقت رشت با درخواست از رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای رسیدگی به وضع پرستاران بیان کرد: از همه پرستاران بخاطر زحمت هایی که متحمل می شوند، قدردانی می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین صدیق عربانی با تاکید براینکه باید در تمامی شرایط به خدا پناه ببریم و خداوند بندگان خود را کفایت می کند، ابرازکرد: مدینه فاضله جامعه‌ای است که در آن اطاعت از خدا آرمان واقعی افراد باشد.

وی برلزوم افزایش مقاومت در برابر شرایط سخت تاکید کرد و افزود: امروز ایران اسلامی از بهترین جوامع دنیا است.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه اگر جهل فراگیر انسان را در بر گیرد انسان به نابودی کشیده می‌شود،گفت: مهم‌ترین عوامل آسیب‌های اجتماعی، بی‌توجهی به آموزه‌های دینی و تربیت ناصحیح فرزندان است.

صدیق عربانی با بیان اینکه فقر اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی از مصیبت‌های جامعه امروز هستند، تصریح کرد: این مصیبت‌ها یکی از عوامل اصلی ایجاد آسیب‌های اجتماعی در جامعه است که مسئولان در قبال آن، مسئولیت خطیری برعهده دارند. 

ارسال نظرات