نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به قدرت دفاعی و موشکی ایران گفت: هیچ قدرتی نمی‌تواند نسبت به حقوق ملت ایران و صنایع دفاعی این ملت اظهار نظر کند چراکه تقویت بنیه دفاعی حق ملت ایران است.
کد خبر: ۸۸۱۸۱۲۹
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مرکزی؛ آیت‌الله دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه که در مصلای بیت المقدس اراک برگزار شد با اشاره به تاکیدات قرآن بر اینکه پاک بودن ظاهر و باطن گفت: یکی از مسائل مهم در اسلام ظاهر و باطن است. چراکه افرادی هستند که می گویند باطن باید پاک باشد ظاهر چندان اهمیت ندارد، این اندیشه مخالف دین است در اسلام هم ظاهر باید پاک باشد هم باطن.

وی وجود علما را در جامعه اسلامی یک برکت دانست و افزود: علما مانند چراغ راه را برای مسلمانان روشن می‌کنند، برهمه واجب است که از دستورات آنها پیروی کنیم.

جریان حق و باطل همیشگی است/وابستگی ایران در دوران رژیم شاهنشاهی به بیگانگان

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در اسلام دو جریان جبهه حق و باطل همیشگی بوده است باید هوشیار باشیم که جبهه حق جبهه‌ای است که همه مسلمین باید از آن پیروی کنند تا به سعادت اخروی برسند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه رژیم شاهنشاهی، رژیم مستبد و فاسدی بود، گفت: در دوران رژیم مستبد شاهنشاهی همه مایحتاج کشور از کشورهای بیگانه وارد می‌شد حتی مراسمات و جشن‌های مان نیز به سبک غربی مخصوصا فرانسوی ها بود. صدها میلیون دلار ارز از کشور خارج مشد در حالی که می شد در بخش‌های دیگر این هزینه ها را به کار گرفت و به رشد و توسعه دست پیدا کرد.

هویت بخشی به زنان از دستاوردهای انقلاب اسلامی

خطیب جمعه اراک تصریح کرد: یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی پر رنگ شدن نقش زنان در جامعه است. امروز در دانشگاه ها، بیمارستانها، مراکز و حوزه‌های علمیه شاهد حضور زنان هستیم که مانند زمان انقلاب نقش آفرین هستند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به جایگاه خانواده در جامعه گفت: ترویج فرهنگ فاطمی(س) مبتنی بر اصول اعتقادی و ارزش‌های اسلامی است که در آموزه‌های دینی بر آن نیز تاکید شده، بنابراین خانواده‌ها به ویژه مادران باید سبک زندگی ائمه(ع) را به ویژه حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) را الگو قرار دهند و بین فرزندان آن را گسترش دهند.

نماینده ولی‌فقیه در مرکزی تصریح کرد: زنان به عنوان نیمی از پیکره اجتماع در بقاء و گسترش جامعه انسانی و پرورش و تربیت فرزندن نقش مهمی دارند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

وی افزود: خانواده‌ها باید نسبت به تربیت فرزندان خود در همه ابعاد زندگی حساس باشند و به وظیفه خود در این زمینه به خوبی جامه عمل بپوشند و شرایطی را برای فرزندان فراهم کنند تا آنها برای تحصیلات به دانشگاهها و حوزه‌ها هدایت شوند.

پیروزی ایران در برهه‌های مختلف تاریخ نشان از اقتدار ملت دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی فرهنگ ایران اسلامی را یکی از فرهنگ‌های زبانزد در دنیا دانست و تصریح کرد: خوشبختانه ملت ایران یک ملت شهید پرور و متحد است؛ پیروزی ما در زمان جنگ در برابر حکومت طاغوت زبانزد دنیا و نشان از اقتدار ایران در برابر جهانیان است.

وی افزود: ما باید فرهنگ ایرانی اسلامی را در دنیا حفظ کرده و آن را ترویج دهیم چراکه فرهنگ اسلامی در برابر آمریکایی‌ها و آل‌سعود در مرز پرتگاهی قرار دارد و ما نباید بگذاریم این اتفاق پیش بیاید.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اقدامات ضد بشری رئیس جمهور جدید آمریکا گفت: در این ده روز اخیر ترامپ تصمیماتی برای کشورهای اسلامی گرفته است که نه به سود ملت اسلامی و نه به سود خود آمریکایی‌ها است. طبق فرموده پیامبر اسلام(ص) در جامعه همه باهم برابرند و همه فزرندان حضرت آدم هستند.

خطیب جمعه اراک بیان کرد: وظیفه ما دفاع از اسلام و مظلومین جهان است بایستی در دفاع از مسلمانان بحرین، یمن، فلسطین به پا خواسته و اجازه ندهیم صهیونیست‌ها به پیشروی در این سرزمین‌ها دست پیدا کند. باید به دشمنان نشان دهیم که ما همیشه آماده هستیم خسته نشده نخواهیم شد.

وی ضمن دعوت از آحاد جامعه برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه گفت: در روز 22 بهمن ماه همه باید در عرصه حضور داشته باشند و یک بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و رهبری و شهدا تجدیدی میثاق کنند و بار دیگر صحنه‌ای از قدرت وحدت و انسجام خود را به رخ جهانیان کشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادامه داد: در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی سنگرهای نماز جمعه به این تعداد نبود که بتوانیم تبلیغات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم ولی خدا را شاکریم که در حال حاضر نماز پر شکوه جمعه در 850 شهر کشور و شهرستان استان مرکزی در حال برگزاری است. همه ما باید از این فرصت استفاده کنیم و در راه دین تبلیغ کنیم.

برای ساخت ماهواره و موشک منتظر اجازه آمریکای نیستیم

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به 19 بهمن روز نیروی هوایی، گفت: در آن تاریخ همه نیروهای ارتش با لباس نظامی به استقبال امام رفتند و عظمت دیگری را در تاریخ به ارمغان آوردند.

وی به روز هوافضا و پیشرفت های ایران در این عرصه هم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ما در عرصه هوافضا پیشرفت های زیادی داشته‌ایم امروز هیچ کس نمی‌تواند در به ما درخصوص ساخت موشک ها و ماهواره ها هشدار دهد چراکه ما از هیچ احدی نمی‌ترسیم. ما برای ساخت ماهواره‌ها و موشک ها به هیچ کس وابسته نیستیم. خوشبختانه در این زمینه علم ما بومی شده و منتظر اجازه آمریکا هم نیستیم اجازه نمی دهیم دیگری برای ما تصمیم بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات