دکتر حسینی در مراسم جشن انقلاب در مسجد ابوالفضل باغزندان شاهرود گفت:آنچه انقلاب ما را از دیگر انقلاب های جهان متمایز می کند، حضور تمامی اقشار جامعه و اسلامی بودن تمام اجزاء و حوزه های مختلف آن است.
کد خبر: ۸۸۱۸۰۷۲
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسین حسینی شاهرودی در مراسم بزرگداشت جشن انقلاب که در مسجد ابوالفضل باغزندان شاهرود برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت دهه مبارک فجر و ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار و یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به پایان نرسیده و حیات ما به انقلاب وابسته است اظهار کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری ما با تفکر انقلابی می توانیم حیات داشته باشیم و به جلو حرکت کنیم اما فهم این موضوع برای برخی از افراد سخت است.

وی به تحولات منطقه ای اشاره کرد و افزود: اتفاقاتی که اکنون در امریکا رخ داده ناشی از اتفاقاتی است که در ایران پس از انقلاب اسلامی روی داد، ایران اکنون فرامنطقه ای شده و در جهان تاثیرگذار است.

حسینی شاهرودی خاطر نشان کرد: امید است تحولات رخ داده در امریکا شروع از هم پاشیدگی این بت بزرگ همانند اتفاقی باشد که برای شوروی سابق رخ داد.

وی تصریح کرد: گاهی فردی که بیگانه نیست، اندیشه های مسموم بیگانگان را بیان می کند و اینجاست که اگر مراقب نباشیم عناصر خودی انقلاب تبدیل به عناصر غیر خودی شده و ریزش ها آغاز می شود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با این وجود و با توجه به شرایط بد سیاسی و اقتصادی باز هم جوانان این دوره در صحنه حاضر شده و فریاد اسلام می زنند و نشان می دهد که در برابر ریزش ها، رویش های زیادی نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه مردم شاهرود از 25 سال پیش به دنبال انجام زنجیره تولید کامل محصولات کشاورزی بودند افزود: راه اندازی کارخانه کنسانتره یکی از دانه های این زنجیره بود که در ابتدای کار توانست قیمت انگور تولیدی شاهرود را از سه هزار ریال در سال گذشته به بیش از 13 هزار ریال در سال جاری برساند و اگر بتوان آن را صادر کرد، به قیمت بیشتری افزایش می یابد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما نمی توانیم تولید را افزایش دهیم چون آب نداریم بنابراین باید با همین میزان سطح زیر کشت، کیفیت تولید را افزایش داد.

تمایز انقلاب ما با سایر انقلاب ها، مردمی و اسلامی بودن تمام اجزاء است 

حسینی شاهرودی با بیان اینکه یکی از الزامات صادرات محصولات، داشتن مرز هوایی است، افزود: مدیریت جدید فرودگاه شاهرود نیز باید همین مسیر را ادامه دهد چراکه یکی از راه های داشتن اشتغال مولد در شهرستان است.

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به افزایش اعتبارات عمرانی استان ها اشاره کرد و گفت: در کمیسیون تلفیق تصمیم گرفته شد رقم دو هزار و 600 میلیارد تومانی پول مازاد بودجه به طور مساوی بین تمام استان ها تقسیم شود.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه این مبلغ در ابتدا قرار بود بین 10 دستگاه خاص توزیع شود، افزود: این طرح رای نیاورد و طرحی دیگر نیز که بر اساس آن این مبلغ به نسبت جمعیت میان استان ها پخش می شد، به تصویب نرسید و در نهایت با توزیع مساوی بین استان ها اعتباری 850 میلیارد ریالی متوجه استان های کوچک و محروم نیز می شود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تلاش می شود از ظرفیت های مردمی در شهرستان بیشتر استفاده شود عنوان کرد: مردم نشان دادند اگر در صحنه باشند، بسیاری از کارها را می توان انجام داد همان گونه که 25 سال پیش فرودگاه شاهرود را مردم ساختند و در این مورد یک ریال به ما کمک نشد.

وی بیان کرد: یکی از کارهایی که در راستای عدالت محوری در این برنامه گنجانده شد، رسیدگی به حقوق بازنشستگان بود و دولت موظف شد در مدت پنج سال به طور پلکانی حقوق بازنشستگان با دریافتی کم تر از 20 میلیون ریال را افزایش دهد.

حسینی شاهرودی درباره طرح بانک داری اسلامی گفت: این طرح دغدغه 30 ساله همه مردم به خصوص مراجع عظام و نشان از مشکلاتی است که در سیستم بانک داری ناسالم کشور است.

وی با اشاره به تصویب کلیات طرح بانک داری اسلامی در مجلس، گفت: جزییات آن نیز در کمیته های فرعی در حال بررسی است تا ظرف یکی دو ماه آینده به اتمام برسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها