خبرگزاری بسیج: آیین اختتامیه جشنواره ادبیات داستانی آیینی میراث حسین(ع) به همت انجمن ادبیات داستانی شهرستان شهریار برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۱۸۰۷۰
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

در دومین روز از دهه مبارک فجر، آیین اختتامیه جشنواره ادبیات داستانی آیینی میراث حسین(ع) در فرهنگ سرای استاد شهریار با حضور جمعی از مسئولان شهر از جمله صارمی مشاور فرماندار، فرجی رییس شورای شهر، کلهر عضو شورا، ستایش راد معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری، علی پناه سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد و علی حق پرست مسئول کانون بسیج هنرمندان، دمیرچلو معاون آتش نشانی شهرداری و پرسنل آتش نشانی شهریار برگزار شد.

 در ابتدای مراسم به پاس تجلیل از آتش نشانان شهید حادثه پلاسکو شعری از استاد نجوانی مسئول انجمن مکتب شعر شهریار قرائت شد و سپس هدایایی به پاس رشادتهای این عزیزان ازطرف انجمن ادبیات داستانی به آتش نشانان اهداء شد.

خانم سادات مسئول انجمن ادبیات داستانی سازمان بسیج هنرمندان استان تهران گفت:  ایین اختتامیه مسابقه کتاب و کتابخوانی و داستان نویسی در ایام محرم بر اساس کتاب حسین وارث آدم اثر دکتر شریعتی بود که در دو رده سنی کودک و نوجوان و جوان و بزرگسال  برگزار شده است.

وی خاطر نشان کرد: با اینکه تبلیغات گسترده ای در این زمینه انجام نشده بود، بیش از یکصد اثر از شهرستان های اهواز، تهران، بهارستان، ملارد و شهریار به دفتر دبیر خانه رسید.

  وی تصریح کرد: از میان آثار رسیده، 20 اثر مربوط به برداشت کتاب بود که بیشتر آن ها کپی کتاب بوده و بقیه آثار در زمینه دل نوشته، داستان و خاطره بوده است.

سادات با اشاره به اینکه میراث حسین مختص ماه یا سال خاصی نیست، یکی از اهداف برگزاری این جشنواره را احیاء اهداف قیام امام حسین(ع) اعلام کرد و گفت: به منظور گرامیداشت سی و هشتمین سالروز انقلاب اسلامی بر علیه ظلم و ستم و نابرابری آیین اختتامیه را در بهمن ماه برگزار کردیم.  

وی با بیان اینکه داوران ناظر، عارفه رویین از استان البرز و عباس عابد ساوجی از شهریار بودند، همچنین از علی نسب مدیر فرهنگ سرا که از ابتدای برگزاری این مراسم همکاری خوبی را با برگزاری این جشنواره داشته قدردانی کرد.

مسئول ادبیات داستانی بسیج هنرمندان استان تهران اظهار داشت: در آیین اختتامیه جشنواره ادبیات داستانی آیینی میراث حسین(ع) دو کتاب ارزشمند شخصیت وابسته اثر استاد مرتضی ساعدی و آشیانه در مهر اثر مریم دولت آبادی رونمایی شد.

گفتنی است: در این مراسم انجمن های ادبیات داستانی تهران ، کرج، ملارد، رباط کریم، بهارستان و انجمن شعر و ادب شهرستان‌‌ حضور داشتند.  

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ژیلا ملک خطایی
۱۶:۳۴ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
بسیار بسیار مراسم عالی و باشکوهی بود و بسیار تاثیر گذار.باسپاس بیکران از زحمات همه دست اندرکاران بخصوص بانوسادات