حجت الاسلام دعائی در مراسم ولادت حضرت زینب(س) در مسجد زینبیه شاهرود گفت: راز پیروزی و پشرفت های انقلاب اسلامی در ولایت پذیری مردم بود و شکست ها و عدم موفقیت ها از عدول از ولایت فقیه نشات گرفته است.
کد خبر: ۸۸۱۸۰۶۶
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام سیدمحمدحسین دعائی در مراسم جشن ولادت حضرت زینب(س) و دهه فجر که به همت پایگاه بسیج شهید بازوی حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا(ص) در مسجد زینبیه شاهرود برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت میلاد حضرت زینب و جشن انقلاب، با بیان اینکه رسول و ائمه اطهار (ع) خلیفه الهی بر روی زمین هستند اظهار کرد: منطق شیعیان با عقل و قرآن منطبق است که انسان مملوک را باید مالک و خالقی همانند خداوند متعال مدیریت کند و انسان باید با جان و دل از ولایت و ولی خود تبعیت کند.

وی افزود: در منطق شیعه ولایت از وحدت به کثرت می آید و از آن خداوند است.و این ولایت از سوی باریتعالی به پیامبر (ص) و ائمه اطهارداده شده است.

دعایی خاطر نشان کرد: ولی فقیه عادل ،شجاع و جامع الشرایط اولی الامر مردم در زمان غیبت امام زمان (عح) به شمار می رود و همگام بودن با ولی فقیه شرط توسعه و پیروزی است.

دبیرکل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف کشور راز شخصیت حضرت زینب (س) را تبعیت از برادر و ولی زمان خود برشمرد و افزود: شیعیان باید شخصیت زینب کبری (س) را از زاویه ولایت پذیری دوباره بازنگری کنند.

دعائی با اشاره به اینکه تکفیری ها و داعش در سوریه با مسلمانان وارد جنگ شدند تصریح کرد: اکنون با راهبردهای مدافعان حرم ، بخش زیادی از سوریه از دست تکفیری ها آزاد شده است.

مسئول موسسه راهبردی مطالعات علوم و معارف اسلامی اظهار کرد: راز پیروزی و پشرفت های انقلاب اسلامی در ولایت پذیری مردم بود و شکست ها و عدم موفقیت ها از عدول از ولایت فقیه نشات گرفته است.

وی علت رشد بنیه دفاعی کشور را تکیه برآیات قرآن و تبعیت از فرمان های ولی فقیه دانست و ادامه داد: ولی فقیه بارها درباره طلاق ،بیکاری ، فقر ،فساد های اقتصادی ،سیاسی و اخلاقی به مسئولان تذکر داده اندکه لازم است مسئولان لشکری و کشوری به این مهم توجه بیشتر کنند.

دعائی با بیان این که اکنون دشمن با ایجاد شبهه در اذهان جوانان نسبت به دین و باورهای دینی و ولات فقیه وارد جنگ شده است، گفت: خانواده ،مسئولان و جامعه نسبت به جوانان و تفکرات نقادانه این قشر پاسخ گو و حساس باشند و برای پاسخ گویی درست به جوانان باید با آنان رفیق بود و جواب نادانسته ها را به کارشناسان امین سپرد.

دبیر کل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف گفت: باید مناسبات خود با ولایت را هرروز مرور کنیم تا دچار نقصان و ضرر نشویم.

در این مراسم از سعید صنعتی نخبه علمی رباتیک، سید حمید رفیعی کار آفرین نمونه و خانواده شهید مدافع حرم حسین تابسته و شهید انقلاب ناصر بیاری تقدیر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها