خبرهای داغ:
پنج طرح عمراني و اقتصادي در بخش مركزي شاهرود به بهره برداري رسيد.
کد خبر: ۸۸۱۸۰۳۸
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، با حضور معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود،بهسازي محور قلعه حاجي به دهملا به طول ۱.۱ كيلومتر و بهسازي معابر روستايي روستاي قلعه حاجي به بهره برداري رسيد.

به منظور بهسازي معابر اين روستا پنج هزار متر جدول گذاري و ۲۴ هزار و ۴۰۰ متر مربع زيرسازي شده است. اجراي آسفالت آن نيز به طول ۲.۴ كيلومتر توسط اداره راه و ترابري انجام شده و رقم اعتباري اين طرح شش هزار ميليون ريال است.

بهسازي معابر روستاي راهنجان نيز به صورت مشاركتي توسط بنياد مسكن و دهياري اين روستا با اعتبار دو هزار و ۹۴ ميليون ريال انجام شده است. در اين طرح ۱۰۸ تن قير مصرف و پنج هزار و ۸۲۰ متر مربع آسفالت، يك هزار و ۷۰۰ متر جدول گذاري و شش هزار و ۳۵۰ متر مربع زيرسازي شده است.

دو طرح جهاد كشاورزي در روستاي دهملا نيز با حضور مسوولان به بهره برداري رسيد.

يك واحد پرورش گاو شيري با ظرفيت ۶۰ راس مولد و اشتغال سه نفر در مجتمع گاوداري هاي شيري معين الدين دهملا با اعتبار شش هزار ميليون ريال فعاليت خود را آغاز كرد. توليد شير و گوشت قرمز هركدام به ترتيب به ميزان ۵۴۰ و ۹ تن در سال و ايجاد اشتغال مولد و دايمي از اهداف اين طرح است.

يك واحد گلخانه سبزي و صيفي نيز با اعتبار دو هزار و ۳۰۰ ميليون ريال در مجتمع گلخانه اي دهملا به بهره برداري رسيد. مساحت زمين اين واحد پنج هزار و ۴۰۰ و مساحت زير كشت آن سه هزار متر مربع است.

ظرفيت نهايي طرح ۳۰ تن در سال است و براي سه نفر شغل ايجاد مي كند. توليد محصول در تمام فصل ها، اشتغال زايي و صرفه جويي در مصرف خاك از اهداف اين طرح است.

همچنين عمليات اجرايي ساختمان اداري امور آب و فاضلاب شاهرود آغاز شد. قرار است اين ساختمان در دو طبقه و در زميني به مساحت شش هزار و ۴۹۰ متر مربع ساخته شود. هزينه پيش بيني شده براي اين طرح ۲۱ ميليارد ريال است و بر اساس برنامه زمان بندي در سال ۹۸ به بهره برداري خواهد رسيد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها