کد خبر: ۸۸۱۸۰۰۵
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۵

صبح امروز وقتی از کارناوال افتتاح طرح های عمرانی و اقتصادی شهرم جا ماندم فرصتی برایم پیش آمد تا کمی با خود بیندیشم و با بخش کردن کلمه جهاد و ترجمه حرف های این هدف مقدس یاد حدیثی از مولایمان امیر الموئمنین بیفتم که چه زیبا ما را به سه امر(( تقوا كه همان خداترسي است، خدمت به مردم و بنده خدا بودن))  دعوت کرده است.

اگر چه سالیانی است که دفاع مقدس پایان یافته اما جهاد همچنان باقی است و مدافعان وطن یا به یاران شهیدشان پیوسته اند و یا هنوز در میدان جهاد و خدمت با پای جامانده ، آستینی تا شده و یا با چشمانی بصیر از پشت عینک آفتابی بی ریا و با خدا مستخدم مردم در انقلابی شده اند که پای ایستادگی و مقاومتش خونها هدیه شد.

این روزها که کم کم از پی هم می گذرند ثمرنسیم روح نواز بال ملائکی است که پروازکنان تا کوچه باغ عاشقی آمده اند و بنام دهه پرفروغ فجر می شناسیمش و به خوبی بیاد دارم که هرساله در این روزها مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی با خدمت به مردم و آبادانی دیارم این استان را از ننگ محرومیت و ظلم هایی که شاه ملعون به این خاک کرد دور می کنند.

جالبتر آنکه گاهی در آسمان پر نورِ عزت و افتخار وطن ستارگانی توجه ما را به خود جلب می کنند که شاید کمتر دیده شوند و شاید هم نخواهند دیده شوند ، آنهایی که عالم ایثار را مصفا می کنند وفداکاری را جلوه ای دیگر می بخشند.

این بار همه چیز برایم فرق می کرد! یک عینک سیاه ، پایی که کمی می لنگید، صورتی که سپیدی دندانهایش نشان از روحی دلنواز و لبهایی خندان داشت و 101 طرح عمرانی و اقتصادی که همه با روحی جهادی با هدف خدمت در شهرستان بویراحمد افتتاح می شد.

فرماندار بویراحمد حضورش با عینک سیاه که نشان روشن دلی ایثار و بصیرت است درهرمحفلی توجهات را جلب می کند ، کسی که چشمهایش را در راه مقاومت به وطن هدیه داد و امروز در منصب مستخدم مردم برای افتتاح 101 طرح عمرانی از جمله گاز رسانی به 14 روستای بویراحمد قدم در مسیر سرد و برفی روستاها گذاشت.

افتتاح آزمایشگاه فوق تخصصی و بالینی یاسوج،افتتاح سالن ورزشی علامه حلی پایتخت طبیعت ایران، کلنگ‌زنی فاضلاب منطقه امامت یاسوج ، بهره برداری از زمین چمن مصنوعی روستای تنگ خشک بویراحمد، افتتاح پروژه گازرسانی روستای چشمه چنار و 13 روستای دیگر از شهرستان بویراحمد بخشی از101 طرح  افتتاحی امروز بود که باعث شد تا با یک یا علی آژانسی بگیرم و به دنبال مسئولان اجرایی برای افتتاح طرح ها روی پروژه ها حاظر شوم.

طرح گازرسانی به روستای چشمه چنار بویراحمد که در زمان 120 روز انجام شد با اعتبار دو میلیارد و 800 میلیون ریال  به بهره‌برداری رسید تا آغازی برای گاز رسانی به روستاهایی از جمله هفت چشمه، چشمه جیوری، منتنگون، بنستان جلیل، تل دراز، آباده، آب چنداران تل دراز، حیدرآباد سفلی، گردکان، نصرالله جهانبین، اسلام آباد حیدرآباد علیاء، میرزا رحیم و میر عباسعلی با جمعیتی بالغ بر دو هزار و 748 نفر باشد.

زمین چمن مصنوعی روستای تنگ خشک از دیگر طرح  هایی بود که با دروازبانی ضعیف مدیر کل ورزش و جوانان استان و گل های زیبای معاون سیاسی استاندار و محمد کاظم نظری فرماندار شهرستان بویراحمد با اعتبار دویست میلیون ریال به بهر برداری رسید تا نوبت به کلنگ‌زنی فاضلاب منطقه امامت یاسوج با اعتبار 26 میلیارد ریال برسد و کارناوال افتتاح طرح های عمرانی و اقتصادی این شهرستان برای افتتاح سالن ورزشی علامه حلی حرکت کند .

اهدای جهیزیه به 14 نوعروس ، سرکشی از خانواده شهدا ،افتتاح کارخانه مبتکران جهان نایلون، افتتاح مدرسه وفاق سبز علوی، ساخت 60 واحدهای مسکونی نیازمندان با همت بنیاد برکت ، ساخت 10 مدرسه در مناطق مختلف و .....از جمله پروژه هایی بود که امروز در سومین روز از دهه پر فروغ فجر افتتاح و یا کلنگ زنی شد.

طرح هایی که از آنها نام بردم بخشی از خدماتی بود که به همت مردی از جنس جبهه و جنگ با عیاری جهادی  تنها برای خدمت به مردم شهرستان زادگاهش انجام شد و در سکوت معنا دار رسانه ها هرگز دیده نشد.

انگار این مرد فداکار دلش نمی خواهد دیده شود چرا که خدماتش در سکوت رسانه ها باز گو نمی شود و چشمان بصیرش که یادگار جبهه و جنگ است پشت قاب سیاه عینک آفتابیش مخفی شده است تا امروز بیش از هر روز دیگری فکر من را به خود مشغول کند.

مرحوم کلینی روایتی در کتاب شریف کافی از امام صادق(ع) نقل می‌کند که حقیقتاً بهت‌آور است. ابان بن تغلب می‌گوید: از امام صادق(ع) شنیدم که فرمودند: هرکس خانه خدا را طواف کند، خداوند عزوجل شش هزار حسنه برای او می‌نویسد و شش هزار گناه از او می‌آمرزد و شش هزار درجه به وی عطا می‌فرماید و شش هزار حاجت از او برآورده می‌سازد. سپس فرمودند: «قَضَاءُ حَاجَةِ الْمُؤْمِنِ أَفْضَلُ مِنْ طَوَافٍ وَ طَوَافٍ حَتَّى عَدَّ عَشْراً؛ گره‌گشایی از کار یک مؤمن، ده برابر این طواف فضیلت دارد!».

شاید جا ماندن از کاروان شهدا دلیل گمنامی این جانبازجهادگر باشد چرا که هروقت در این سفر نگاهش می کردم به زمین خیره  شده بود و گاهی هم آسمان را نظاره می کرد در حدود ساعت های 3 نیمه شب است و چشمانم دیگر نمی خواهند یاریم کنند پس با یک جمله کوتاه از شهیدآوینی و دعایی برای مردان گمنام و خدمتگذاران بی منت این گزارش را تمام می کنم . (شهید آوینی) پرنده ای که مقصدش کوچ است به ویرانی لانه اش نمی اندیشد. اللهم اختم لاولنا باسعاده و المغفره و لاخرنا بالشهاده و الرحمه.

 
ارسال نظرات