خبرهای داغ:
استاندارسمنان:

دهه فجر فرصتی برای بیان دستاوردهای دولت و نظام است /187 پروژه روستایی در استان به بهره برداری می رسد

استاندار سمنان با بیان اینکه باید در میامی به کشاورزی وصنایع تبدیلی توجه ویژه ای داشت، گفت: در صنایع تبدیلی این منطقه قدم های اولیه در این مسیر برداشته شده است.
کد خبر: ۸۸۱۷۹۷۹
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در میامی، محمد رضا خباز در نشست اداری شهرستان میامی با حضور برخی از مدیران کل و مدیران شهرستان بابیان اینکه  دهه فجر فرصت مناسبی است که خدمات ارزشمند جمهوری اسلامی را برای مردم بیان کنیم، گفت: خدماتی که دولت با تمام تلاش انجام می دهد را باید بیان کنیم تا نظامی که درصدد این است که بگوید جمهوری اسلامی ایران ناکارآمد حرفشان رنگی پیدا نکند.

وی افزود: ما وظیفه داریم خدمات دولت را به اطلاع مردم برسانیم که هم توصیه شرعی وهم تکلیف ملی ما ایجاب می کند که دستاوردها را به اطلاع مردم برسانیم.

خباز با بیان اینکه در شرایط بد اقتصادی کشور خدمت رسانی، عمران و آبادی معطل نشد، ابراز داشت: در دهه فجر سال 93 تعداد 413 پروژه به مبلغ بیش از 182 میلیارد تومان و در سال 94 تعداد 416 پروژه با مبلغ 461 میلیارد تومان و امسال 485 پروژه با اعتبار727 میلیاردتومان به بهره برداری رسید که  نسبت به سال گذشته از لحاظ مبلغ 57 درصد رشد داشته ایم که آمار نشانده ی این است که رشد وآبادانی استان در این سال ها آهنگ شتابانی داشته است.

مقام عالی دولت در استان سمنان با اشاره به اینکه درسفر رئیس جمهو به استان سمنان 980 میلیارد تومان مصوب شد، افزود: باتوجه به شرایط بد اقتصادی این مبلغ دو هفته پیش ابلاغ شد و اعتبار موجودی که برای امسال استان  پیش بینی کردند 365 میلیارد تومان عنوان کرد.

استاندار سمنان به شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد وگفت: اقتصاد مقاومتی یعنی توجه به استعدادهای داخلی و امکانات داخلی را مد نظر داشته باشیم و تولیدمان برای صادرات باشد.

وی با بیان اینکه در 4 سال پیش 8 میلیون تن گندم در سال وارد می کردیم، افزود: دولت تصمیم گرفت با کمک کشاورزان خودکفا شود ودست نیاز برای گندم پیش بیگانگان دراز نکند و امسال علاوه بر خودکفایی در گندم بین 2 تا 3 میلیون تن برای صادرات داریم.

خباز با اشاره به اینکه در شهرستان میامی 740 هکتار سیستم آبیاری تحت فشار در سال جدید انجام شده است، ادامه داد: این نشانده ی این است که در شرایط فعلی از آب در شرایط حیاتی از آب بیشترین استفاده را کنیم و میزان خرید تضمینی دولت 53 میلیارد تومان بوده است.

مقام عالی دولت در استان سمنان به رژه تراکتورها در شهرستان اشاره کرد وگفت: این حرکت نشانده ی این است که مردم می گویند منطقه ما منطقه کشاورزی است و باید به این موضوع بیشتر توجه شود و به مسئولان اعلام می کنند که باید درشهرستان  میامی به  کشاورزی و صنایع تبدیلی توجه ویژه ای داشت.

استاندار سمنان افزود:در صنایع تبدیلی کشاورزان ما مواد اولیه و کالای خود را بایدبتوانند با ارزش افزوده ارائه کنند که قدم های اولیه در این مسیر برداشته شده است.

وی همچنین با بیان اینکه بیش از 85 درصد جمعیت میامی روستایی است، گفت: در استان سمنان 187 پروژه به مبلغ 73 میلیارد تومان در دهه فجر در استان به بهره برداری می رسد.

خباز با بیان اینکه باتوجه به سال اقتصاد مقاومتی ماباید تمام تلاش خود را به کار ببریم تا از امکانات موجود درست استفاده کنیم، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنی کم استفاده کردن نیست بلکه به معنی درست استفاده کردن است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها