خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان مطرح کرد

تعطیلی 60 درصد واحدها در شهرک‌های صنعتی /بسیج مهندسین صنعتی بازوی توانمند کمک به صنایع

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: حدود 60 درصد واحدها در شهرک‌های صنعتی تعطیل است ولی به لحاظ زیرساختی در حوزه صنعت مشکلی نداریم.
کد خبر: ۸۸۱۷۹۲۴
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، عزت‌الله مهرافروز در مراسم روز بسیج مهندسین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب که با اهدا خونشان نهال پرثمر انقلاب را برای ما به جای گذاشتند، اظهار داشت: بسیج مهندسین صنعتی به عنوان یکی از اقشار متخصص بسیج قریب 10 سال است که راه اندازی شده و فعالیت‌های گسترده ای را انجام می دهد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، گفت: با توجه به این سیاست‌ها مأموریت‌های سازمان بسیج مهندسین صنعتی شکل تخصصی‌تری به خود گرفت.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: در مجموع در سطح استان 8 کانون بسیج مهندسی داریم که در همه شهرستان‌ها به‌جز فامنین و قهاوند فعال است.

وی عنوان کرد: بالغ بر 3 هزار نفر مهندس بسیجی در سایر رشته‌های صنعت و معدن وجود دارد که تمام تلاش ما در این سازمان در این راستاست که از پتانسیل و توان تخصصی این مهندسین بسیجی در راه کمک به مشکلات حوزه صنعت استفاده می نماییم تا بتوانیم گوشه ای از مشکلاتی که واحدهای تولیدی با آن درگیر هستند را رفع کنیم که بخش اعظم کار این سازمان در این راستا است.

مهرافروز اضافه کرد: در این راستا سال گذشته کار بزرگی انجام شد و برای اولین بار کلینیک صنعتی فعال را به‌صورت رسمی در در استان همدان راه اندازی کردیم که دفتر آن در مرکز رشد دانشگاه بوعلی سینا افتتاح شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمده این کلینیک صنعتی عنوان کرد: ارائه مشاوره های فنی تخصصی و علمی به‌صورت کاملا رایگان و تلاش برای برقراری ارتباط صنعت با دانشگاه از جمله این فعالیت‌ها بوده است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده در کشور قطع بودن رابطه صنعت با دانشگاه است، افزود: تا زمانی که رابطه صنعت با داشنگاه را رفع نکنیم، نمی‌توانیم مشکلات صنعت را حل کرده و موفق باشیم.

وی گفت: از دیگر کارهایی که در این کلینیک صنعتی صورت گرفت برگزاری دوره های علمی و آموزشی که برای مهندسین جنبه کاربردی و کارآفرینی دارد.

مهرافروز ابراز داشت: در بحث کاربردی مهندسین را تربیت و آموزش می دهیم که خودشان بتوانند در حوزه صنعت کار کنند که چندین نفر در بخش خصوصی کار می کنند.

وی در خصوص پایش صنایع استان و عارضه یابی و شناسایی مسائل و مشکلات در حوزه صنعت عنوان کرد: مسائل و مشکلات در کل کشور برای ما ملموس است و صنایع با مشکلات پیچیده‌ای دست و پنجه نرم می کنند و بخش بسیاری از حوزه صنعت را رکود گرفته است و به تبع آن نیز استان همدان از این مقوله مستثنا نیست.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: حدود 60 درصد واحدها در شهرک‌های صنعتی تعطیل است ولی به لحاظ زیرساختی در حوزه صنعت مشکلی نداریم.

وی با بیان اینکه پایش صنایع انجام می‌شود، تصریح کرد: تنها سازمانی که تا به امروز با ما همکاری می کند معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی است.

مهرافروز گفت: کار مشترک دیگری که با معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی انجام می دهیم شناسایی شرکت های مستعد دانش بنیان است که بتوانیم آنها را به سمت دانش بنیان شدن هدایت کنیم.

وی بیان کرد: وقتی که قشر بسیج مهندسین همه فرهیخته و تحصیل‌کرده هستند ما باید از این ظرفیت کمک بگیریم و صنایعی که زمینه و بستر دانش بنیان شدن را دارند، شناسایی کنیم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اضافه کرد: همچنین اردوهای جهادی بسیج مهندسین صنعتی را به سمت شهرک‌های صنعتی بردیم تا از نزدیک مشکلات صنعتی را ببینند و بررسی کنند.

وی ادامه داد: امسال تاکنون بالغ بر 280 واحد تولیدی صنعتی را مهندسین بسیجی حضور یافته و مسائل و مشکلات آنها را دسته بندی کرده اند.

مهرافروز در ادامه بیان کرد: از مهمترین کارهایی که انجام شده طراحی دو سامانه جامعه آماری و اطلاعاتی تحت اینترنت شامل سامانه جامع صنایع استان و سامانه جامع معادن استان است که در هفته بسیج این دو سامانه افتتاح شد.

وی در خصوص مشکلات صنایع عنوان کرد: یکی از مشکلات صنایع ما بازاریابی و فروش است چراکه صنایع کالا را تولید می کنند اما نمی توانند بفروشند که با راه اندازی این سامانه به‌صورت رایگان به همه واحدهای تولیدی این امکان را دادیم که در یک صفحه واحد تولیدی خود را معرفی کنند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه نباید ظرفیت بسیج در این زمینه نادیده گرفته شود گفت: این یک بانک جامع اطلاعاتی است که واحدهای تولیدی اطلاعات واحد خود را وارد این سامانه می کنند و بسیج مهندسین صنعتی به عنوان بازوی توانمند به صنایع کمک می کند.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم تا منویات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی زمین نماند و ما اگر بتوانیم یک واحد تولیدی را از رکود درآوریم این راهی به سمت پیشرفت و بالندگی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات