خبرهای داغ:
مجمع بسیج شهرستان سمیرم در بیانیه ای اعلام کرده است: امام خمینی (ره) آمریکا را شیطان بزرگ یاد کرده ولی امروز برخی با توافق با آنان دسترنج دانشمندانمان را با سیمان پرکردند.
کد خبر: ۸۸۱۷۹۰۵
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴

به گزارش خبرنگار بسیج از سمیرم، دومین مجمع عالی بسیج شهرستان سمیرم در سال جاری با حضور بیش از یکصد نفر از بسیجیان در ناحیه سمیرم در تاریخ 14بهمن برگزار شد.

دبیرمجمع بسیج شهرستان در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار سمیرم خبر، اظهار کرد:‌ مجمع بسیج شهرستان سمیرم با حضور هشت کارگروه و بیش از یکصد نفر از نخبگان و اندیشه ورزان بسیجی برگزار شد.

سید سعید قائم مقامی کارگروهای مجمع را شامل کارگروه بانوان، فرهنگی، اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، علمی، تربیتی، سلامت و دفاعی دانست و بیان کرد: هدف از برگزاری این مجمع استفاده از ظرفیت های فکری نخبگان در راستای حل مشکلات و معضلات شهرستان است.

قائم مقامی با اشاره به اینکه مشکلاتی از قبیل آسیب های اجتماعی، پایگاه های گردشگری و فرهنگی، در مجامع بررسی می شود افزود: حل معضلات و مشکلات با محور هم اندیشی و اندیشه ورزی انجام می شود.

دبیر مجمع بسیج شهرستان با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به جنگ نرم دشمن، بیشتر باید آسیب های اجتماعی فضای مجازی در بین خانواده ها و به خصوص نسل جوان و نوجوان را مد نظر داشته باشیم، تصریح کرد: باید برنامه های فرهنگی و اجتماعی متنوع در فضای مجازی طرح ریزی شود تا دشمن در این زمینه نیز با شکست همراه شود.

به گزارش خبرنگار سمیرم خبر در این مراسم انتخابات هیئت رئیسه مجمع شهرستان و تصویب دو طرح پایگاه گردشگری و تقویت نماز برای اجرا در سال ۱۳۹۶ انجام شد.

در ادامه بیانیه پایانی دومین مجمع عمومی بسیج شهرستان سمیرم آمده است.

 

بسم ا… الرحمن الرحیم

با درود و سلام به پیشگاه مقدس یگانه منجی عالم بشریت، امام زمان و درود و سلام به روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی و با درود و سلام به محضر مبارک ولی امر مسلمین جهان، حضرت امام خامنه ای” ، و درود و سلام به ارواح تابناک شهدا بویژه ۴۰۰ شهید گلگون کفن شهرستان سمیرم و ۵ شهید مهمان شهرستانمان و شهدای عزیز مدافع حرم.

خداوند متعال را شاکر و سپاسگذاریم که به ما توفیق عنایت کرد، تا در سالی که با تدبیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب و فرماندهی کل قوا به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده دومین مجمع عالی بسیج را در سال ۱۳۹۵ با حضور نخبگان، بسیجیان و مسئولین محترم اقشار مختلف بسیج برگزار و با تشکـر از مسئولین محتـرم شهرستان  اقشار ،کارگروهها ،نخبگان، فرماندهان محترم حوزه ها و پایگاههای مقاومت و … نکاتی چند را متذکر می شویم.

۱-انقلاب اسلامی ایران در طول حدود چهار دهـه که از شکوفایی آن می گـذرد خاری در چشم دشمنان داخلـی و خارجـی محسوب شده و همواره با دشمنی های قدرتهای بزرگ و کشورهای منطقه روبرو بوده است .آنها تلاش نموده اند تا با هر وسیله ممکن انقلاب اسلامی که هم اکنون مرزهای جغرافیایی را در نوردیـده و آثار و برکات آن را مستضعفان جهان تجربه کرده انـد در چشم جهانیان به عنوان یک کشور ناقض حقوق بشر معرفی کنند در صورتـی که خود بیشترین جنایات و نسل کشی ها را در جهان مرتکب می شوند و با ایجاد و مسلح نمودن گروههای تکفیـری هر روز به بهانـه های مختلف مردمـان بی گناه را به خاک و خون می کشند.

۲-امام بزرگوار امریکا را به عنـوان شیطان بزرگ یاد کرده و بارها و بارها رابطه ایران و امریکا را زیان بار دانستـه و از آن نهـی نموده است اما متاسفانه امروز در داخل کشور حتی کسانی که روزی خود را از یاران صمیمی امام می دانستند به این سخـن امام پشت پا زده و رابطه با امریکا را از ضروریات می دانند. در مذاکرات برجام رهبر فرزانه انقلاب بارها و بارها فرمودند که من به این مذاکرات خوشبین نیستم اما عده ای بر این تصمیم خود پافشاری نموده و بر سر میز مذاکره نشسته و به دشمن لبخند زدند و باعث شدنـد تا دسترنج سال ها تلاش و کوشش دانشمندان هسته ای که با خون سرخشان رنگین شده بود با سیمان پرگردد و جالب اینکه عـده ای در داخل، سرمست از این سرافکنـدگی، علم پیـروزی را برافراشتـه و خود را پیـروز میدان معرفـی کرده و به پاس این باصطلاح پیروزی مجلس جشن و سرور به پا کردند اما از آنجا که خداوند همیشه یار مظلومان است زمان زیادی از این شادیهای کاذب نگذشته بود که مجلس نمایندگان امریکا تحریم های ایران را ده سال دیگـر تمدیـد کرد تا آنها که برجام را فتح الفتـوح می دانستند به سادگی خود و شیطنت دشمن پی برده و با دستپاچگی سیاستهای جدید امریکا را نقض برجام معرفی کنند و بـه ظاهر در صدد مقابلـه با آن بر آمدنـد.ما بسیجیان انقلاب اسلامـی اعلام می داریـم که هرگونه حرکتـی خارج از دستورات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب صورت بگیرد توسط هر فردی که باشد محکوم بوده و هرگز اجازه نخواهیم داد انقلابی که خون بیش از دویست هزار شهید به پای آن ریخته شده توسط عده ای از مسیر اسلامی و الهی خارج شده و ارزشهـای اصیل انقلاب پایمال و لگد کوب شود.

۳-داعش و گروههای تکفیری و تروریستی که دست پرورده قدرتهای بزرگ هستند و در کشورهای همسایه جولان می دهنـد هدفی جز نابودی جمهوری اسلامی ایران ندارند و حضور آنها در همسایگی ما به همین بهانه است اما همانگونـه که قبـلا بیان گردید با درایت و برنامه ریزی به موقع مسئولان کشور همه آنها در آنسوی مرزها زمینگیر شدند و انشاا… به لطف و یاری خدا بزودی زود طومار آنها در هم پیچیده خواهد شد و اربابان آنها رسوا ی خاص و عام خواهند گردید. ما نیز به سهم خـود اعلام می داریم از هر گونه کمکی که برای دفاع از دین و میهن لازم بوده دریغ نداشته و آماده ایم تا در دفاع از حرم ائمه معصومین (ع) و زینب کبری (ع) با جان و مال خود به مقابله با دشمن برخیزیم و در این راه گوش به فرمان رهبر فرزانه انقلاب تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون خود خواهیم ایستاد.

۴-آنچه مسلم است دشمن هرگز دست از دشمنی خود بر نخواهد داشت و از هر گزینه ای برای مقابله با انقلاب اسلامی استفاده خواهد کرد امروز که گزینه نظامی قدرت لازم را برای مقابله با نظام ندارد دشمن با تهاجم فرهنگی قصد زمینگیر کردن انقلاب را دارد که اگر مسئولین و مردم ما غفلت کنند چـه بسا دشمـن در این میـدان پیروز گردد امـروز جوانان ما آماج تیـرهای زهرآگیـن دشمنان قسم خورده انقلاب هستنـد که آسیبهای ناشی از آن می تواند اصالت انقلاب را خدشه دار کنـد یکی از راههایی کـه دشمن به آن رو آورده است ایجاد شبهات در افکار و عقاید جوانان ما است که از طریق سایتـها و شبکه های مجـازی مختلف چون سیلی بنیان کن قلب و دل جوانان ما را نشانه رفته است که اگر پاسخ مناسبی از سوی متولیان امور دریافت ندارند چـه بسا که باعث سستی عقیده آنها شده و آنها را به اسلام و انقلاب بی تفاوت نماید.

۵- یکی از موضوعاتی که متاسفانه امروز به فراوانی یافت می شود و شهر و محله ما هم از این قاعده مستثنی نیست و روز به روز به آمار و ارقام آن اضافه میشود موضوع طلاق است که در بین خیلـی از خانواده ها یک موضوع عـادی و کـم اهمیت بـه حساب می آید .امروزه بسیاری از ازدواجهایی که صورت می گیرد بدون تحقیق و بررسی و گاهی با یک تماس و پیامک و یا یک ارتباط خیابانی بوده و همانطور که اینگونه ازدواجها به این آسانی صورت می گیرد طلاق اینگونه پیوندهـا هم به سادگـی رقم می خورد. طلاق به عنوان یک آسیب اجتماعی جامعه امروزی ،خطری جدی بوده و بچه های طلاق هم مطمئنا استعداد بیشتری برای پذیرش بسیاری از ناهنجاری های جامعـه را خواهنـد داشت لذا لازم است مسئولیـن امر در این زمینـه جدیت بیشتری نموده و با ارائه راهکارهای مناسب با این پدیده مقابله کنند.

۶- مسئله حصر سران فتنه، رأفت و عطوفت نظام اسلامی است که به منظور حفظ جان و پیشگیری از ادامه فتنه انگیزی آنها صورت گرفته است. اگر چه در شرایط کنونی حصر بهترین راه موجود است. لیکن از قوه ی قضائیه و سایر نهادهای مسئول درخواست می گردد تا به محض فراهم آمدن شرایط، نسبت به محاکمه آنان (سران فتنه) اقدام قاطع نمایند.

۷- با توجه به اهمیت فضای مجازی ، به عنوان «فرصت یا تهدید» لازم است از طرق مختلف اعم از طریق حلقه های صالحین، هسته های فرهنگی و با برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی ، خانواده ها با معایب و محاسن این فضاها بیشتر آشنا شده، تا از آسیب ها و تهدیدات آن در امان بوده و از امکانات آن در جهت تقویت ایمان، تقوا، بصیرت و علم همکارم اخلاق و تقویت بنیان نظام مقدس جمهوری اسلامی و حفظ ارزش های آن نهایت بهره برداری به عمل آید.

۸- ما ضمن محکوم کردن بدعهدی استکبار جهانی و در راس آن ، شیطان بزرگ ، آمریکای جنایتکار در موضوع تمدید ده ساله تحریم های ظالمانه، علیه مردم شریف ایران و با توجه به تاکیدات مکرر رهبر فرزانه انقلاب و مقام عظمای ولایت در خصوصی اقتصاد مقاومتی از مسئولین امر، میخواهیم در جهت راه اندازی و تقویت کارگاه های زود بازده، از قبیل پرورش ماهی مشاغل خانگی مانند قالی بافی ، خیاطی ، گلدوزی، بافندگی، صنایع دستی و سایر فعالیت های اقتصادی که در این شهرستان امکان پذیر باشد، در جهت اشتغال جوانان، و مقابله با بی کاری و فقر برای مقابله با آسیب های اجتماعی اقدام نمایند.

۹- ما ضمن تقدیر و تشکر از مواضع حکیمانه و شجاعانه رهبر فرزانه انقلاب که موجب بصیرت افزایی و خلق حماسه باشکوه ۹ دی شد و با محکوم کردن مداخله استکبار جهانی ، در راس آن آمریکا، انگلیسی و اسرائیل غاصب در امور داخلی ایران و اقدام برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی و برنامه ریزی فتنه ۸۸ و حمایت از عوامل مزدور خود، فتنه گران و ساکنین فتنه ضمن تاکید بر لزوم آمادگی حضور آگاهانه آحاد ملت در تمامی عرصه های انقلاب، از قوای محترم سه گانه درخواست می کنیم که در جهت خشکاندن ریشه فتنه و برای تحکیم بنیان های نظام مقدس جمهوری اسلامی از تمام ظرفیت های موجود استفاده کرده و در جهت اجرای قانون و عدالت از هیچ کوششی فروگذار ننمایند.

۱۰-  اینک به برکت آموزه های دینی و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب برهمگان ثابت شد که در پرتو مقاومت در همه زمینه ها در مقابل ظلم و زور و تزویر استکبار جهانی می توان پیروز شد؛ ضمن تبریک پیروزی جبهه مقاومت و آزادسازی شهر حلب در سوریه، توطئه استکبار در جهت ایجاد داعشی و جریان های تکفیری و معاندان اسلام را محکوم نموده و با گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم و رزمندگان جان بر کف اسلام که در قالب تشکل های نظامی مردمی مدافعان حرم بخصوصی سردارسرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی تقدیر و تشکر نموده و آمادگی خود را، تحت لوای فرماندهی معظیم کل قوا حضرت امام خامنه ای ” ” برای دفاع از کیان اسلام و حریم اهل بیت  در هر جای جهان که نیاز باشد، اعلام می داریم.

۱۱- در مملکتی که بر اثر تحمیل تحریم های ظالمانه ی استکبار، بسیاری از مردم شریف و ولی نعمتان انقلابش سال هاست در سختی و فقر و بیکاری و رکود اقتصادی بسر می برند، شایسته نیست که عده ای به بیت المال آن دست اندازی کرده و اقدام به اختلاس یا برداشت حقوق های نجومی نمایند. لذا از قوای محترم نظام بخصوصی از دولت محترم می خواهیم که در فرصت باقیمانده ، وقت خود را صرف خدمت به کشور و رفع مشکلات مردم نموده و نسبت به برگشت حق الناس به بیت المال و مجازات افراد خاطی اقدام لازم را به عمل آورند.

۱۲- با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات و تداوم دشمنی که دشمنان انقلاب و برنامه ریزی آنان برای ایجاد تفرقه و نفوذ در صفوف مستحکم مردم و لایتمدار و مسئولین محترم ایران اسلامی ، بر همگان فرضی است که با بصیرت کامل و اطاعت از فرامین مقام عظمای ولایت، مسئولین و دست اندرکاران از ادبیات سیاسی دشمن و تقسیم بندی های جناحی به « تندرو ” و «کندرو» که موجب اختلاف و تفرقه در صفوف ملت انقلابی ایران می شود پرهیز کنند و از عبارات انقلابی و غیر انقلابی استفاده کنند و نسبت به شناسایی و انتخاب افراد اصلح و انقلابی ، سکان اجرابی کشور را به دست افراد اصلاح سپرده و امید دشمنان انقلاب ، در ایجاد نفرقه و نفوذ را به یأس مبدل کنند.

در پایان ضمن تشکر مجدد از همه حاضرین اعلام می نمائیم سپاه و بسیج آمادگی دارد تا از انجام هـر گونه اقدامی کـه جهت رشد و اعتلای ارزشهای انقلاب اسلامی و یا کاهش ناهنجاریهای اجتماعی در توان دارد مضایقه نکرده و انشاا… همیشه در خط ولایت و گوش به فرمان ولی امر مسلمین فرمانـده معظـم کل قوا حضـرت آیت ا… العظمـی امام خامنه ای آماده فداکـاری و جانفشانی خواهد بود..

 

والسلام علیکم و رحمه ا… و برکاته

مجمع عالی بسیج شهرستان سمیر
ارسال نظرات
پر بیننده ها