دستیار و مشاورعالی فرمانده معظم کل قوا گفت: یکی از تهدید از سوی دشمنان خسته کردن نیروهای انقلابی و ارزشی است و می‌خواهند آنها را به جایی برسانند که چاره‌ای جز تسلیم در برابر آمریکا نبینند.
کد خبر: ۸۸۱۷۸۱۹
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرلشکر یحی رحیم صفوی در گردهمایی بزرگ رزمندگان 8سال دوران دفاع مقدس استان که در مصلی‌بیت‌المقدس اراک برگزار شد با اشاره به جایگاه ارزشمند استان مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی سرداران و دلاوران بزرگی همچون شهید دکتر چمران، شهید محلاتی نماینده امام راحل(ره) در سپاه و نخستین کسی که در صدا و سیما در بدو انقلاب اسلامی اعلام کرد این صدای انقلاب اسلامی است و با این جمله ماندگار صدای انقلاب را اعلام کرد را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

وی افزود: استان مرکزی سرداران بزرگی همچون شهید رحیم آنجفی، شهیدناصر بختیاری، احمدی بیغش و شهدای بزرگ دیگری که در 8 سال دفاع مقدس موثر و تاثیرگذار بوده‌اند را تقدیم انقلاب کرده است.

سرلشکر صفوی تصریح کرد: زنان و مردان ولایت‌مدار استان مرکزی در 38 ساله گذشته انقلاب در حمایت از امام(ره) و ولایت فقیه از تمام وجود خود مایه گذاشتند به طوری که جوانان این استان در ابتدای انقلاب در غائله کردستان و نیز آزادسازی جاده بانه به سردشت در اوایل سال 59 با حضور مجاهدانه ده‌ها بسیجی و پاسدار توانستند نقشی ارزنده داشته باشند.

دستیار و مشاورعالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به تلاش و مجاهدت رزمندگان، شهدا، ایثارگران و خانواده معظم شاهد و ایثارگر در دفاع از انقلاب و اسلام گفت: سلام بر پدران و مادران شهدا و ایثارگران و 7هزار شهید و 800 آزاده و هزاران جانباز سرافراز استان که عزت و عظمت امروز ایران اسلامی در سایه مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های مجاهدان این نظام مقدس اسلامی حاصل شد.

وی اضافه کرد: همه مردم و مسئولان کشور، خود را مدیون خون شهدا و فداکاری شهدا، جانبازان و ایثارگران و خانواده صبور شهدا و ایثارگران می‌داند و هرگز فداکاری‌های آنها در تاریخ ایران اسلامی فرموش نمی‌شود.

سرلشکر صفوی  بیان کرد: امیدواریم به آنچه که در آن زمان‌ آرمان‌ها و علایقمان بود پایبند بمانیم  و با همان روحیه فداکاری و اخلاص در راه دفاع از آرمان‌ها باقی بمانیم.

وی ادامه داد: در حقیقت در مدت 38 ساله‌ای که از پیروزی انقلاب می‌گذرد و در این تاریخ کوتاه و فشرده حیات دوباره اسلام در عصر انقلاب اسلامی حوادث و اتفاقاتی که رخ داد خارج از باورهای عادی مردم کشور و همین‌طور مردم جهان بود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: اتفاقاتی که معیارها و باورپذیری ملت‌ها را تغییر داد و دامنه پذیرش باورها را عوض کرد، این تغییرات را می‌توان با تکیه بر تحلیل‌ها و تفسیرهای مبتنی بر سنت الهی و آموزه‌های قرآنی و وحدانی تفسیر کرد.

پیام انقلاب اسلامی هرسال مرزها را درمی‌نوردد

سرلشکر صفوی با اشاره به تحولات امروز دنیا و جهان اسلام گفت: تحولات امروز جهان اسلام، شکست آمریکایی‌ها و حکام مستبد عربستان قسمتی از پیامدهای انقلاب اسلامی برای ملت‌های این منطقه است که توانست روحیه مقاومت را در سایر ملت‌ها زنده کند، امروز پیام شما توصیف‌ناپذیر شده و پیام انقلاب اسلامی هرسال مرزها را درمی‌نوردد و آرزوهای ملت‌ها را برآورده می‌کند و ایمانمان را به بشارت‌های قرآنی افزون می‌سازد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به افول آمریکا گفت: آمریکا درحال افول است و صهیونیست‌ها در لبنان و غزه شکست خوردند و امیدشان به ناامیدی تبدیل شد که تمامی این تحولات در سایه انقلاب اسلامی اتفاق افتاد، انقلاب اسلامی و همین‌طور ملت ایران قوی‌تر شده‌اند، شعار قدرت نرم ایران در منطقه همه را تحت تاثیر قرار داده است.

سرلشکر صفوی ادامه داد: امروز شکاف و اختلاف میان کشورهای اروپایی با آمریکا ایجاد شده است و اروپایی‌ها به این نتیجه رسیدند که حکومت با ثبات در غرب آسیا و قدرتی که حرف نخست را در منطقه می‌زند جمهوری اسلامی ایران است.

وی عنوان کرد: در 22 بهمن امسال بار دیگر جهانیان عظمت، قدرت و وفاداری ملت ایران به انقلاب و امام خمینی(ره) را می‌بینند و متوجه می‌شوند که این ملت اقتدارآفرین و شکست‌ناپذیر است و با برخورداری از رهبری شجاع و خردمند، جوانان خوش‌فکر و عالم و همین‌طور نیروهای مسلح شجاع و مقتدر سپاه و ارتش امنیت خود را عمق بخشیده و به دفاع عمیق استراتژیک دست پیدا کرده است و ترفندهای دشمنان را با شکست روبه‌رو کرده است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: همان‌طور که می‌بینیم شکست تروریست‌ها در سوریه و عراق بار دیگر توطئه‌های آنها را با شکست روبه‌رو کرده است.

سرلشکر صفوی تصریح کرد: فرصت‌های داخلی نظیر پیشرفت‌های فضایی، علمی، نانو و سایر علوم اقتصادی، جغرافیایی و آمایش سرزمین از جمله مواردی است که به آن دست یافته‌ایم و دشمنان قادر به متوقف کردن آن نیستند، این علوم و همین‌طور دسترسی به ماهواره مخابراتی سنجش از راه دور در ایران بومی شده و دیگر احتیاجی به دیگران نداریم.

وی بیان کرد: وجود 4.5 میلیون دانشجو در این کشور و ظرفیت پذیرش 800 هزار نفری در دانشگاه‌های ایران نشان از این موضوع دارد و این درحالی است که ظرفیت پذیرش دانشجو در تمامی دانشگاه‌های کشور در سال 1350 معادل 10 هزار نفر بوده و تعداد شرکت‌کنندگان در کنکور 100 هزار نفر که با الان قابل مقایسه نیست.

بعد از انقلاب اسلامی خدمات بسیار مطلوب شده است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: قبل از انقلاب جمعیت ایران 36 میلیون نفر بوده که بیش از 60 درصد آن روستایی و کمتر از 40 درصد آنها شهرنشین بودند که الان این موضوع برعکس شده است، هرچند به‌لحاظ خالی شدن روستاها به‌عنوان فطب تولید خطر محسوب می‌شود اما ارائه خدمات بسیار مطلوب اتفاق افتاده است.

سرلشکر صفوی عنوان کرد: استان مرکزی به‌عنوان چهارمین قطب صنعتی کشور از دو هزار و 800 واحد تولیدی برخوردار است که امیدواریم دولت این واحدها را از مشکلات موجود و رکودی که در آن قرار گرفته‌اند خارج کند و تولیدشان را به حداکثر ظرفیت برساند.

تهدید بزرگ امروز نظام جمهوری اسلامی ایران، مسئله نفوذ است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به موضوع نفوذ گفت: دشمنان با جنگ اقتصادی نتوانستند انقلاب اسلامی را متوقف کنند و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند تهدید بزرگ نفوذ است، نفوذ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دینی که نفوذ سیاسی همان نفوذ در تصمیم‌گیری‌ها است.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین نفوذها نفوذ انسانی است که ممکن است در قسمت‌های مختلف یک کشور حتی در نیروهای مسلح اتفاق بیفتد، همچنین نفوذ در فرآورده‌هایی مثل ژنتیک مانند نفوذ در صنعت برنج‌کاری و غیره؛ بنابراین راه‌های نفوذ متفاوت است.

سرلشکر صفوی بیان کرد: تهدید دیگر از سوی دشمنان خسته کردن نیروهای انقلابی و ارزشی است و می‌خواهند آنها را به جایی برسانند که چاره‌ای جز تسلیم در برابر آمریکا نبینند؛ تهدید دیگر ایجاد اختلاف میان مسئولان، قوای سه‌گانه و مردم و مسئولان است.

وی ادامه داد: رمز پیروزی انقلاب اسلامی پیوستگی ملت ایران و وجود رهبری خردمند بوده است که مطابق مردم و خواست آنها حرکت کرده است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا عنوان کرد: تهدید بعدی ناآگاهی از حیله‌های استکبار یا دشمنان است، که در این رهگذر باید به این موضوع توجه داشت که آمریکایی‌ها چه دموکرات و چه جمهوری‌خواه دشمن ما هستند و دست آمریکا به خون 200 هزار شهید ایران و همچنین در خون ملت‌های عراق، یمن، سوریه و غیره آغشته است و از نظر ماهیت تفاوتی با صهیونیسم ندارند و هر دو دشمن نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

مسئولان به ظرفیت‌های کشور بیشتر توجه داشته باشند

سرلشکر صفوی افزود: تهدید دیگر نبود حق بهره‌برداری از ظرفیت‌های خدادادی کشور و مردم برای برطرف‌سازی مشکلات است به‌ویژه استفاده از ظرفیت جوانان که الان بیش از 50 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و لازم است که مسئولان بیشتر روی این زمینه توجه داشته باشند و فضای کسب و کار را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: دولت امسال 700 هزار اشتغال ایجاد کرده اما جمعیت بیکار کشور چند میلیون است، با بالا بردن تولید می‌توان معضل بیکاری را برطرف کرد.

سرلشکر صفوی ادامه داد: در برنامه ششم که از مجلس گذشته و الان در شورای نگهبان است، امیدواریم ایران از یک جهش اقتصادی، جهش علوم و فناوری جدید، جهش در رشد اقتصادی و غیره برخوردار باشد.

وی عنوان کرد: بدون شک به فضل الهی ایران با داشتن رهبری خردمند و نیروهای با استعداد تبدیل به کشوری مستعد و مستقل می‌شود و ملت صبور و نجیب ایزران طعم شیرین عدالت اسلامی را می‌چشند.

ارسال نظرات