خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر گفت: انقلاب اسلامی با ظهور خود نحوه توزیع قدرت در جهان را به چالش کشیده و آن را با شعار و سیاست «نه شرقی و نه غربی» بی‌اعتبار ساخته است.
کد خبر: ۸۸۱۷۸۰۰
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
حجت‌الاسلام الله کرم شیرزادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران یکی از مهمترین رخدادهای بین المللی در سده اخیر، کانون توجهات در عرصه جهانی بوده است که ابعاد گسترده دستاورد های آن جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی افزود: دستاوردهای انقلاب اسلامی به اندازه ای است که هیچ اندیشمندی نمی‌تواند آن را انکار کند و به سادگی از کنار آن بگذرد و دامنه این دستاوردها آن‌چنان فراگیر است که جای جای دنیا و کشورهای مختلف را در برگرفته است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه بررسی دستاوردهای بین المللی انقلاب اسلامی با شناخت نظام بین المللی امکان پذیر است، گفت: انقلاب اسلامی برپایه ارزش‌های دینی شکل گرفته و در صورتی که در جهان معیار روابط میان دولت ها منافع مادی و جدای اخلاق و دین از سیاست بود، ارزش‌های جدید غیر مادی همچون معنویت و اخلاق را به عنوان گفتمان جدید در نظام بین الملل مطرح کرده است.

وی ادامه داد: ایدئولوژی انقلاب اسلامی به دلیل دینی بودن آن از ابعاد گوناگون خداپرستی و ایمان، استقلال، برابری، آزادی و عدالت برخوردار است، این نکته که بیانگر ارائه یک راه جدید در اداره کشورها و روابط خارجی آنها است، توانسته در سال‌های پس از انقلاب طرفداران بی شماری از توده های مردم تا نخبگان و حتی نخبگان سیاسی در سراسر جهان بیابد.

شیرزادی گفت: انقلاب اسلامی با ظهور خود نحوه توزیع قدرت در جهان را به چالش کشیده و آن را با شعار و سیاست «نه شرقی و نه غربی» بی‌اعتبار ساخته است.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی حمایت ویژه از زنان در امور مختلف فردی، خانوادگی و اجتماعی است هرچند هنوز با وضعیت مطلوب اسلامی فاصله بسیاری داریم اما پس از انقلاب اسلامی قوانین و مقررات گوناگونی در راستای احیا و حفظ حقوق واقعی زنان وضع شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر افزود: انقلاب اسلامی در نوع خود و نیز در مقایسه با دیگر انقلاب‌های جهان از لحاظ تکوین حرکت روند و نتیجه آن دارای ویژگی‌های کم نظیری بود، ملت ایران طی یک قرن گذشته دو انقلاب، یک جنبش و دو کودتا را تجربه کرده است.

وی با اشاره به مطالعه و تحلیل علل پیروزی انقلاب گفت: مطالعه و تحلیل علل پیروزی سریع انقلاب سال 57 بدون بررسی شخصیت امام خمینی(ره) دشوار و ناممکن است.

شیرزادی خاطرنشان کرد: برجسته ترین خصیصه امام خمینی(ره) صراحت بیان، بی پروایی، شجاعت فوق العاده و کم نظیرش بود تا جایی که در میان روحانیون و سیاست‌مداران دو قرن اخیر ایران هیچ کس به پای ایشان نرسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات