خبرهای داغ:
همسر شهید خیزاب:

به اسم «فرهنگ»، از انجام اقدامات ضد فرهنگی برای شهدا بپرهیزید/ در کنار واجبات، امر به معروف را فراموش نکنید

همسر شهید خیزاب با تاکید بر اینکه وظیفه همه ما درست نشان دادن شهدا و نه درشت نشان دادن آن ها است، خاطرنشان کرد: انتشار تصاویر شخصی شهدا و… علی رغم اذعان برخی افراد، اقدامات ضدفرهنگی است و نمی توان نام کار فرهنگی بر روی این اقدامات گذاشت.
کد خبر: ۸۸۱۷۷۹۹
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار؛ همایش تجلیل از آمران به معروف و ناهیان منکر شهرستان برخوار در بارگاه مطهر امامزاده ابراهیم علیه السلام برگزار شد.

همسر شهید مسلم خیزاب در این مراسم در ابتدای سخنان خود گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب؛ زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی با بیان اینکه شهدا سربازان مکتب اهل بیت علیهم السلام بودند که دینشان برای آن ها از اهمیت بالایی برخوردار بود، خاطرنشان کرد: همه شهدا ادامه دهنده راه امام حسین علیه السلام هستند، مانند شهید زارع، شهید شاهسنایی، مرادی، یوسفیان و…

همسر شهید خیزاب ادامه داد: شهدا در هر زمینه ای (فرهنگی، اجتماعی مانند حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر و…) در دل نوشته ها و وصیت نامه هایشان صحبت کرده و وظایفی را به ما محول کرده اند؛ همچنان که شهید خیزاب برای حجاب چندین دست نوشته دارد و تاکید زیادی بر این موضوع داشت.

وی افزود: شهدای مدافع حرم از شهدای انقلاب و شهدای دفاع مقدس تمسک گرفتند و ما امروز هر دو؛ هم شهدای مدافع حرم و هم شهدای دفاع مقدس را داریم پس باید یک قدم جلوتر از شهدای مدافع حرم باشیم.

این آمر به معروف به نقل از همسر شهید خود عنوان کرد: اغوای شیطان در شبکه های مجازی زیاد است و هر فردی که می خواهد وارد این شبکه ها شود باید وضو بگیرد تا از شر وسوسه های شیطان در امان باشد.

همسر شهید خیزاب در ادامه ضمن اعتراض به انتشار تصاویر شخصی شهدا در شبکه های مجازی، تصریح کرد: همسر شهدا هم مانند خود شهدا غیرت دارند و از انجام این گونه اعمال توسط برخی افراد ناراضی هستند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه همه ما درست نشان دادن شهدا و نه درشت نشان دادن آن ها است، خاطرنشان کرد: این گونه اقدامات علی رغم اذعان برخی افراد، اقدامات ضدفرهنگی است و نمی توان نام کار فرهنگی بر روی این اقدامات گذاشت.

خانم خیزاب به نقل از همسر شهید خود گفت: حجاب و عفاف فقط مختص خانم ها نیست، بلکه موضوعی است که به آقایان هم مربوط می شود.

وی با اشاره به اینکه ما هرگز چیزی را که در راه اسلام و حفظ دین دادیم را پس نخواهیم گرفت، یادآور شد: اگر همسر من دوباره برگردد باز اجازه رفتن به سوریه را به او خواهم داد.

این همسر شهید گفت: شهید خیزاب استفاده از روبنده را از من درخواست کرد تا دوست با دیدن من ناراحت و دشمن با دیدن من خوشحال نشود، در حالی که امروز در جامعه ما شاهد وجود مردانی هستیم که از وضعیت نامناسب حجاب همسران خود ناراضی نیستند.

همسر شهید خیزاب در ادامه تاکید کرد: در برخورد با خانواده شهدا خصوصا شهدای مدافع حرم دقت کنید و به گونه ای رفتار کنید که با محبت، حس ترحم برای آن ها ایجاد نکنید و  بیشترین تلاش خود را برای حرکت در مسیر سفارش شده شهدا که انجام امر به معروف و نهی از منکر و حفظ حجاب و عفاف و … است، صرف کنید.

وی ادامه داد: طبق آیه ۲۲ سوره اعراف، حجاب فطری است و موضوعی نیست که بر اثر تمدن به وجود آمده باشد.

این آمر به معروف با بیان اینکه شهید خیزاب در هر شرایط و مکان و موقعیتی امر به معروف می کرد، تاکید کرد: بر همه ما هم واجب است که امر به معروف کنیم و از این فرصتی که در اختیارمان است استفاده کنیم.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه آنقدر که دشمنان شهدای ما را می شناسند خود ما نمی شناسیم، افزود: همه ما چقدر در این زمینه و برای آگاهی و شناخت شخصیت و سیره شهدا به فرزندانمان تلاش کرده ایم؟

*اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه صورت نگیرد اشرار بر جامعه مسلط می شوند

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان در ادامه گفت: شهدا رفتند که این نظام بماند و به دست صاحب اصلی خود حضرت صاحب الزمان (عج) برسد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین محمودآبادی یکی از مهم ترین وظایف هر مسلمانی را امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: متاسفانه شاهد هستیم که مردم در خصوص بدحجابی، بی حجابی، فساد و… روز به روز بیشتر از فرهنگ غرب تاثیر می گیرند.

وی ادامه داد: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب ما نباید بگذاریم فرهنگ بیگانه بر ذهن آحاد جامعه رسوخ و فرهنگ غنی ما را دچار تزلزل کند.

امام جمعه دولت آباد با اشاره به اینکه آمران به معروف خدمت به فریضه فراموش شده می کنند، تاکید کرد: ما در کنار نماز، روزه، حج و… باید فریضه امر به معروف را فراموش نکنیم و انجام دهیم.

محمودآبادی با بیان اینکه اکثر افراد جامعه پذیرش امر به معروف و نهی از منکر را دارند، خاطرنشان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه صورت نگیرد اشرار بر جامعه مسلط می شوند بنا بر این همه ما باید احساس وظیفه کنیم و طبق فرموده رهبر همان تذکر لسانی را داشته باشیم؛ چراکه امر به معروف و نهی از منکر، یک فریضه و واجب الهی است.

وی در پایان عنوان کرد: اگر ما به فریضه امر به معروف و نهی از منکر توجه نکنیم دو ضربه می خوریم؛ اول اینکه در قیامت باید پاسخگو باشیم و دوم؛ در همین دنیا نیز متضرر می شویم.

اجرای گروه سرود، تقدیر از بانوان آمر به معروف شهرستان و اعطای گواهی دوره آموزش مقدماتی ناصحین به آمرین به معروف از برنامه های این مراسم بود.

در پایان مراسم معطر به پرچم سنگ مزار مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شد.

ارسال نظرات