در مراسم گرامی‌داشت روز پرستار از 96 پرستار نمونه در دانشگاه علوم پزشکی زنجان تقدیر به‌عمل آمد.
کد خبر: ۸۸۱۷۷۸۲
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مراسم گرامی‌داشت روز پرستار در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه دانشگاه با حضور جمع کثیری از پرستاران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان برگزار گردید.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان در این مراسم ضمن تبریک روز پرستار و ایام مبارک دهه فجر و گرامی داشت یاد آتش‌نشانان فداکار، گفت: انقلابی که سیدالشهداء پایه‌گذاری کرد و معمار آن بود، حضرت زینب (س) نیز به‌عنوان مادر آن انقلاب بود هم در حین انقلاب و هم بعد از انقلاب که جایگاه مهمی داشت.

حجت‌الاسلام محرم‌علی شیرمحمدی با بیان اینکه پرستاران امروز نیز همچون حضرت زینب (س) نقش پرستاری را به‌خوبی ایفا می‌کنند، افزود: نظام جمهوری اسلامی در بحث امنیت نیاز به امنیت در حوزه سلامت نیز دارد و آن امنیت سلامت؛ بسترسازی است که حفظ بستر سلامت قطعا برعهده پرستاران است.

وی نگاه عاطفی همراه با ایثار برای نیازمندان بدون توجه به خود و منافع خود را از ویژگی‌های پرستاران برشمرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان تصریح کرد: اگر زینب (س) نبود هیچ قیامی و انقلابی نیز شکل نمی‌گرفت و همین امر حکایت از نقش و جایگاه مهم حضرت زینب (س) دارد که پرستاران نیز با تاسی از حضرت زینب (س) وظیفه و نقش عظیمی در سلامت بیماران ایفا می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار و تبریک ایام‌الله دهه فجر که ثمره و میوه آن انقلاب اسلامی است و ارمغان آن برای کشور آزادی، آزادگی و استقلال است، گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی را علاوه بر تربیت نیرو، کاهش مرگ و میر، تامین دارو و تجهیزات پزشکی، گسترش و نفوذ سیستم سلامت در روستاها و پیشرفت‌های شگفت‌انگیز در حوزه‌های مختلف دانش پزشکی برشمرد که این پیشرفت‌ها در هیچ حوزه‌ای مثل حوزه سلامت اتفاق نیفتاده است.

دکتر علیرضا بیگلری ضمن یادی از قهرمانان آب و آتش و عشق، برای آتش‌نشانان که با ایثار تمام، جان خود را فدای آسایش و راحتی مردم کردند علو درجات را آرزو کرد.

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اسوه صبر و ایثار حضرت زینب (س) و با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: پرستاری معجون و ترکیب عجیبی‌است از مهر، عطوفت، مهربانی و دانش، اظهار کرد: دنیا پذیرفته که شغل پرستاری کلیدی‌ترین و اساسی‌ترین نقش مراقبتی را در تیم پزشکی برعهده دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به کمبود تعداد تخت‌های بیمارستانی نسبت به حجم بیماران، که سبب سختی کار پرستاران است، افزود: پرستاران با ایثار و ازخودگذشتگی، شب‌ها بر بالین بیماران بیدارند تا آن‌ها آسوده بخوابند و از این جهت افتخار بزرگی نصیب پرستاران شده است.

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان همچنین رنج خانواده‌های پرستاران را نیز ستود و برای آن‌ها آرزوی سلامتی کرد.

دکتر بیگلری از مردم نیز درخواست کرد که با ادب و متانت زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی پرستاران را ارج نهند.

وی با یادی از خیر یزرگوار مرحوم احمد مهدوی بنیان‌گذار دانشکده پزشکی که دانشکده را از جنس ایمان ساخت و درحال حاضر دانشگاه علوم پزشکی زنجان جزء دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ یک کشور و محور قطب منطقه‌ی 6 آمایش کشوری‌است که از حوزه‌های تاثیرگذار در حوزه سلامت کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تاکید بر حفظ قداست شغل پرستاری، تصریح کرد: آن‌طور که اقتضا دارد برخورد درستی با شأن و حرفه پرستاری صورت نگرفته است.

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تاکید بر اینکه سیستم سلامت مدیون پرستاران است اظهار امیدواری کرد: با تغییر شرایط کاری و نحوه پرداختی‌ها، جایگاه پرستاران حفظ شود چراکه اگر بهترین سیستم درمانی و تجهیزات عالی را هم داشته باشیم و تیم مراقبتی خوبی نداشته باشیم شاهد نتایج خوبی در عرصه سلامت نخواهیم بود.

رقیه یونسلو رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری زنجان نیز در این مراسم با تبریک روز پرستار، سختی کار پرستاران و شرح وظائفی که برعهده پرستاران نیست، بویژه بعد از اجرای طرح تحول سلامت را زیان‌بار دانست.

وی با ابراز تاسف از عدم اجرای قوانین پرستاری و تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، اختلاف دریافتی بین پزشک و پرستار را موجب دلسردی پرستاران برشمرد و افزود: این اختلاف دریافتی قابل مقایسه با هیچ کشوری در دنیا نیست.

یونسلو با تاکید بر نقش پرستار به‌عنوان نقش مراقبتی، اظهار امیدواری کرد که مطالبات پرستاران در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

به گزارش وب‌دا، این مراسم با برنامه‌های مختلفی از جمله: پخش کلیپ گرامی‌داشت یاد و خاطره آتش‌بانان فداکار، موسیقی سنتی گروهی، کلیپ پرستاری و طرح تحول، اجرای سرود پرستاری و وطنم، مسابقه با مضمون سلامتی بین کودکان، نونهالان و حاضرین در مراسم و اجرای نمایش همراه بود.

ارسال نظرات