فرمانده سپاه ناحیه دامغان از اعطای تسهیلات طرح‌های اقتصاد مقاومتی ناحیه مقاومت بسیج دامغان به بیش از 80 نفر از تولید کنندگان و جوانان جویای کار صاحب طرح‌های تولیدی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۷۷۵۲
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، محمد خوشقدم در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی مجمع بسیج شهرستان دامغان به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی که در محل دفتر فرماندهی سپاه این شهرستان برگزار شد، اعطای بیش از یک و نیم میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی از سوی ناحیه مقاومت بسیج دامغان در طول سال 95 را گامی مؤثر در تحقق سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در سطح این شهرستان عنوان کرد.

فرمانده سپاه ناحیه دامغان با اشاره به اعطای این تسهیلات در 16 عرصه مختلف با همکاری بانک مهر اقتصاد، اظهار داشت: شیلات، پرورش زنبور عسل، کشت گیاهان دارویی، پرورش ماکیان، تولید گلخانه‌ای، اصلاح باغات، کاشت زعفران، پرورش گاوشیری و داشتی، صنایع دستس، پرورش شتر، تولید کود ورمی کمپوست، پرورش مرغ بومی و صنایع تبدیلی از حوزه های اعطای این تسهیلات است.

وی با اشاره به اجرای طرح منحصربفرد پرورش ماهی قزل آلا و کشاورزی در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی در محل سپاه ناحیه دامغان خاطر نشان کرد: بسیج سازندگی و مجموعه ناحیه مقاومت بسیج دامغان پس از ابلاغ سیاست‌های راه‌گشای اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب و تأکید‌های فراوان ایشان بر اجرایی شدن این سیاست‌ها همواره تلاش نموده گامی مؤثر در این راستا بردارد.

خوشقدم مجموعه سپاه و بسیج را پیش‌گام اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور عنوان و خاطر نشان کرد: اعطای تسهیلات به جوانان جویای کار دارای طرح‌های اقتصاد مقاومتی با توجیه اقتصادی و تولید کنندگانی که مراکز تولیدی آنها در آستانه تعطیلی قرار داشت با هدف تحقق فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر توجه به تولید داخل و توان تولیید کننده ایرانی انجام شد.

فرمانده سپاه ناحیه دامغان اضافه کرد: متأسفانه فرهنگ غلط اشتیاق به خرید کالاهای خارجی، عدم حمایت لازم مسئولان از تولیدات داخلی، بی‌برنامگی بسیاری از دستگاه‌ها در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نگاه شعاری و بسنده کردن به سخنرانی در این زمینه را آسیب‌هایی دانست که کشور در روند عملیاتی کردن منویات رهبری در باب اقتصاد مقاومتی با آن مواجه است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها