استاندار زنجان:

مشارکت فعال مردم در سازمان های مردم نهاد و خیریه در استان نهادینه شده است

در استان مشکلی بابت عدم مشارکت فعال مردم در سازمان های مردم نهاد و خیریه ها وجود ندارد و این موضوع بیانگر نهادینه شدن این موضوع مهم در زنجان است.
کد خبر: ۸۸۱۷۷۳۰
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در مراسم تجلیل از سمن های شرکت کننده در نمایشگاه از «افق تا طلوع» استان،گفت: سازمان های مردم نهاد و ثمن ها، یاران و بازوان دولت بوده و دولتمردان نیز از فعالیت آنها در جامعه استقبال می کنند، زیرا معتقدند سمن ها و سازمان های مردم نهاد می توانند در تمامی عرصه های اجتماع، نقش فعال و مثمرثمری داشته باشند.

اسدالله درویش امیری با بیان اینکه دولت از حضور جدی و تاثیر گذار سازمان های مردم نهاد در جامعه نگرانی ندارد، ابراز کرد: دولت حتی با آغوش باز از فعالیت سمن ها استقبال می کند؛ زیرا معتقد است هر چقدر حضور این نوع تشکل ها در جامعه قوی باشد و نظارت مستقیمی بر کارکرد دولت و دولتمردان صورت گیرد، به همان میزان خطای نظام اداری نیز کاهش می یابد.

وی ادامه داد: در دولت اصلاحات و دولت تدبیر و امید، اعتقاد راسخی به گسترش تشکل ها و سازمان های مردم نهاد و استفاده از ظرفیت های فراوان آنها وجود داشته و دارد. هم اکنون نیز این دولت معتقد است باور و یقین به عملکرد سمن ها می تواند بار سنگینی را که در حوزه های فرهنگی و اجتماعی در کشور وجود دارد، این سمن ها به بهترین نحو ممکن می توانند تحمل کرده و به مناسب ترین شیوه هدایت نمایند.

این مقام مسئول با بیان اینکه دولت مشارکت فعالانه سازمان ها و تشکل ها را باور دارد، چرا که در واقع آنها می توانند در تمامی عرصه ها نقش فعالی داشته باشند، اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد در واقع بدون هیچ گونه چشم داشتی پا به عرصه خدمت به جامعه گذاشته و در این حوزه صادقانه و دلسوزانه تلاش می کنند.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت اجتماعی مردم مبانی تاریخی، اعتقادی و دینی داشته و در فرهنگ، ارزش ها و باورهای مردم ما نهادینه شده است، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید نه تنها از گسترش و از حضور فعال، جدی و تاثیرگذار ثمن ها نگران نیست، بلکه این باور و اعتقاد وجود دارد که هر چقدر فعالیت سازمان های مردم نهاد و ثمن ها بیشتر باشد، بار سنگینی از مشکلات از دوش دولتمردان برداشته می شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه عدم فعالیت سازمان های مردم نهاد در حوزه های اجتماعی، دولت را در این حوزه ها ناکارآمد خواهد کرد، گفت: در تدوین قانون اساسی، مشارکت ملت ایران در مسائل اساسی زندگی خویش مبنای قانونی پیدا کرده است؛ به طوری که مشارکت مردم در تعیین سرنوشت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در اصل سوم قانون اساسی گنجانده شده است.

درویش امیری با تاکید بر اینکه مدیران استانی باید حضور فعال سازمان های مردم نهاد را قدر بدانند، ادامه داد: در استان مشکلی بابت عدم مشارکت فعال مردم در سازمان های مردم نهاد و خیریه ها وجود ندارد و این موضوع بیانگر نهادینه شدن این موضوع مهم در زنجان است؛ به گونه ای که فعالیت انجمن هایی از جمله مهرانه و روزبه، نشان از همه گیر شدن فعالیت های این چنینی در استان است.

وی با بیان اینکه نمی توان در کاهش آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد بدون حضور فعال سازمان های مردم نهاد کاری را از پیش برد، اظهار کرد: اگر ساختار مدیریتی و رفتار مدیریت به گونه ای باشد که نظارت مردم را نپذیریم، تمایلی به گسترش سازمان های مردم نهاد احساس نخواهیم کرد و مردم نیز رغبتی به حضور در این سازمان ها نخواهند داشت.

درویش امیری با اشاره به اینکه دولت یازدهم، بهترین راه برای حل مشکلات جامعه را مشارکت قانونمند تشکل های مردم نهاد می داند، افزود: بنا به فرمایشات امام خمینی (ره)، مشارکت حق مردم است و مملکت بیش از هرچیز، نیازمند اقدام آگاهانه مردم است. همچنین در اصول دیگر قانون اساسی نیز بر پیشبرد اهداف کشور از طریق مشارکت مردم تاکید شده است.

وی ادامه داد: دولت نه تنها فعالیت سازمان های مردم نهاد را مزاحم خود نمی داند، بلکه این فعالیت ها را الگوی جامع و کاملی از مشارکت مردمی می داند که این امر، افتخار بزرگی برای کشور است.

ارسال نظرات