طبق سياستي كه در شوراي اسلامي شهر تدوين شد نخستين اولويت تكميل پروژه‌هاي نيمه تمام قرار داديم.
کد خبر: ۸۸۱۷۶۸۲
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، شهردار زنجان در جلسه اعضای مجمع هم اندیشی استان زنجان گفت: آنچه كه براي ما اصل بوده سعي كرديم از برنامه‌هاي فرهنگي كه دستگاه‌هاي مخلتف انجام داده حمايت لازم را انجام دهيم.

حبيب يگانه با بيان اينكه انجام كار فرهنگي در شهر كار پيچيده و سختي است، افزود: امروز هيچ مناسبتي نيست كه حوزه فرهنگي شهرداري براي آن برنامه نداشته باشد.

وي اظهار داشت: از گراميداشت مقام آتش نشان تا برنامه 10 شب 10 مسجد به مناسبت دهه مبارك فجر كه در نقاط مختلف شهر برگزار مي‌شود و از حمايت از نمايشگاه بزرگ كتاب تا جشنواره آش و غذاي كشورهاي عضو اكو برنامه فرهنگي در شهر زنجان برگزار مي‌شود و شهرداري زنجان در اين برنامه‌ها سهيم و حمايت مي‌كند.

شهردار زنجان با اشاره به اينكه در برگزاري برنامه‌هاي فرهنگي شعائر اسلامي و موازين ديني رعايت مي‌شود، تصريح كرد: افتخار مي‌كنيم كه در ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان به خادمين حسيني در هيئت‌هاي مذهبي خادم باشيم و در هيئت‌هاي حسيني نقش آفريني كنيم.

يگانه با بيان اينكه برنامه‌هاي شاد در ايام جشن‌ها و برنامه‌هاي قرآني به دفعات در نقاط مختلف سطح شهر برگزار مي‌شود، بيان كرد: حمايت از كاروان اربعين حسيني و كاروان راهيان نور از ديگر اقدامات شهرداري زنجان در حوزه برنامه‌هاي فرهنگي بوده است.

وي به ديگر اقدامات مجموعه مديريت شهري اشاره كرد و گفت: طبق سياستي كه در شوراي اسلامي شهر تدوين شد نخستين اولويت تكميل پروژه‌هاي نيمه تمام قرار داديم.

شهردار زنجان با اشاره به اينكه دومين موضوع عدالت در اجراي پروژه‌هاي عمراني بوده است، افزود: به همكاران پيشنهاد كردم بايد در بودجه‌ پيشنهادي پروژه‌ها در همه نقاط شهر يكسان ديده شود و مردم حضور شهرداري را ببينند و احساس كنند.

وي با بيان اينكه قرار نيست كه همه امكانات شهرداري را در يك نقطه از شهر هزينه كنيم، تاكيد كرد: همان طور كه بلوار پونك به طول 1.5 كيلومتر را در حال اجرا هستيم شبيه همين ورودي را در ورودي شهر آرا با همان طول در غرب شهر در حال اجرا داريم.

يگانه با اشاره به اينكه همان طور كه تعريض خيابان اول شهرك كارمندان را در دستور كار قرار داديم ادامه اين پروژه را در داخل پادگان همين الان در حال كار هستيم كه در حال خاكبرداري است، گفت: در پخش آسفالت نيز تلاش كرديم همه نقاط شهر را پوشش دهيم.

وي تاكيد كرد: اين حساسيت در شهرداري بوده است كه توزيع پروژه‌هاي عمراني در سطح شهر عادلانه باشد.

شهردار زنجان با بيان اينكه برخي از مواقع عنوان مي‌شود كه فلان كوي يا شهرك كمبود امكانات دارد كه در اين موارد بايد توجه داشته باشيم كه برخي از شهركها هنوز تحويل شهرداري نشده است، ادامه داد: ما اين اجازه را نداريم كه از جنوب شهر عوارض بگيريم و جبران نواقصاتي را در شهركها بكنيم كه تكليف شهرك ساز بوده است.

وي با اشاره به اينكه هر شهرك‌ساز مكلف و موظف است همه عمليات عمراني شهرك خود را انجام بدهد، گفت: شركت‌هاي تعاوني بايد به مسئوليت خود عمل كنند.

شهردار زنجان به ادامه عمليات عمراني در پل حضرت سيد‌الشهدا(ع) اشاره كرد و گفت: پروژه غيرهمسطح حضرت سيدالشهدا(ع) در حال طي مراحل پاياني خود است.

وي با اشاره به اينكه اين پروژه‌تا پايان امسال به بهر‌ه‌برداري مي‌رسد، تصريح كرد: كابل‌هاي اين پل از يك كشور خارجي خريداري شده و در حال انتقال به زنجان است.

يگانه بيان كرد: سال آينده اين پل به عنوان نقطه و نماد شاخص شهري نوپردازي مي‌شود.

وي با بيان اينكه از اول امسال تاكنون نتوانسته‌ايم اعتباري از استان بگيريم، البته اعتباري براي اختصاص به اين پروژه مصوب شده است، تصريح كرد: از توافق با اداره كل شهرسازي هم زمين دريافت شده و در حال حاضر نتوانستيم به نقدينگي تبديل كنيم چرا كه پيمانكار از ما پول مي‌خواهد.

شهردار زنجان خاطر نشان كرد: تا به امروز نزديك 25 ميليارد تومان از منابع داخلي شهرداري زنجان براي اين پروژه هزينه كرديم.

وي به پروژه ادامه بازگشايي محور پادگان اشاره كرد و گفت: هم اكنون ماشين‌آلات شهرداري زنجان در داخل پادگان براي بازگشايي محور شرقي-غربي در حال كار هستند.

يگانه تصريح كرد: براي بازگشايي اين محور بايد كارهايي در داخل پادگان همانند جابجايي ساختمان دژباني و يك ساختمان اداري انجام شود تا نسبت به آزادسازي اين قسمت هم اقدام كنيم.

ارسال نظرات