خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی وگردشگری شهرستان سرایان :

برگزاری دوره آموزش تراش سنگ های قیمتی در روستای بغداده

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی وگردشگری شهرستان سرایان از برگزاری دومین دوره آموزشی تراش سنگهای قیمتی ونیمه قیمتی در روستای بغداده این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۷۶۵۴
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
محمد عرب مسئول نمایندگی میراث فرهنگی وگردشگری شهرستان سرایان گفت: زبان صنايع دستي زبان آرامش است نقشها و طرحهاي صنايع دستي همه خطوط آرامش بخش و دلنشيني دارند و انسان صنعتي امروز به استفاده از اينها نياز دارد تا راحت فكر كند و بهتر بينديشد و وقتي بهتر بينديشد مي‌تواند مشكلات را بهتر حل كند و استفاده از اين ابزار يعني آموزش هميشگي آرامش در خانه و كار و نبايد آن را از نظر دور كرد.
 
وی عنوان کرد: اشتغال خانگی تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی یک حرفه هنری است که نیازمند علاقه ، ذوق و خلاقیت می باشد.
 
وی افزود: توسعه مشاغل خانگی در زمینه صنایع دستی از جمله طرح‌هایی است که در چند سال گذشته مد نظر بوده که در میان رشته های صنایع دستی مختلف ، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمـــــــتی از جمله مشاغل و رشته هایی است که فرد می‌تواند این کسب و کار را با حداقل هزینه درمنزل خود راه‌‌اندازی کند.
 
به گفته عرب : وجود منابع غنی سنگ های قیمتی در سطح شهرستان و بومی بودن مواد اولیه از جمله امتیازات این رشته می باشد و با توجه به اهمیت ترویج ، گسترش مشاغل و کارگاههای تولیدی خانگی و قراردادن سیاست توسعه کارگاه‌های آموزشی ، فعالیت های آموزشی میراث فرهنگی شهرستان معطوف به رشته های بومی و دارای توجیه اقتصادی بوده که در همین راستا دومین دوره  آموزش تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در روستای بغداده شهرستان سرایان دو دوره آموزشی با مجموع22 هنرآموز برگزار گردیده است.
 
عرب عنوان کرد: در پایان دوره آموزشی نیز آزمون علمی و عملی از هنرآموزان گرفته شده و در صورت قبولی به آنان گواهی آموزشی و در صورت علاقه هنرآموز به ایجاد اشتغال در این حیطه به وی تسهیلات کم بهره برای تاسیس کارگاه اعطا خواهد گردید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها