در حضور رئیس دفتر رئیس جمهور صورت گرفت
خواننده کشورمان با اشاره به ابتذال کشیده شدن موسیقی کشور از نبود حتی یک موسیقی با محتوای انقلابی در موسیقی فجر انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۸۱۷۶۱۰
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، در مراسم نودوهشتمین سالروز تولد شهید مطهری که در موزه خانه استاد مطهری برگزار شد محمد گلریز خواننده انقلابی با اشاره به دیدار خود با حضرت امام(ره) گفت: روزی خدمت حضرت امام مشرف شدیم که ایشان کسالت داشتند و احمدآقا به استقبال ما آمدند و ایشان به ما گفتند که حضرت امام در رابطه با موسیقی کتابی نوشته‌اند و ماحصل آن را در گفتگو با ما بیان کردند. ایشان با اشاره به این که موسیقی‌هایی همچون بانگ آزادی، نیایش، شهید مطهری، که شما اجرا کردید و در قالب انقلابی خوانده‌اید خوب است و اشکالی ندارد ، گفت: اگر موسیقی در قالب انقلابی باشد خوب است البته  باید به گونه‌ای  اجرا شود  که همه پذیرای آن باشند چون در کشور سلایق مختلف داریم. 

این خواننده افزود: این رویکرد مرحوم امام خدمتی به موسیقی فاخر و انقلابی بود؛ چراکه در آن دوران حرف و حدیث پیرامون موسیقی زیاد بود و کسی جرأت اسم بردن از آن را نداشت و یک پدیده قبیحی در جامعه تلقی می شد.

گلریز  تصریح کرد: اگر این رویکرد مرحوم امام نبود و حمایتی که در آن زمان صورت گرفت نمی بود،   موسیقی انقلابی از بین می‌رفت. اما خوشبختانه حمایتهای حضرت امام منجر به تولید آثار فاخری شد که   ثمرات آن در ترویج فرهنگ دفاع مقدس مشهود بود.

وی افزود: وقتی برای دست‌بوسی خدمت حضرت امام رفتیم در خداحافظی ایشان 2 بار به من فرمودند که خدا در پناه اسلام شما را حفظ کند.

گلریز گفت: بخشهایی از موسیقی «بانگ آزادی» که خوانده شد قرار بود سرود ملی کشور شود. اما حضرت امام به جهت اینکه در بخش‌هایی از آن خمینی رهبر در آن بود مخالفت کردند. 

وی افزود: اولین سرودی که در رادیو جمهوری اسلامی تولید و پخش شد موسیقی در رابطه با معلم بود و این نشان از جایگاه معلم در نظام جمهوری اسلامی دارد. 

خواننده انقلابی کشورمان با اشاره به شرایط کنونی موسیقی گفت: الان متاسفانه موسیقی به ابتذال کشیده شده است

وی با اشاره به حضور    آقای نهاوندیان در جلسه گفت: از ریاست دفتر محترم جمهوری خواهشمندم که این گلایه عضو کوچک جامعه هنری را به گوش ریاست محترم جمهور و وزارت ارشاد برساند؛ چرا در جشنواره موسیقی فجر  که به اسم  فجر برگزار می‌شود اما دریغ از یک موسیقی که اسم حضرت امام، شهید مطهری و  سایر بزرگان انقلاب اسلامی  را زنده کند. 

گلریز گفت: محتوای موسیقی فجر بایدانقلابی  باشد یا حداقل بیگانه و ضد ارزشهای انقلاب اسلامی نباشد.

ارسال نظرات