همزمان با دهه مبارک فجر در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان راور در راستای توسعه این شهرستان،بین مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و رزم حسینی استاندار کرمان، تفاهم نامه ای به امضا رسید.
کد خبر: ۸۸۱۷۵۷۷
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹

به گزارش " خبرگزاری بسیج در کرمان، در دومین روز از دهه فجر،جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان راور در راستای امضای تفاهم نامه ای برای توسعه این شهرستان، با حضور مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)،رزم حسینی استاندار کرمان، پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور، امام جمعه و فرماندار راور و جمعی از مسئولان استان و شهرستان برگزار شد.
 
 
مردم سخت کوش و متدین بزرگترین سرمایه شهرستان راور
 
 
در این جلسه علیرضا رزم‌حسینی با بیان اینکه مردم سخت کوش و متدین بزرگترین سرمایه شهرستان راور است، گفت:خورشید در طی ۳۲۵ روز سال در راور می‌تابد و این سرمایه خوبی برای تولید انرژی‌های نو است.
 
 
استاندار کرمان بیان کرد: معادن کشف شده و کشف نشده از دیگر ظرفیت‌های این شهرستان است به طوری که بخش مهمی از آن مربوط به زغال سنگ و انرژی هسته ای است.
 
استاندار کرمان از کشاورزی علی رغم کمبود آب به‌عنوان یکی دیگر از ظرفیت‌های شهرستان راور نام برد و تصریح کرد: یکی از امتیازات راور در منطقه جنوب شرق کشورر باب‌الرضا (ع) بودن آن است که سالانه دهها هزار نفر از این شهرستان گذر می کنند و این نشان دهنده ظرفیت فوق العاده گردشگری در این منطقه است و نیاز است کاروانسراهای این شهرستان احیا شوند و مورد توجه معین منطقه اقتصادی راور قرار گیرد.
 
رزم‌حسینی همچنین از صنایع دستی و بخصوص فرش‌ دستباف راور که قدمتی چند صد ساله دارد به عنوان یکی دیگر از ظرفیت‌های این شهرستان نام برد و عنوان کرد:: با راه‌اندازی کارگاه‌های فرش‌بافی ستاد عتبات عالیات در راور توانسته‌ایم وضعیت فرش راور را بهبود بخشیم.
 
وی افزود: در راستای مردمی کردن اقتصاد، همت مضاعفی را در استان کرمان از سال ۹۳ آغاز کردیم تا مدیریت استان را به شخصیت‌ها و موسسات توانمند و کار بلدیی بدهیم که تصمیم‌گیری توسط آنها آسان‌تر است.
 
استاندار کرمان از ایجاد شهرستان نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج در استان کرمان از سال ۹۳ سخن به میان آورد و گفت: نگاه توانمندسازی در شهرستان قلعه‌گنجج داشته‌ایم و فعالیت‌های فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی را در این منطقه دنبال کرده‌ایم که دستاوردهای خوبی نیز به دست آمده است و شاهد افزایش شاخص‌های امنیتی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم در منطقه هستیم.
 
رزم‌حسینی با اشاره به ایجاد زون‌های اقتصادی هشت‌گانه استان کرمان تصریح کرد: مدیریت توسعه توسط بخش خصوصی در سراسر استان کرمان در حال اجراست.
 
وی افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بنا به خواست خدا و به‌صورت داوطلبانه برای مدیریت توسعه شهرستان راور پیش‌قدم شده است که هجدهمینن موسسه غیردولتی در مناطق هشت‌گانه اقتصاد مقاومتی استان کرمان است.
 
استاندار کرمان ادامه داد: در شهرستان راور با همت مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در تلاش هستیم تا اقتصاد روستایی شکوفا شود و روستاییان بهه مناطق خود برگردند و از جمعیت حاشیه‌نشینی و آسیب‌های ناشی از آن جلوگیری شود.
 
رزم‌حسینی تاکید کرد: مردم راور به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اعتماد دارند و باید این اعتماد افزایش یابد و همکاری مردم با ستاد بیشتر شود تا شاهدد توسعه راور و ایجاد شغل برای جوانان و شادی و نشاط مردم این دیار باشیم.
 
 
 
طی دوسال آینده بیکاری در راور ریشه‌ کن می‌شود
 
 
محمد مخبر در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: بزرگان کرمان از جمله شهید باهنر و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حلقه اولیه یاران امام خمینی (ره) بودند و امروز نیز سردار سلیمانی در کنار رهبری حضور دارند.
 
 
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه مقام معظم رهبری بحثی را در تقابل اقتصادی دشمنان با ما دارند که آن اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: مردمی کردن اقتصاد و به صحنه آوردن مردم و ثروتمند کردن مردم عصاره اقتصاد مقاومتی است.
وی اظهار کرد: فقر و بیکاری مهمترین تهدید برای کشور است و همه جریانات دلسوز برای امام، انقلاب و دین جدای از مسائل جریانی و خطی به یک بسیج عمومی برای ایجاد اشتغال نیاز دارند.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) عنوان کرد: نهضتی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان کرمان با همت همه دست اندرکاران و به ویژه استاندار کرمان راه افتاده است و ما نیز قبول کرده‌ایم بخشی از کار را بر عهده گیریم.
مخبر محوریترین فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را اشتغالزایی عنوان کرد و گفت: رفع مشکلات در ۴ هزار روستا را در دستور کار داریم که مشکلات دو هزار روستا به صورت ۱۰۰ درصد رفع شده است.
وی تصریح کرد: تمام پروژه‌های بزرگ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز به سمت مناطق محروم رفته‌اند و ۳۰۰ هزار شغل ایجاد کرده‌ایم و ایجاد یک میلیون شغل مستقیم و غیرمستقیم را در دستور کار داریم.
مخبر افزود: زمانی که استاندار کرمان پیشنهاد مدیریت اقتصادی شهرستان راور را به ما دادند، متوجه شدیم راور تمام ویژگی‌های مورد نیاز برای اجرای برنامه توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از جمله مردم متدین، ریشه‌دار، روشن و ولایی و استعداد و ظرفیت لازم را دارد.
وی عنوان کرد: حدود ۱۰ هزار بیکار در شهرستان راور شمار زیادی نیست و رفع مشکل این تعداد بیکار با همت، مدیریت و منابع مردم و رهبری استاندار، امام جمعه، فرماندار و نمایندگان کار سختی نیست و می شود با یک برنامه ریزی ضربتی و کارشناسی شده آن را سامان دهیم و مصمم هستیم ظرف دو سال آینده هیچ فرد بیکاری در راور نداشته باشیم و تمام امکانات را به کار می‌گیریم تا این اتفاق بیفتد، اما مردم و مسئولان ابزار کار هستند.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: البته ما در استان کرمان قبل از این هم به صورت وسیع فعالیت داشته ایم و طرح های اقتصادی بزرگ را مدیریت کرده ایم و از این پس طبق توافق صورت گرفته در راور متمرکز می شویم.
وی سهم سرمایه گذاری برای ستاد اجرایی فرمان امام(ره) را زیر ۵۰ درصد و مابقی را سهم مردم عنوان کرد که با راه اندازی کارخانه و مراکزی با توجه به مزیت های شهرستان اشتغالزایی می کند و در انتها نیز کل سهام را به مردم باز می گرداند.


ارسال نظرات