قیر رایگان ، آسفالت معابر و خدمتی بالغ بر ربع قرن در بویراحمد

کد خبر: ۸۸۱۷۵۱۵
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰
سید محمدکاظم نظری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی و با اشاره به برنامه‌های این ایام در شهرستان بویراحمد، گفت: در اولین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی متناسب با کشور به مناسبت ورود امام راحل به میهن برنامه‌هایی از جمله ادای احترام اعضای شورای اداری استان و شهرستان و عطرافشانی گلزار شهدا، افتتاحیه فیلم، زنگ انقلاب و رژه موتوری را داشتیم.

نظری گفت: کهگیلویه و بویراحمد از استان‌هایی است که در طول ۳۸ سال عمر انقلاب اسلامی رشد خوبی داشته و خدمات شایانی به آن‌ ارائه شده است.

فرماندار بویراحمد بیان کرد: در دهه فجر امسال ۱۰۱ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۶۸ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

این مسؤول در ادامه با بیان اینکه از سیاست‌های دولت تدبیر و امید این بوده که پروژه جدید تعریف نشود و پروژه‌های نیمه تمام به بهره‌برداری برسند، بیان کرد: ولی در حوزه‌هایی از جمله آب شرب و کشاورزی که در چند سال گذشته با چالش‌هایی مواجه شدیم پروژه‌هایی تعریف می‌شود.

نظری در ادامه با بیان اینکه ۶۶ طرح در حوزه عمرانی داریم که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسند، گفت: در حوزه راهداری و حمل و نقل چهار پروژه افتتاحی، در حوزه برق‌رسانی ۲۱ پروژه، جهاد کشاورزی هشت پروژه، علوم پزشکی یک خانه بهداشت، بنیاد مسکن هشت پروژه با پنج افتتاحی و سه کلنگ‌زنی، شهرداری هشت پروژه با یک افتتاحیه، شهرداری مادوان یک پروژه افتتاحی، شهرک‌های صنعتی پنج پروژه افتتاحیه و صنعت و معدن ۱۰ طرح افتتاحی، در حوزه امور عشایر شش پروژه و افتتاح سه پروژه در حوزه نوسازی داریم.

فرماندار بویراحمد در ادامه با بیان اینکه در حوزه آب و فاضلاب روستایی، آبرسانی به شش روستای شهرستان بویراحمد را داریم، گفت: در حوزه آبفای شهری شش پروژه داریم که سه افتتاحی و بقیه کلنگ‌زنی می‌شوند که در این حوزه بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۶۰ میلیون تومان هزینه شده است.

این مسؤول بیان کرد: در حوزه ورزش و جوانان، چهار زمین ورزشی افتتاح می‌شود که نشان از توجه به قشر جوانان و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

نظری اشتغالزایی مستقیم ۱۰۱ پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان بویراحمد را ۱۸۴ نفر و غیر مستقیم این تعداد پروژه را بیش از سه هزار و ۸۰ نفر عنوان کرد.

فرماندار بویراحمد به شاخص‌ترین خدمت دولت تدبیر و امید در حوزه عمران و آبادانی روستاها اشاره کرد و گفت: در سال ۹۴ و ۹۵ در این حوزه با یقین و قاطعیت می‌گویم که به اندازه ۳۶ سال کار شد، از این جهت که با ابتکار و توزیع رایگان قیر که دولت داشت، در سال گذشته ۲۶ روستای بزرگ شهرستان از جمله سرآبتاوه، تلخسرو، مادوان و مهریان، کار آسفالت آن‌ها صورت گرفت و تا پایان سال جاری ۲۵ روستای دیگر تکمیل می‌شود که با این کار تحول عظیمی در بهسازی روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر می‌شود.

این مسؤول اذعان کرد: در دولت تدبیر و امید ۱۰۵ روستای شهرستان بویراحمد طرح هادی آن‌ها به اتمام رسیده و یا در دست اقدام است که روستای بالای ۲۰ خانوار نداریم که طرح هادی آن‌ها اجرا نشده باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار