خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد گفت: در شهرستان اسدآباد 560 حلقه صالحین در اقشار مختلف مردم وجود دارد که با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، آموزشی، بصیرتی و مهارتی اقدام به فعالیت می‌کند.
کد خبر: ۸۸۱۷۴۹۵
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
سرهنگ حسن مرادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: یکی از مولودهای مبارک بسیج شجره طیبه صالحین است که وظیفه آن تربیت انسان‌های متعهد و مومن است که در عرصه‌های مختلف نقش ایفا کند.

وی افزود: در شهرستان اسدآباد 560 حلقه صالحین در اقشار مختلف مردم وجود دارد که با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، آموزشی، بصیرتی و مهارتی اقدام به فعالیت می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد با بیان اینکه حلقه های صالحین با برگزاری جلسات گوناگون اثرات سازنده در سطح شهرستان داشته است، گفت: از جمله این اثرات جذب 30 نفر به حوزه های علمیه، 40 نفر به نهادهای دولتی و نظامی، تربیت 120 نفر قاری قرآن از متوسط به بالا و تربیت 68 نفر حافظ قرآن و ورزشکاران متعهد در رشته های مختلف بوده است.

وی ادامه داد: در تابستان امسال برای پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان برنامه‌های متنوعی با عنوان جوانه‌های صالحین با 48 حلقه مجری برنامه های خوبی در سطح شهرستان بوده که از جمله آنها اعزام 430 نفر به اردو قم، 800 نفر اردوی استانی، 80 نفر مشهد و 650 نفر اردوی شهرستانی، همکاری با هلال احمر، بهزیستی و فنی و حرفه‌ای و برگزاری کلاس‌های گوناگون در زمینه نقاشی، سبک زندگی اسلامی، خانواده و خیاطی و آموزش ارائه به 750 نفر بوده است.

مرادی با اشاره به اردوی استانی 280 نفر از مربیان، سرگروه ها و متربیان صالحین افزود: برگزاری 24 یادواره شهدا با حضور سخنرانان کشوری و استانی و شهرستانی در شهرستان با حضور پرشور مردم در راستای ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت نیز از دیگر اقدامات فرهنگی انجام شده است.

وی یادآور شد: همچنین 245 مورد سرکشی از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران به مناسبت‌های گوناگون از دیگر برنامه‌ها است.

* اعزام 950 دانش‌آموزان اسدآبادی به راهیان نور

فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ایرانی اسلامی در ایام تابستان در پارک ملت برای پر کردن اوقات فراغت خانواده‌ها با اجرای نماز جماعت و برنامه‌های جشن شادی و اعزام روحانی به روستاها برای برپایی نماز جماعت و مسائل عبادی و اخلاقی نیز از دیگر برنامه‌ها بوده است.

وی با اشاره به اردوهای راهیان نور تصریح کرد: در این راستا 950 نفر از دانش‌آموزان برادر و خواهر به یادمان‌های جنوب و غرب کشور اعزام شده‌اند.

مرادی با اشاره به برگزاری 350 جلسه روشنگری طی سال جاری در اسدآباد، گفت: این نشست‌ها در زمینه‌ آسیب‌های مختلفی از قبیل ماهواره، فضای مجازی، طلاق، اعتیاد، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی، استکبارستیزی و گفتار امام(ره) و انقلاب و... برگزار شد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی و بهره‌گیری از 147 هسته امر به معروف در راستای احیای معروفات ترک شده و ترک منکرات رایج و همچنین برگزاری کار گاه های آموزشی برای 150 نفر از مروجین امر به معروف ونهی از منکر نیز از دیگر برنامه‌ها بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد با اشاره به اعزام 580 نفر از به مراسم سالگرد امام(ره) با همکاری دستگاه‌ها گفت: 45 نفر از پدران و مادران شهدا و 250 نفر خانواد ه‌های کم برخوردار نیز در قالب طرح درخشان به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی بیان داشت: هماهنگی و مدیریت 5 موکب خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در سطح شهرستان با همکاری دستگاه‌ها، واگذاری اعتبار 78 میلیون تومان وام قرض الحسنه به جامعه رزمندگان و ایثارگران شهرستان و پرداخت وام 3 میلیون تومانی به 26 نفر از معسرین ازز دیگر اقدامات فرهنگی است.

مرادی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص حمایت از جبهه مقاومت خاطرنشان کرد: بالغ بر 125 میلیون تومان کمک‌های مردم شهرستان برای جبهه مقاومت که شامل 70 میلیون تومان کمک‌های غیرنقدی از جمله پوشاک و لباس، پتو، مواد خوراکی، فرهنگی و 13 تن سیب زمینی و 55 میلیون تومان نقدی بود، جمع‌آوری شد.

وی تصریح کرد: بهره‌گیری و اعزام 35 نفر از طلبه‌های خواهر و برادر حوزه علمیه به‌صورت هفتگی به عنوان سرگروه حلقه‌های صالحین در روستاها و اجرای مباحث معرفتی ، بصیرتی و اخلاقی و ... نیز از دیگر فعالیت‌ها بوده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات