در جلسه برنامه ریزی فعالیت های اجرایی مرکز رشد و تحقیقات کشاورزی عنوان شد:

رفع مشکلات و چالش های کشاورزی با اجرای طرح کاربری بسیج علمی پژوهشی

نیاز است محققان در مرکز رشد و تحقیقات کاربردی کشاورزی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری درباره رفع مشکلات و چالش های این حوزه طرح های کاربردی ارائه دهند.
کد خبر: ۸۸۱۷۴۸۹
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی سازمان پژوهشی و فناوری مازندران، جلسه نحوه برنامه ریزی فعالیت های اجرایی برای مرکز رشد و تحقیقات کاربردی کشاورزی با حضور اساتید دانشگاه ،کارشناسان و مسئول سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری برگزار شد.
مسئول سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری مازندران در این جلسه با بیان اینکه تأمین امنیت غذایی در جامعه از تأکیدات رهبرفرزانه است،گفت:با توجه به اهمیت این موضوع در سفر سال گذشته دکتر قدیانی طرح راه اندازی مرکز رشد و تحقیقات کاربردی کشاورزی مطرح شد.
محمدهادی مؤذن با اشاره به اینکه طی پیگیری های لازم با سپاه استان زمینی به مساحت ۲ هزار متر به مرکز رشد و تحقیقات کاربردی کشاورزی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری مازندران تخصیص یافت،افزود:در حال حاضر محدوده زمین مورد نظر مشخص شده و آماده استفاده است.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی سازمان آزمایش و تحقیقات در حوزه کشاورزی و نحوه استفاده از داروها و سموم است،اضافه کرد:لازم است محققان به اجرای طرح های عملیاتی بپردازند.
مسئول سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری مازندران با اشاره به اینکه بسیاری از مراکز تحقیقات کشاورزی موجود در استان کمتر به اقدامات عملیاتی می پردازند،تصریح کرد:نیاز است محققان در مرکز رشد و تحقیقات کاربردی کشاورزی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری درباره رفع مشکلات و چالش های این حوزه طرح های کاربردی ارائه دهند.
در ادامه کارشناسان نظرات و طرح های قابل اجرا در مرکز رشد و تحقیقات کاربردی کشاورزی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری مازندران را ارائه دادند.
براساس این گزارش،راه اندازی بانک ژنتیکی گیاهان دارویی منقرض شده ،پرورش گلدانی مرکبات،آموزش صحیح زنبورداری،مدیریت سیستم آبیاری در کشاورزی از جمله طرح های پیشنهادی کارشناسان حاضر در جلسه بود.
لازم به ذکر است، مازندران 460هزار هکتار زمین زراعی و باغی دارد که سالانه بیش از 6میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می کند.
با توجه به اینکه ۱۶۰هزار هکتار از زمین های مازندران را باغ ها تشکیل می دهند که 110هزار هکتار آن باغ مرکبات است،به همین دلیل پرداختن به تحقیقات کشاورزی در اولویت برنامه های سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری مازندران قرر گرفته است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار