مسئول بسیج مهندسین صنعت سپاه روح‌الله گفت: شناسنامه پالایش بیش از 100 صنعت راکد استان تکمیل شد و هم اکنون در کارگروه‌های تخصصی و ستاد پایش در حال بررسی معضلات و تدبیر راهکار برای ارتقاء توان و افزایش ظرفیت صنایع انجام دهیم.
کد خبر: ۸۸۱۷۴۷۹
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷

مهدی لطیفی مسئول بسیج مهندسین صنعت سپاه روح‌الله در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به نامگذاری روز 14 بهمن‌ماه به نام روز بسیج مهندسین گفت: 14 بهمن ماه سالروز پرتاب اولین ماهواره ایرانی به فضا است که به عنوان روز فناوری فضایی و روز قشر سازمان بسیج مهندسین صنعتی نامگذاری شده است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین ماموریت‌ها و وظایف بسیج مهندسین صنعت بنا به تدبیر مقام معظم رهبری احیای صنایع راکد، نیمه راکد و بحران زده است که با توجه به اینکه استان مرکزی یک استان صنعتی در کشور محسوب می‌شود این ماموریت از اهمیت و جایگاه بالاتری برخوردار است.

ساماندهی 7 گروه جهادی برای شناسایی مشکلات صنعتی استان مرکزی

مسئول بسیج مهندسین صنعت سپاه روح‌الله تصریح کرد: برای اینکه در سراسر استان به این ماموریت خود عمل کرده و صنایع راکد، نیمه راکد و بحران زده شناسایی کنیم، بالغ بر 7 گروه‌ جهادی تخصصی را در سراسر استان سازماندهی و در تمام شهرستان‌های استان و داخل کانون‌های بسیج صنعت استان اقدام به شناسایی این صنایع نمایند.

لطیفی با اشاره به اینکه در وهله اول شناسایی صنایع راکد، نیمه راکد و بحران‌زده است، گفت: در کانون‌های بسیج مهندسین صنعت اقدام به شناسایی این صنایع در حوزه استحفاظی خود با هدف شناسایی مشکلات و معضلات می نمایند.

وی افزود: برای انجام هرچه مطلوب‌تر این امر 4 گروه تخصصی امسال در استان شکل گرفت و گروه‌های جهادی پس از اینکه بحث پایش خود را صنایع حوزه استحفاظی خود انجام دادند و اطلاعات خود را در شناسنامه های مربوطه تکمیل و اطلاعات را به کارگروه‌های تخصصی تحقیق و توسعه، تجارت و بازار، قوانین و مقررات و همچنین کارگروه مالی و امور بانکی ارجاع و تدبیر لازم برای صنایع اندیشیده می شود.

بررسی مشکلات صنایع استان در ستاد پایش استان

مسئول بسیج مهندسین صنعت سپاه روح‌الله تصریح کرد: برای پیگیری بهتر و دقیق‌تر در این زمینه ستاد پایش استان را به ریاست فرماندهی سپاه روح‌الله و مدیرانف مسئولان و اقشار مرتبط با صنعت استان به شکل ماهیانه تشکیل می‌دهیم تا از نزدیک ماموریت کارگروه‌ها، گروه‌های جهادی و مشکلات مربوطه را رصد و تدابیر لازم در این زمینه را داشته باشند.

لطیفی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین ماموریت بسیج صنعت استان در حوزه صنعت در یک سال جاری همین بود، گفت: در راستای انجام این ماموریت شناسنامه پالایش بیش از 100 صنعت راکد استان تکمیل شد و هم اکنون در کارگروه‌های تخصصی و ستاد پایش در حال بررسی معضلات و تدبیر راهکار برای ارتقاء توان و افزایش ظرفیت صنایع انجام دهیم.

ایجاد خوشه‎‌های صنعتی ماموریت دیگر بسیج مهندسین صنعت استان مرکزی

وی افزود: ماموریت دیگری که امسال برعهده بسیج صنعت استان تعیین شده کمک به ایجاد خوشه‌های صنعتی است. خوشه‌های صنعتی در واقع صنایعی که از یک شکل و در یک راستا و یک هدف می توانند انجام وظیفه کنند آن هم با هدف بالا بردن ظرفیت و بهره‌گیری از ظرفیت یکدیگر است.

لطیفی با اشاره به عمده مشترک صنایع استان گفت: نقدینگی و تسهیلات عمده مشکلات صنایع راکد، نیمه راکد و بحران زده استان است. نبود بازار فروش، مشکلات بیمه و تامین اجتماعی و ... در صنایع استان از جمله مشکلات دیگر حوزه صنعت است.

برگزاری 6 همایش در راستای بهینه سازی مصرف انرژی در صنایع

مسئول بسیج مهندسین صنعت سپاه روح‌الله تصریح کرد: در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی در صنایع از ابتدای سال تاکنون 6 همایش و سمینار تخصصی را برای صنایع برگزار کردیم و هفتمین همایش در دهه فجر به میزبانی شهرستان دلیجان پیرامون بحث صنایع ایزوگام و عایق‌های رطوبتی صورت خواهد گرفت که بی شک دستاوردهای بسیار خوبی را برای تک تک صنیاع مستقر در شهرستان‌ها به همراه خواهد داشت.

لطیفی ادامه داد: بازدیدهای تخصصی و علمی و شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی در کشور با حضور صنعتگران و مهندسین بسیجی به منظور کسب تجربه و انتقال تجربه برای رشد و ارتقا توان و ظرفیت بخش صنعت استان و کسب آگاهی و آشنایی با آخرین فناوری‌ها و تکنولوژی‌ها روز صنعت انجام می‌شود.

وی افزود: امسال در هفته بسیج اقدام موثری توسط بسیج مهندسین صنعت بنا نهاده شد و آن هم بحث صادرات تولیدات و محصولاتی بخش صنعت استان برای صادرات به کشورهای روسی زبان است.

مسئول بسیج مهندسین صنعت سپاه روح‌الله همسایگی با 15 کشور روسی زبان را از مزیت‌های موقعیت جغرافیایی کشور دانست و گفت: این موقعیت ظرفیت خوبی را در بخش صنعت فراهم می‌کند که به این منظور توسط سه شرکت‌های صادراتی و بازرگانی موجود در استان ارتباط میان کشورهای روسی زبان را با صنایع تولیدی فراهم می کنیم و در حال حاضر محصولاتی که دارای ارزش صادرات هستند توسط این شرکت‌ها به کشورهای روسی زبان معرفی کرده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات