به همت سپاه ناحیه مقاومت محلات؛

برگزاری طرح «خوبان» در محلات برگزار شد

در راستای تحکیم خانواده، سپاه ناحیه مقاومت محلات اقدام به برگزاری طرح "خوبان" با حضور پایوران ناحیه مقاومت بسیج محلات نمود.
کد خبر: ۸۸۱۷۴۲۹
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ در راستای تحکیم خانواده، سپاه ناحیه مقاومت محلات اقدام به برگزاری طرح "خوبان" با حضور پایوران ناحیه مقاومت بسیج و خانواده‌هایشان کرد.

حجت‌الاسلام اسماعیلی کارشناس طب اسلامی در کلاس‌های آموزشی این طرح با طرح این سوال که چه کنیم تا امراض شیوع پیدا نکند؟ گفت: اولین اصل سلامت آب و هوا است که باتوجه به تنوعی که در فصل‌ها داریم می‌بایست بیماری‌های هر فصل و هر اقلیم را به خوبی بشناسیم تا در صورت بروز بیماری نحوه مقابله با آن را نیز اطلاع داشته باشیم.

وی افزود: در هر فصل میوه خاصی وجود دارد که از خاصیت درمانی هم برخوردار هستند و باید در همان فصل نیز مصرف شود.

حجت‌الاسلام اسماعیلی مصرف دارو طبیعت بدن را فعال می‌کند و اگر این اتفاق نیافتد بدن توان دفاعی خود را در مقابله با بیماری‌ها از دست خواهد داد.

این کارشناس طب سنتی با تاکید بر اثرگذاری اقلیم‌ها در شکل گیری شخصیت افراد گفت: اقلیم بر شخصیت فرد تاثیرگذار است. سعی کنیم مزاج خود را بشناسیم تا بتوانیم در شرایط خاص و پیشگری در امراض به به بدن خود کمک کنیم تا طول عمر بیشتری داشته باشیم.

دکتر مجدیان کارشناس و مشاور خانواده در این دوره آموزشی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) گفت: حضرت علی(ع) فرمود"خدمت به خانواده، کفاره گناهان کبیره و خاموش کننده خشم خداوند است."

وی با طرح این سوال که شاخصه‌های خانواده خوب چیست؟ گفت: مهربانی زوجین با یکدیگر، عشق و محبت، وفاداری، رعایت حقوق یکدیگر، احترام به حقوق دیگری؛ اگر خانواده‌ای با این شاخصه‌ها زندگی خود را شروع کند و پیرو همین شاخصه‌ها باشد فرزندانی تربیت می کنند که نسبت والدین نیز احساس مسئولیت و احترام داشته باشد.

این کارشناس و مشاور خانواده تصریح کرد: حاصل این خانواده‌ها فرزندانی با صفاتی از قبیل شجاعت، استقلال، متفکر، دارای حس مسئولیت، با محبت، و نیز با اراده خواهد بود و چنین خانواده‌ای اساس همه اصلاحات واقعی یک کشور است.

مجدیان افزود: شبکه های اجتماعی و تاثیر آن بر همسران و فرزند بسیار مخرب و در حال پیشروی است. متاسفانه شبکه های اجتماعی به شدت در خانواده ها نفوذ کرده‌ است چراکه شاهد ضعف در ارتباط میان اعضای خانواده‌ها و گرایش آنان به سمت فضای مجازی و سپری کردن وقتشان در شبکه های اجتماعی هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات