میکائیل‌شهرستانی‌درگفتگو با«بسیج»:

برای همدردی با آتش نشانان از مواد محترقه استفاده نکنیم

بازیگر و کارگردان گفت: امیدوارم امسال قشر جوان برای همدردی با بازمانده های حادثه پلاسکو استفاده از مواد محترقه را تحریم کنند.
کد خبر: ۸۸۱۷۳۳۴
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲

برای همدردی با آتش نشانان از مواد محترقه در چهارشنبه سوری استفاده نکنیممیکائیل شهرستانی بازیگر، کارگردان و مدرس تئاتر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به لزوم فرهنگ سازی درباره چهارشنبه سوری جهت کاهش تلفات آن بیان داشت: سالهاست که شاهد اتفاقات تلخ فجایع جبران ناپذیری در این زمینه هستیم.

وی افزود: بسیاری از افراد در چهارشنبه سوری از منزل خود بیرون نمی روند به دلیل اینکه صداهای عجیب ناشی از ترقه ها و مواد محترقه بسیار اذیت کننده است و با روح و روان ما بازی می کند و سالی هم نیست که ما شاهد این ناهنجاری ها نباشیم.

این کارگردان خاطر نشان کرد: شاید فاجعه سنگین پلاسکو که تبعات آن کاملاً در جامعه احساس می شود باعث کاهش خسارات چهارشنبه سوری شود؛ امیدوارم امسال قشر جوان برای همدردی با بازمانده های حادثه پلاسکو استفاده از مواد محترقه را تحریم کنند.

میکائیل شهرستانی بیان داشت: ما سنت های زیبا و بیادماندنی داشتیم نباید با تغییر این سنت ها و به بهانه شادی به کسی آزار رساند؛ چهارشنبه سوری آیین و سنت بسیار زیبایی است که در قالب قاشق زنی به هم نوعان کمک می شد.

کارگردان و مدرس تئاتر مطرح کرد: زنده بودن یک جامعه با بپاداشتن همین فرهنگ های زیباست، چرا در کنار این سنت های شیرین و بیاد ماندنی باید شاهد اتفاقات ناهنجار وتلخی باشیم؟ امیدوارم رفتارهای ناهنجار در چهارشنبه سوری که حاصل منش های ستیزه جویانه و غلط است از بین برود و ما چهارشنبه آخر سال با خیال راحت در خیابان ها قدم بزنیم و سنت های دینرین را پاس بداریم.


ارسال نظرات