مهمترین تکیه گاه کمیته امداد مردم هستند که سرمایه بزرگ اجتماعی این نهاد محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۸۸۱۷۳۱۸
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با رئیس شورای اسلامی شهر زنجان به منظور تعامل و هم‌افزایی بیشتر در امر خدمت‌رسانی به نیازمندان با اشاره به اینکه کمیته امداد مولود انقلاب است و درست 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی (ره) تاسیس شده است، گفت: کمیته امداد در طول ۳۸سال ساختار نهادی خود را حفظ کرده و به عنوان معین دولت در حوزه محرومیت زدایی و احیای سنت های حسنه اسلامی تلاش میکند.

هدایت صفری با اشاره به اینکه امروز در کمیته امداد حمایت از نیازمندان با رویکرد توانمندسازی آنها در حال پیگیری است، تصریح کرد: مهمترین تکیه گاه کمیته امداد مردم هستند که سرمایه بزرگ اجتماعی این نهاد محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قریب به 20 هزار خانوده تحت حمایت امداد استان بعنوان کمک معیشت بگیر قرادارند، گفت: این آمار شامل 659 بیمار صعب العلاج و خاص و سرطانی ، 3 هزار و 200 دانش آموز ، 529 دانشجو ، 13 هزار زن سرپرست خانوار و 17هزار سالمند است.

صفری یکی از مهمترین برنامه های کمیته امداد را ارائه خدمات به خانواده ها و بالابردن سطح اقتصادی آنها برای از بین بردن فقر بین نسلی عنوان کرد و گفت: امسال 869 شغل با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان برای این خانواده ها ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: در نتیجه تلاشهای صورت گرفته جمعیت خانوار کمک معیشت بگیر کمیته امداد از طریق ایجاد اشتغال و فضای کسب و کار و توانمندسازی از 22 هزار و 375 خانوار به 19 هزار و 809 رسیده است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به تلاش کمیته امداد برای ترویج روحیه و فرهنگ کار تلاش در بین جامعه هدف خود از طریق ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای و ایجاد زمینه های کار و تلاش افزود: طبق برنامه پنج ساله پنجم با ایجاد شغل برای مددجویان سالانه 10 درصد از جامعه هدف این نهاد توانمند و از بدنه حمایتی امداد خارج میشود.

وی همچنین از ارائه خدمات درمانی به بیش از9800نفربیمه شده امداد خبر داد و گفت: این کار با هدف کمک به ارتقای سطح بهداشتی و درمانی خانواده ها به صورت سیستم ارجاع به پزشک خانواده انجام می‌شود.

صفری با بیان اینکه طبق بررسی بعمل آمده ازدواج هایی که در بین جامعه هدف امداد کمیته امداد صورت میگیرد ازپایداری بسیار بالایی برخوردار است، گفت: این موضوع نشان دهنده آن است که فعالیتهای مشاوره ای و آموزش خانواده در این نهاد بسیار اثر بخش است.

وی در ادامه تعداد مددجویان فاقد مسکن این نهاد را 3 هزار و 200 خانوار اعلام کرد و گفت: اگر مشکل مسکن آنها مرتفع شود درصد بالایی از مشکلات خانواده رفع و گام بلندی در مسیر توانمندسازی این خانواده ها برداشته خواهد شد .

صفری با تاکید بر داشتن همت همگانی در رفع مشکلات نیازمندان افزود: کمیته امداد به تنهایی قادر نیست همه نیاز های خانواده هارا پوشش دهد و در این بخش باید هم افزایی لازم از سوی سایر دستگاه های اجرایی و ارگان‌ها انجام شود.

وی همچنین به بحث ایجاد مجتمع های خدماتی رفاهی با مالکیت انفرادی از سوی کمیته امداد نیز اشاره کرد و گفت:این امر موجب رونق بخشی به فضای کسب و کار درروستاها شده و و از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری می کند.

ارسال نظرات