مرتضی اصفهانی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
کارشناس فضای مجازی گفت: هدایت موج احساسات انسانی برخواسته از فاجعه پلاسکو به سمت تخریب قالیباف شبیه یک مانور تست از یک عملیات واقعی بود که قراراست؛ در آینده اجرا شود.
کد خبر: ۸۸۱۷۲۷۲
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
مرتضی اصفهانی کارشناس فضای مجازی و پژوهشگر این حوزه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  با اشاره به مانور تبلیغاتی ضد انقلاب در فضاب مجازی  گفت: ملت ایران نشان داده که همواره در انسان دوستی مثال زدنی است و به همین دلیل است که در فاجعه های دردناکی مثل پلاکو موج شکل گرفته در فضای مجازی بسیار شدید و غیر قابل مقایسه با موارد دیگر است.

وی افزود: اما آنچه در این جریان بسیار عجیب بود هدایت موج احساسات مردمی به سمت تخریب شهر دار و شهر داری تهران بود انگار نه انگار که این شهدایی که سنگ آنها را به سینه می زنیم خود، کارمندان شهرداری تهرانند و با جانفشانی خود در راه نجات شهروندان اینگونه مظلومانه از میان ما رفته اند.

اصفهانی گفت: موج تخریب ابتدا با کد «پیدا کردن مقصر حادثه» آغاز شد و ذره ذره از موج تخریب شهرداری تهران و ضعف امکانات آتش نشانی و مقایسه بودجه آتش نشانی تهران با بودجه های فرهنگی کشوری! به هشتک سازی های استعفای قالیباف کشیده شد.

این کارشناس فضا مجازی با تاکید اینکه در این روند همه ترفند های فریب رسانه ای و آماری مورد استفاده قرار گرفته است خاطرنشان کرد: این اتفاقات از یک حرکت خودجوش چنین اقداماتی بر نمی آید مثل استخراج جدول مقایسه بودجه شهرداری تهران با بودجه سازمانهای فرهنگی کشوری! در حالی که این یک فریب آماریست و قیاس درست مقایسه بودجه آتش نشانی کشور بود با این سازمانها !

وی اظهار داشت: از این نمونه ها فراوان نشر و بازنشر شد و نهایتا کار از هشتک استعفای قالیباف به سازماندهی مردم برای حضور با پلاکارد استعفا در مراسم تشییع جنازه شهدا کشیده شد که خوشبختانه مورد استقبال جدی واقع نشد اما همین قطعه آخر پازل بود که به صراحت روشن کرد جریان شکل گرفته در فضای مجازی طبیعی نبوده و عده ای با جهت دهی و موج سواری تلاش کردند تا فرآیند «ساماندهی عملیات خیابانی خود از طریق فضای مجازی» را در موج سنگین واقعه پلاسکو در فضای مجازی تست کنند؛ تا برای روز مبادا مثلا در صورت عدم پیروزی در انتخابات یک مانور آمادگی انجام داده باشند.

وی در پایان ضمن هشدار به مسئولین امنیتی کشور و پلیس فتا، تاکید کرد: باید بیش از گذشته هوشیار باشیم و از این جرقه های کوچک، نقشه آتش بزرگی را که دشمن خیال آن را در سرمی پروراند ترسیم کرده و از تحقق آن پیشگیری نماییم.
ارسال نظرات