خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:
امام جمعه قزوین گفت: ثمره خون شهدا پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بود.
کد خبر: ۸۸۱۷۲۳۶
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه‌ی قزوین و غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل و محمدرضا علی‌اکبربیک، معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از والدین شهید افسر عباسی شهرستانکی و حسین رشوند جانباز و زندان سیاسی قبل از انقلاب دیدار کردند.
در این دیدارها، عابدینی با بیان اینکه ایام پیروزی انقلاب اسلامی نتیجه خون شهداست، گفت: شهیدان قطره قطره خونشان را به گران‌ترین و بالاترین قیمت به خدا فروختند و آنها چه معامله‌ی پر سودی را با خداوند انجام دادند.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه‌ی قزوین اذعان کرد: شهدا به سیره و سنت اهل‌بیت(ع) عمل کرده و از روحیه‌ی ایثار و شهادت امام حسین(ع) الگوبرداری کردند به همین دلیل توانستند در دنیا و آخرت رستگار باشند.
این مسوول به خاطرات والدین شهدا اشاره کرد و گفت: هر خاطره‌ای از پدر و مادر شهید، قطعه‌ای از پازل انقلاب اسلامی است که وقتی همه آنها در کنار هم قرار می‌گیرد، نقش بزرگی از حضور مردم در این انقلاب نشان داده می‌شود.
وی با اشاره به جنگی که در عراق و سوریه حاکم است، ادامه داد: دشمنان اسلام می‌خواستند چنین وضعیتی در ایران حاکم باشد، ولی شهدا با نثار خون خود، آرامش و امنیت را در کشور حاکم کردند.
عابدینی با اشاره به آیه 20 تا 27 سوره یس بیان کرد: در این آیهها خداوند از ویژگی‌های افرادی می‌گوید که خودشان را در راه خدا به خطر انداختند و سپس در این مسیر از جان خود می‌گذرند و به مقام رفیع شهادت نایل می‌شوند.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه‌ی قزوین ابراز کرد: فردی که به شهادت می‌رسد بلافاصله به او می‌گویند وارد بهشت شود و شهید پاسخ می‌دهد ای کاش قوم و خانواده من می‌دانستند که چقدر پروردگارم مرا مورد آمرزش و در عالی‌ترین مقامات کرامت انسانی قرار داده است.
در این دیدارها، مادر شهید افسر عباسی شهرستانکی به بیان خاطرات فرزندش پرداخت و مطرح کرد: دختر یازده ساله‌ام دفتری داشت که در هر صفحه آن با ماژیک به خط درشت مرگ بر شاه نوشته بود، سپس به خیابان رفته و برگه‌های دفتر را جدا می‌کرد و به تظاهرات کنندگان می‌داد.
وی همچنین به خاطره دیگری از دخترش اشاره کرد و تبیین کرد: در مدرسه از طرف شاه تغذیه به دانش‌آموزان می‌دادند ولی دخترم لب به آنها نمی‌زد و از نفرتی که به شاه داشت، پاکت شیر را زیر پاش قرار می‌داد و له می‌کرد و می‌گفت خوردن آنها درست نیست.
در دیدارهای فوق، حسین رشوند جانباز و زندان سیاسی قبل از انقلاب نیز با اشاره به خاطراتش، استقامت و مقاومت زندانیان در برابر شکنجه‌ها را بی‌نظیر عنوان کرد.
وی تصریح کرد: اگر ما در داخل کشور با یکدیگر وحدت و اتحاد داشته باشیم، دشمنان هرگز نخواهند توانست به ما ضربه بزنند به همین دلیل باید روز به روز بر انسجام و یکپارچگی ملت افزوده شود.
در پایان دیدارها، مسوولان، ایام‌الله دهه‌فجر را به جامعه ایثارگران تبریک و تهنیت گفتند و از مقام والای آنها تجلیل کردند

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها