حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالله حاجی صادقی گفت: جنگ جبهه حق با باطل هرگز تعطیل بردار نیست و این جنگ پایان ندارد و با مذاکره حل نمی شود.
کد خبر: ۸۸۱۷۱۴۵
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همایش بزرگ حوزه های علمیه و انقلاب اسلامی با محوریت ضرورت انقلابی ماندن در مهدیه مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب و تبریک ایام الله دهه فجر ،‌در این مراسم به بیان خاطراتی درباره حضرت امام خمینی(ره) پرداخت و اهمیت فلسفه وجودی روحانیت و حوزه های علمیه و آرم نبوت را تبیین کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالله حاجی صادقی، افزود: هر مجموعه ای، هر جامعه ای، هر آدمی؛ اگر هدف را گم کرد، اگر فراموش کرد کجا می خواهد برود، تو مسیر از جاده خارج می شود.

وی، تأکید کرد: باید همواره به یاد داشته باشیم، فلسفه وجودی این لباس(لباس روحانیت)، این حوزه ها، این صنف چیست؟ به نظر می رسد حداقل سه رسالت روحانیت دارد، که اینها را هم ارث از انبیاء و اولیاء برده است، که گفته می شود؛ " العلماء ورثه الانبیاء".

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی، تأکید کرد: ما روحانیون سه مأموریت از انبیاء ارث برده ایم،که هرسه را انبیاء و اولیا انجام می دادند و نخستین آنها این است، که در زمان غیبت رسالت سخنگویی و تبین دین بر عهده روحانیت است. قرآن سخنگویی دین را ابتدا وظیفه پیامبر عنوان کرده است:"وانزلنا الیک الذکر لتبین للناس".

این مقام مسئول، اضافه کرد: دومین شأن فلسفه وجودی روحانیت، دفاع از دین خدا می باشد، که از اهلبیت آموخته ایم، اگر دین خدا به خطر افتاد، همه چیز را باید فداکرد. اگر دین خدا به خطر افتاده، تقیه دیگر معنا ندارد و درود خدا بر روحانیت شیعه که در طول تاریخ این پیروی را از اهلبیت علیهم السلام یاد گرفته اند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، اظهار کرد: شأن سوم که در جامعه نظام ولایی بیشتر نقش دارد، این است، که روحانیت بعد از اینکه بیان کرد، تبلیغ کرد، دفاع کرد، باید مدیریت نیز بکند و فقط راهنمایی نباید داشته باشد؛ بلکه باید نقش راهبری هم داشته باشد.

دکترحاجی صادقی، خاطرنشان کرد: روحانی باید جلو بیفتد و مردم را به سمت هدایت ببرد، ولایت راننده جاده هدایت و راهبر صراط مستقیم است.

وی، مهجوریت قرآن در جامعه را یادآور شد و تصریح کرد: اگر من و شما موضع قرآن را در باب مذاکره، ارتباط با بیگانگان، ارتباط با استعمارگران و ...استخراج کنیم، و آنها را به رخ جامعه بکشیم؛ دیگر کسی جرأت نمی کند صریح با قرآن بجنگد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با تأکید بر اینکه عمل سه مأموریت و شأن روحانیت دارای الزاماتی است، شناخت اسلام را یکی از این الزامات دانست و گفت: حوزه های علمیه برای همین تشکیل شده اند. اصول، فقه و ... برای معرفی دین خداست که مطلوب بالذات می باشد.

دکتر حاجی صادقی، افزود: یکی دیگر از الزامات که خیلی مهم است، شناخت واقعیت ها، خطرها، هجمه ها،‌می باشد.

وی، با اشاره به تفاوت های بین چهره های معاویه ای و یزیدی دشمنان، راه مقابله با آنها را نیز جداگانه دانست و تأکید کرد: علت عدم موفقیت و ناتوانی در برخی از مواقع، به درک نادرست وضعیت ها و مشغول شدن به عملیات های فرعی برمی گردد، که میدان اصلی حمله نیست. روحانیت باید بدانند و مسلط باشند و اشراف اطلاعاتی داشته باشند، که الان میدان عملیات اصلی کجاست؟.

این مقام مسئول، افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام(ره)، اسلام ناب زنده شد و دشمن در برابر این انقلاب احساس خطر کرد؛ دشمن احساس کرد یا باید انقلاب جان بدهد،‌یا او باید جان بدهد، حالا این جان دادن تدریجی است، که آمریکایی ها می گویند انقلاب اسلامی آرام آرام جان ما را می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حاجی صادقی، با اشاره به توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی، تصریح کرد: استکبار حق دارد توطئه کند، او دشمن است. حق دارد فتنه بکند، چون دشمن است. قرآن کریم می فرماید، جنگ جبهه حق با باطل هرگز تعطیل بردار نیست. این جنگ پایان ندارد و با مذاکره حل نمی شود؛ چرا که جنگ بر سرمادیات و جغرافیا نیست، جنگ بر سر ایمان و کفر است. جنگ بر سر توحید و شرک است. جنگ بر سر حاکمیت خدا و طاغوت است؛ لذا مذاکرات حلش نمی کند.

وی، با اشاره به حتمی بودن جنگ بین حق و باطل، گفت: بعد از گذشت 38سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی باید بدانیم در حالی که پیروزی انقلاب را جشن می گیریم، خطرناک ترین حمله دشمن کدام است؟.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه،‌ افزود: مقام معظم رهبری در 19دی سال گذشته طی دیدار با خبرگان و همچنین 25اسفند در دیدار با مجمع نمایندگان طلاب، روی این نکته تکیه کردند،‌که دشمن شما جبهه ای وسیع، عظیم، نامتجانس با قدرت تبلیغاتی بالا مقابل انقلاب دست کرده است.

این مقام مسئول، با اشاره به تلاش و همه همت دشمنان برای ممانعت از ماندگاری انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: دشمن بعد ازعملیات سخت حمله از بیرون،‌ هر نوع حمله اقتصادی، سیاسی را آزمود و نتیجه نگرفت و امروز امیداور به استفاده از ابزار تعامل می باشد و به این تعامل امید بسته است.

وی،‌ با اشاره به دلایل امید دشمن به موضوع تعامل برای نفوذ در ارکان و بدنه نظام،‌گفت: تجربه تاریخی می گوید که مسلمانها از هیچ راهی شکست نمی خورند، الا تعامل. بعنوان مثال یهودی ها 10سال در زمان پیغمبر با ایشان درگیر شدند؛‌ولی نتوانستند اسلام را از بین ببرند؛ بعد از پیامبر استراتژی خود را عوض کردند و از راه تعامل با بعضی از صحابه به جای اینکه خودشان وارد صحنه شده و با مسلمانها درگیر شوند، ورود کرده و کارهایشان را انجام دادند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حاجی صادقی، تجربه معاصر زمان خودمان در طول سالهای بعد از انقلاب اسلامی، جاهایی دشمن موفق بوده که از همین راه تعامل وارد شده است و برجام نمونه آن است که بعد از برجام 1 به دنبال برجام های 2 و 3 بودند.

وی، در ادامه به برخی از نقشه های دشمنان برای رسیدن به اهداف شومشان در کشورمان اشاره کرد و گفت: تغییر ذائقه فرهنگی مردم و عوض کردن جهت گیری مطالبات آنها از مسایل معنوی و اخروی به سوی دنیایی و مادی از نقشه های دشمنان انقلاب اسلامی است که به دنبال کم رنگ کردن روحیه انقلابی در جامعه می باشند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، افزود: تغییر محاسبات نخبگان و مسئولین از دیگر توطئه های دشمنان است که می خواهند نخبگان را متقاعد کنند، که گفتمان مقاومت، ایستادگی ها و شور حسینی و شعار حسینی دیگر امروز جواب نمی دهد.

وی، دوقطبی کردن جامعه و القای تقابل های دروغین را از دیگر ترفندهای دشمنان انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: دشمن القا می کند، اگر کسی منافع ملی را می خواهد باید از آرمان گرایی دست بردارد.

دکتر حاجی صادقی، تصریح کرد: دشمنان تلاش می کنند تا شاید بتوانند خطوط قرمز رهبری نظام را تغییر داده و اقتدار ملی را در عرصه های مختلف اعم از نظامی،‌امنیتی،‌اقتصادی ، علمی و ... تضعیف نمایند.

وی، تلاش برای منزوی کردن نهادها و نیروهای انقلابی و به زعم آنها تندروها، را از دیگر برنامه های دشمنان انقلاب دانست و گفت: رئیس سازمان سیای آمریکا صریحاً گفت در ایران تقابل بین تندروها و میانه روهاست و ما باید از میانه روها حمایت کنیم.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، ترویج دین داری منهای روحیه انقلابی، را خواسته دشمنان اسلام دانست و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی،‌تأکید کرد: در مقابله با جبهه عظیم دشمن باید ضمن اینکه جبهه درست می کنیم،‌تنوع،‌ابتکار و برنامه نیز داشته باشیم و همه همت ما ماندگاری انقلاب باشد و در این راه عناصر ماندگاری انقلاب را بشناسیم و تقویت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حاجی صادقی؛ اسلام،‌مردم، روحیه انقلابی و جهادی و استکبار ستیزی را از عناصر ماندگاری انقلاب برشمرد و گفت:‌انقلاب اسلامی امانت است و باید این انقلاب را عناصرش نگه داریم و هوشیار باشیم.

ارسال نظرات