عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: در جلسه با حجت‌الاسلام محسنی‌ اژه‌ای خواستار پیگیری دستگاه قضا در موضوع پرونده حقوق‌های نجومی به عنوان مدعی‌العموم شدیم.
کد خبر: ۸۸۱۷۰۰۲
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، اکبر رنجبرزاده عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه روز سه‌شنبه 12 بهمن اعضای فراکسیون متبوعش با حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا، اظهار کرد: سخنگوی قوه قضائیه در این جلسه گزارشی از اقدامات موثر در بحث پیشگیری از فساد در کشور به اعضای فراکسیون ارائه کرد.

رنجبرزاده با بیان اینکه براساس گزارش سخنگوی دستگاه قضا، با اقدامات این قوه نرخ فساد در کشور کاهش پیدا کرده است، گفت: آقای محسنی‌اژه‌ای در این جلسه عنوان کرد که اهمیت حفظ اعتماد عمومی جامعه بسیار بالاتر از حفظ حرمت اشخاص است. 

عضو هیئت‌رئیسه مجلس ادامه داد: سخنگوی دستگاه قضا گفت که عدم شفافیت و اطلاع‌رسانی در موضوع مفاسد و جرم‌ها به مصلحت کشور نیست، بنابراین هر جرم و فسادی که در جامعه اتفاق می‌افتد باید به صورت شفاف، روشن و بدون اغماض به اطلاع عموم برسد.

وی افزود: آقای محسنی‌اژه‌ای ضمن تاکید بر برخورد با خاطیان در دستگاه قضا از آن به  عنوان موضوعی مهمی  یاد کرد و گفت سیستم نظارتی بسیار قدرتمند و موثری بر سیستم داخلی دستگاه قضا راه‌اندازی شده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: در بخش دیگری از این جلسه، آقای محسنی‌اژه‌ای بر ارتباط موثر میان قوای مقننه و قضائیه تاکید کرد و گفت که دریافت اطلاعات و اخبار از سوی نمایندگان مجلس امری ضروری است تا از این طریق بتوانیم مشکلات مردم را از زبان وکلای ملت بشنویم و با تعامل میان قوا برای وضع قوانین موثر‌تر و حل مشکلات مردم چاره‌اندیشی کنیم.

رنجبرزاده تصریح کرد: نمایندگان نیز در این جلسه خواستار رسیدگی به پرونده‌های قضایی از سوی قوه قضائیه در کوتاه‌ترین زمان ممکن شدند. همچنین برخی از نمایندگان با طرح این موضوع که با توجه به اینکه دستگاه قضا خود مدعی‌العموم است، بنابراین در موارد گوناگون نباید منتظر دریافت شکایت از سوی دستگاه‌های اجرایی باشد و این قوه شخصا نسبت به دفاع از حقوق مردم و بیت‌المال اقدام کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پایان، گفت: همچنین نمایندگان درخواست داشتند که این نوع جلسات بین مسئولان دستگاه قضا و نمایندگان مجلس به صورت مستمر ادامه داشته باشد که این موضوع مورد استقبال سخنگوی قوه قضائیه قرار گرفت.

ارسال نظرات