خبرهای داغ:

نشست‎های عصر سینمای انقلاب اسلامی در استان فارس برگزار می‎شود

رئیس حوزه هنری استان فارس از برگزاری نشست‎های عصر سینمای انقلاب اسلامی همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: در این نشست‎ها فیلم‎های سینمای انقلاب بررسی و نقد می‎شود.
کد خبر: ۸۸۱۶۸۹۶
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
محمد کرم‎اللهی در تبیین منویات مقام معظم رهبری و نگاه نافذ ایشان به هنر اظهار داشت: همه ما موظفیم اساسی‎ترین جشن انقلابی و مردمی کشور را که همان جشن فجر است، به هنرمندانه‎ترین شکل برگزار کنیم.

رئیس حوزه هنری استان فارس با تجلیل از شهدا گفت: بر این اساس در واحدهای مختلف حوزه هنری کارگروه‎های هنری شکل گرفته و برنامه‎های مختلفی تدارک دیده شده تا در نیمه دوم بهمن‌ماه در شیراز و شهرستان‎های استان اجرا شود. 

کرم‎اللهی در تشریح برنامه‎های واحد هنرهای تصویری گفت: برگزاری نشست تخصصی فیلمسازان جوان همراه با نقد و نمایش فیلم‎های کوتاه از جمله برنامه‎های این واحد است که با عنوان و موضوع مولفه‎های سینمای انقلاب اسلامی تشکیل می‎شود. 

وی برگزاری نشست‎های عصر سینمای انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه‎های این واحد خواند و خاطرنشان کرد: در این نشست‎ها می‎خواهیم برخی فیلم‎های تازه‎تر سینمای انقلاب نظیر سیانور و روباه را بررسی کنیم، علاوه بر آن بخشی از این نشست‎ها به سینمای بین‎الملل انقلاب اختصاص دارد. 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس پرداختن به برنامه‎های عمومی را نیز از دیگر کارهای حوزه هنری در این بخش دانست و گفت: در این رابطه مقرر شده با همکاری تولیت آستان مقدس حضرت احمدی و محمدی (ع) در حرم مطهر، سلسله نشست‎های پخش فیلم همراه با تحلیل‎های کوتاه برای استفاده عموم ارائه شود که می‎توان آن را نوعی راهنمای تماشای فیلم دانست.

وی هنرهای تجسمی را از جمله هنرهای پیشتاز انقلاب اسلامی دانست و گفت: امسال به‌صورت ویژه عرصه کارتون و کاریکاتور را انتخاب کرده  و در نظر داریم نشست‎های علمی، خبری و کارگاه‎های عملی جشنواره ملی"یک قرن سکوت" را در این ایام برگزار کنیم. 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس افزود: بر آنیم آثار برگزیده جشنواره‎های حقوق بشر آمریکایی و نفوذ را که به خیانت‎های شیطان بزرگ اختصاص دارد با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در قالب نگارشهر در سطح شهر اجرا کنیم تا مظلومیت ملت ایران با زبان هنر فریاد شود. 

وی ادبیات را زبان گویای هنر انقلاب اسلامی خواند و گفت: امسال فراخوان در آستانه فردا همزمان با  دهه مبارک فجر اعلام می‎شود تا در قالب این طرح بتوانیم در دوره‎های 3 ساله نسل‎های جوان و نفس‎های تازه شعر و داستان انقلاب اسلامی را شناسایی کرده و امر مغفول و از یاد رفته پشتوانه‎سازی برای آینده انقلاب اسلامی در عرصه ادبیات بار دیگر در دستور کار قرار گیرد.

کرم‎اللهی گفت: در شهرستان‎ها  شاهد برگزاری برنامه‎ای مشترک با حوزه هنری استان همجوار کهگیلویه و بویراحمد خواهیم بود که در شهرستان ممسنی و شهر نورآباد برگزار می‎شود. این برنامه همزمان با برپایی نشست مشترک سینمایی دو حوزه تدارک دیده شده که در همین شهرستان برگزار می‎شود و در آن از "سجاد ایمانی" فیلمساز جوان و موفق این شهرستان که اخیرا موفق به کسب جایزه بزرگ جشنواره فیلم‎های کوتاه دینی رویش شد نیز تقدیر کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها