خبرهای داغ:
فرماندار اهواز در نشست خبري با خبرنگاران خبرداد:
فرماندار اهواز در نشست خبري با خبرنگاران خبر از افتتاح ١١٣طرح در دهه فجر در اهواز داد.
کد خبر: ۸۸۱۶۶۶۵
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
به گزارش  خبرنگار خبرگزاري بسيج از اهواز، اسماعیل ارزانی بیرگانی سه شنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز دهه فجر، اظهاركردد: در دهه فجر امسال 113 طرح با اعتبار اعتباری بالغ بر 438میلیارد تومان در شهرستان اهواز به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به تشکیل ستاد دهه فجر در شهرستان اهواز اظهار کرد: این ستاد دارای 17 کمیته شامل طرح و برنامه، ارتباطات و اطلاع رسانی، مساجد و تشکل های دینی، زنان و خانواده، دانشجویی، فرهنگیان و دانش آموزی، اصناف و بازاریان، کارآفرینی و بازارآفرینی، بسیج، همیاری و تشکل های مردمی، روستایی و عشایری، فرهنگی و هنری، فضاسازی و خدمات شهری، مراسمات، کودکان و نوجوانان است.
ارزانی بیرگانی با بیان اینکه طرح های شهرستان اهواز در روزهای 18 و 19 بهمن افتتاح می شوند اظهار کرد: بهره برداری از نخستین مجتمع بین راهی، 2 پست برق، بخش ویژه بیماران سرطانی در بیمارستان گلستان اهواز، مرکز شماره 3 پزشکی قانونی، آسفالت معابر برخی از روستاها، افتتاح مرکز شبانه روزی بهداشتی غیزانیه، تبدیل 12 مدرسه کانکسی به کلاس های معمولی و گازرسانی به پنج روستا از طرح های ویژه دهه فجر امسال است.
وی گفت: طرح گازرسانی به روستاهای بخش غیزانیه به طول 216 کیلومتر و طرح آبرسانی به روستاهای این بخش نیز در دهه فجر کلنگ زنی می شود که طرح آبرسانی قرار است ظرف سه ماه به بهره برداری برسد.
فرماندار اهواز اظهار کرد: محل جدید استقرار دستفروشان هسته مرکزی شهر اهواز تا شنبه آینده آماده سازی می شود و دستفروشان می توانند به این محل نقل مکان کنند.
وی با بیان اینکه این دستفروشان حدود 10 ماه پیش از هسته مرکزی شهر جمع آوری شدند افزود: این تصمیم در پی ازدحام و نابسامانی مرکز شهر به ویژه خیابان نادری، و اعتراض برخی شهروندان و نخبگان اتخاذ شد.
ارزانی بیرگانی اضافه کرد: در یک سوی این ماجرا تعدادی از همشهری ها قرار داشتند که بیکار و به دنبال رزق حلال به دستفروشی روآورده بودند و از سوی دیگر تعدادی از کسبه که همه عوارض قانونی خود را پرداخته و حق داشتند که فضای کسب و کار مناسب را داشته باشند.
وی گفت: پیش از این پارک ربیع به عنوان محل استقرار این دستفروشان در نظر گرفته شده بود که بنا به دلایلی مورد موافقت آنها قرار نگرفت، بنابراین چند گزینه دیگر را بررسی کردیم و در نهایت محلی در جاده ساحلی شرقی (با رضایت دستفروشان) برای این منظور درنظر گرفته شد که قرار است تا روز شنبه شهرداری آماده سازی آن را انجام دهد و دستفروشان مستقر شوند.
ارزانی بیرگانی ادامه داد: این محل ظرفیت استقرار حدود 500 دستفروش را دارد و مابقی متقاضیان را می توانیم در پارک ربیع و پارک مالیات ساماندهی کنیم.
وی در ادامه گفت: با وجود پیگیری های بسیار، 2 پارک بانوان شهر اهواز که پیش از این افتتاح شده بودند، هنوز تعطیل هستند.
ارزانی بیرگانی افزود: این پارک ها از معضلات شهر اهواز است که تلاش ها برای راه اندازی آنها تاکنون موفقیت آمیز نبوده است.
وی فعالیت پارکبان در برخی مناطق اهواز را غیرقانونی دانست و گفت: طرح پارکبان تاثیر خوبی بر ترافیک شهر دارد اما اجرای این طرح هنوز در شورای ترافیک استان مصوب نشده است و تعدادی از افراد بدون مستندات از مردم پول می گیرند.
ارزانی بیرگانی اضافه کرد: مالکیت خیابان ها در دست شهرداری اهواز است و این شهرداری باید جلوی فعالیت غیرقانونی پارکبان ها را بگیرد.
وی اظهار کرد: فرمانداری تا کنون برخی از این پارکبان های غیزمجاز را از سطح شهر جمع آوری کرده است.
وی با انتقاد از عملکرد برخی رسانه های استان گفت: در تمام دنیا رسانه ها آنقدر قدرت دارند که اطلاعات و اخبار به جای دولت و دادگاه در اختیار رسانه های قرار می گیرند اما در اهواز، برخی از رسانه ها به دلیل وابستگی اقتصادی و آگهی نمی توانند همه واقعیت ها را بنویسند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها