مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی گفت: ولایت و ولایت‌پذیری یکی از ارکان اسلام است و کسی که از ولایت فقیه اطاعت نکند در هر لباس و جایگاهی که باشد رد شده است.
کد خبر: ۸۸۱۶۶۳۶
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ صبح امروز با حضور اقشار مختلف مردمی و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی حجره طلبگی حضرت امام خمینی(ره) در مدرسه سپهداری این شهرستان گلباران شد.

در این مراسم ضمن نواخته شدن زنگ انقلاب و گلباران حجره طلبگی حضرت امام خمینی(ره) پیکر پاک شهید آتش نشان حادثه پلاسکو شهید «رضا نظری» نیز تشییع شد.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی‌پور رئیس حوزه‌های علمیه استان مرکزی در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز سی و هشتمین بهار انقلاب اسلامی گفت: امروز به مانند سال‌های انقلاب در کنار عطر آمدن امام و عطر پیروزی عطر شهادت فضا را آکنده کرده است.

وی با تاکید بر اینکه بایستی از آیات قرآن برای ادامه مسیر بهره گرفتف گفت: امروز که عصر حاکمیت قرآن است بایستی از هر آیه این کلام وحی برای روشنایی مسیر بهره گرفت و به احکام ان جامه عمل پوشاند.

حجت‌الاسلام حسینی‌پور با تاکید بر اینکه باید در عصر حاکمیت قرآن از هرگونه غفلت پرهیز کردف گفت: در این عصر نافرمانی‌ها در مقابل قرآن بسیار است و دشمنان اسلام و قران مرتبا به دنبال توطئه و دشمنی برای تضعیف اسلام هستند اما باید جوامع بشری به آیات کلام وحی توجه کنند و بهره کافی را از این سرچشمه نور الهی داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی تصریح کرد: قرآن جامع و کامل است و آنچه در قرآن آمده در سوره حمد و در دو بخش خلاصه می‌شود، این سوره یک بخش درخصوص پروردگار یکتاست و یک بخش نیز به معبود توجه دارد. در این سوره زمانی که بشر مورد خطاب است از خدا می خواهیم که ما را در مسیر درست قرار دهد.

وی افزود: در کنار هر موقعیت ارزشی، ضد ارزش‌هایی وجود دارد که باید آن را پاکسازی کرد تا زیبا‌سازی معنای واقعی خودش را پیدا کند.

حجت‌الاسلام حسینی‌پور تصریح کرد: حضور مردم در مراسم دهه فجر نشان از این دارد که انقلاب اسلامی حاصل دسترنج و از خودگذشتگی و ایثارگری بزرگانی و علمایی است که سال‌ها در زندان‌های طاغوت سخت‌ترین شکنجه‌ها را تحمل کردند و الگوی حکومت‌داری اسلامی به زعامت و پرچمداری امام راحل را به انجام رساندند و ما امروز باید قدردان همه این افراد باشیم.

مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی با اشاره به اینکه روحیه ایثار و فداکاری برگرفته از مبانی دینی و اسلامی است، گفت: حادثه پلاسکو و ایثار شهدای آتش نشان نه تنها برای ایرانی ها بلکه برای تمام جهان درس است؛ شهدا هرگز گذشت و فداکاری‌شان از یاد نمی‌رود باید بدانیم که برای صیانت از این انقلاب خون‌ها ریخته شده است.

وی افزود: امروز سی‌وهشتمین بهار انقلاب را پشت سر می‌گذاریم نگاه به کمیت برنامه‌ها در این امر بسیار حائز اهمیت است اما برای انتقال اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی باید به کیفیت نگاه ویژه داشت.

حجت‌الاسلام حسینی‌پور تصریح کرد: شناخت راه امام راحل و اطاعت از فرامین رهبری برای پیشبرد این انقلاب امری ضروری است و استان مرکزی در انتقال سیره رفتاری، علمی و اخلاقی امام راحل نه تنها به سایر استان‌ها بلکه در جهان بشری سهم بیشتری دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی تصریح کرد: تحصیل امام در یک حجره کوچک گواه بر این‌ است که بزرگان برای رسیدن به اهداف متعالی اسلام هر نوع سختی را تحمل می‌کنند امروز هم همین رویه باید مد نظر مسئولین و مدیران ما باشد. پرچمداران اسلام با همه سختی این انقلاب را به سر منزل مقصود رساندند. ساده‌زیستی امروز هم باید الگوی ما قرار بگیرد.

ولایت و ولایت‌پذیری از ارکان اسلام

وی با تاکید بر اینکه حرکت در زیر پرچم ولایت هیتند، گفت: ولایت و ولایت‌پذیری یکی از ارکان اسلام است و کسی که از ولایت فقیه اطاعت نکند در هر لباس و جایگاهی که باشد رد شده است؛ مسئولان ولایت را جانانه قبول دارند که اگر قبول نداشته باشند جایگاهی که دارند غصبی است و حضور در مکانی که اختیار کرده اند شرعی نیست.  

حجت‌الاسلام حسینی‌پور تصریح کرد: امروز ایران برج نوری در عالم وجود است و انقلاب اسلامی ایران چیزی کم ندارد و قرار نیست ما هیچ وابستگی به آمریکا داشته باشیم، امروز آمریکا دچار ضعف و خفت شده و به مانند شوروی در حال فرو ریختن است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی تصریح کرد: همان طور که امام فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند و امروز کسی که در قلبش ذره ای تمایل به آمریکا داشته باشد بیچاره است.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن گفت: امروز دشمن از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به دنبال تخریب ذهن و روح جوانان و نوجوانان مومن و انقلابی است؛ دشمن در فضای مجازی به دنبال ترویج بی‌دینی است باید هوشیار باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات