فرماندار تربت‌جام در مانور فرضی زلزله بخش بوژگان شهرستان؛
فرماندار تربت‌جام بیان داشت: با برگزاری مانورهای فرضی زلزله و آموزش طریقه مواجهه با بلایای طبیعی می‌توان میزان آمادگی خانوارها را ارزیابی کرد.
کد خبر: ۸۸۱۶۵۵۱
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، «علی رستمی» ضرورت ارتقاء آمادگی و مقابله با بلایای طبیعی در جامعه را از اهداف اصلی برگزاری مانور فرضی زلزله در تربت‌جام دانست و گفت: بود. آمادگی در برابر بحران‌ها و بلایای طبیعی در شهرستان باید ترویج و فرهنگ‌سازی شود.

وی ارزیابی میزان آمادگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مدیریت بحران را از دیگر اهداف این مانور فرضی برشمرد و افزود: مراحل شناسایی کانون بحران، امداد و نجات و اسکان موقت به‌خوبی انجام و عملکرد دستگاه‌ها در مواجهه با بحران احتمالی رضایت‌بخش بود که در این مانور از سیستم‌های پیشرفته ارتباطی، دستگاه‌ها و سگ‌های زنده یاب استفاده شد.

فرماندار تربت‌جام آموزش امداد و نجات را برای شهروندان بسیار ضروری دانست و تأکید کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی کشور به لحاظ وقوع حوادث غیرمترقبه، این‌گونه مانورها می‌بایست طوری طراحی شود تا بر اساس مقابله با بحران ناشی از یک زلزله فرضی و با مشارکت آحاد مردم انجام شود.

رستمی خاطرنشان کرد: در این راستا ضرورت دارد باهمت و تلاش مسئولان و سیاست‌گذاران کلان کشوری و استانی برنامه ارزیابی آمادگی و آموزش خانوارها در برابر بلایای طبیعی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: مردم باید آموزش ببینند تا هم مطالبه کنند و هم بتوانند هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه و بحرانی به ما کمک کنند چراکه معتقدیم بهترین کسانی که می‌توانند هنگام وقوع بحران و بلایای طبیعی بیشترین کمک‌ها را داشته باشند خود مردم به‌عنوان عضو و اعضای جامعه و خانواده هستند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها